اطلاعات و ارتباطاتمصاحبه های اطلاعات و ارتباطاتمعرفی استارتاپ

موفقیت راه میانبری ندارد

گفتگو با حسین رحیمی موسس فسنپ

لیمو HR

یکی دیگر از تیم های مستقر در رایمون،  تیم فسنپ است که مخفف نام کامل شرکت فن سالاران نیک پندار است. موسس و مدیرعامل مجموعه، حسین رحیمی، فارغ التحصیل رشته مهندسی است و سالها در صنعت مشغول به کار بوده. از مدیر خط و مدیر تولید گرفته تا مسئول پروژه و مدیر کارگاه. در کنار این تجربیات مدیر اجرایی یا مدیرعامل شرکت های متعددی نیز بودند و در راه اندازی پلتفرم های مختلف مثل بازار تهاتری ایران و تلویزیون اینترنتی وزارت بهداشت، سلامت پلاس نیز تجربیاتی دارند. گفتگوی اکوموتیو با ایشان را همراهی کنید:

لطفا کمی در مورد کسب و کار خود بگویید؟

کار ما تسهیلگری و کمک به رشد کسب و کارهای کوچک و متوسط است. ما با فراهم کردن زیرساخت های لازم به توسعه ی مناسب و سریع استارتاپ ها و شرکت ها کمک می کنیم.

چه شد که به فکر این کار افتادید و کسب و کار شما قرار است چه چالشی را حل کند؟

هرچند من در رشته مهندسی مکانیک با گرایش طراحی جامدات تحصیل کردم و سالها در فضاهای صنعتی حضور داشتم اما سابقه ام در it به دهه ۷۰ برمیگردد، زمانی که با کوئیک بیسیک برنامه نویسی می کردم و با آی آرتیست طراحی انجام می دادم. در دوران دانشجویی هم مدتی مسئول فنی و مدتی هم مدیر فروش یک برند معتبر سخت افزار بودم اما پس از فارغ التحصیلی و تا سال ۹۰ در صنعت مشغول بودم و در کنار آن به افراد و شرکت ها برای راه اندازی کارخانه یا خط تولید مشاوره می دادم و همواره می دیدم مجموعه های بزرگ و صنعتی علیرغم توانایی هایی که دارند یا حضور موثری در فضای وب ندارند یا هزینه های گزافی برای این موضوع می پردازند بنابراین تصمیم گرفتم بصورت تخصصی بر روی توسعه کسب و کارها با محوریت it کار کنم. از خدمات مشاوره و ایده پردازی گرفته تا طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل یا تولید محتوای متنی ، تصویری و ویدئویی و کمک به اخذ مجوزات و …

از چالشهای تیم سازی خود بگویید؟

یکی از جذاب ترین و البته سخت ترین بخش ها برای هر کسب و کاری تیم سازی ست. از سال ۹۵ که این ایده به ذهنم رسید تا امروز افتخار آشنایی با نفرات زیادی را داشته ام، برخی الان جزو سهامداران و مدیران شرکت هستند برخی هم برنامه نویس و گرافیست ما شدند، افرادی هم بودند که آمدند و اثر خود را گذاشتند و رفتند. اما آزمون و خطا در جذب و استخدام، سرمایه گذاری روی نیروی انسانی مستعد اما کم تجربه و پرداخت دستمزد پرسنل حرفه ای و از همه مهم تر تفاهم کاری و داشتن روحیه مشابه و اهداف یکسان از چالش های تیم سازی ما بود.

برنامه بازاریابی خود را برای رقابت با رقبا چطور توسعه می دهید؟

با خدمات بسیار با کیفیت و نهایت همراهی با استارتاپ ها و همینطور با راه اندازی واحد روابط عمومی موثر این برنامه را در نظر داریم.

چگونه با رایمون آشنا شدید؟

در شروع فعالیت، مدتی در دفتر یکی از دوستان مستقر شدیم تا هسته اولیه شکل بگیرد. مدتی هم در مرکز رشد یکی از دانشگاه ها بودیم؛ اما پس از رسیدن به ثبات نیاز داشتیم در یک محیط حرفه ای استقرار داشته باشیم لذا مراکز متعددی را بررسی کردیم تا به رایمون رسیدیم.

از مزیت ها و معایب رایمون بگویید؟

شتابدهده رایمون

محیط خلوت و آرام، امکانات خوب و حرفه ای، مسئولان خوش اخلاق از مزایای رایمون مدیاست. البته قراردادهای کوتاه مدت و تغییر سریع و مداوم تعرفه ها، دور بودن از مرکز شهر و نداشتن پارکینگ هم از جمله معایب مرکز هست.

من معتقدم هرکاری سختی کار دارد، از سختی کار حوزه خودتان بگویید؟

جذب نیروی کاربلد، تامین مالی با ثبات، رد شدن از هفت خوان کارهای اداری و مالیات و بیمه و …مواردی هستند که برای اغلب کسب و کارها وجود دارد. اما کار کردن با استارتاپ هایی که هر روز در حال رشدند و نیازهایشان روزانه تغییر می کند و منابع مالی زیادی هم ندارند سخت ترین کار ماست.

یک خاطره پررنگ از مسیر کسب و کارتان بگویید؟

وقتی از من دعوت شد تا در برنامه کارآفرین شبکه ایران کالا شرکت کنم و مجموعه را معرفی کنم احساس کردم سختی های زیادی که کشیدیم بالاخره به ثمر نشسته است.

توصیه به جوانان؟

موفقیت هیچ میانبری ندارد، فقط تلاش و استمرار و دانش می تواند باعث موفقیت شود.

حرف پایانی:

از رسانه خوب اکوموتیو تشکر می کنم که به شناساندن بیشتر استارتاپ ها و معرفی اکوسیستم کمک شایانی می کند، امیدوارم شاهد رشد بیشتر این رسانه و اکوسیستم استارتاپی کشور باشیم.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۴.۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *