زیست فناوریاخبار استارتاپیاخبار زیست فناوری

۱۰ دانش فنی در حوزه بیوتکنولوژی بخش خصوصی واگذار شد.

رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی گفت: ۱۰ دانش فنی در حوزه‌های مختلف بیوتکنولوژی کشاورزی، آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

صابر گلکاری در نشست مجازی ارزیابی عملکرد سال ۱۳۹۹ این پژوهشگاه که با حضور دکتر بازرگان، معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد، به ارائه گزارش عملکرد سال گذشته این پژوهشگاه پرداخت و مهمترین فعالیت‌ها و دستاوردهای پژوهشگاه از جمله دستیابی به ۱۰ دانش فنی آماده واگذاری به بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف بیوتکنولوژی کشاورزی را اعلام کرد.

وی در تبیین مهمترین فعالیت‌ها و دستاوردهای شاخص پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی از معرفی رقم جدید لیموی مقاوم به بیماری جاروک لیموترش، سالم سازی ۲۰ هسته اولیه ارقام مهم سیب، زردآلو و گلابی در قالب تفاهم چهار جانبه با تاییدیه مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال و دستیابی به باکتری‌های محرک رشد خیار، گوجه فرنگی، قارچ و فلفل دلمه‌ای گلخانه‌ای خبر داد.

گلکاری افزود: پروبیوتیک های بومی مؤثر بر عملکرد طیور گوشتی و تخم گذار، طراحی، ساخت و بهره برداری سیستم هاضم نیمه خشک به سفارش سازمان پسماند شهرداری اصفهان و فناوری تولید آستاگزانتین از ریز جلبک از دیگر دستاوردهای جدید این پژوهشگاه است.

وی خاطرنشان کرد: دانش فنی نانوامولسیون محرک مقاومت القایی و کنترل کننده فساد پس از برداشت میوه، تولید نانو کامپوزیت هیدروژن بر پایه نشاسته، تولید نانوذرات هیدروکسی آپاتیت، پوشش بیونانو کامپوزیت مبتنی بر پکتین و نانو سلولز با قابلیت افزایش ماندگاری گوشت مرغ، دانش فنی پداژه های بالغ تجاری در دو رقم گلایول و توسعه سیستم‌های کشت بسته طبقاتی برای گیاهان دارویی نیز از دیگر دستاوردهای شاخص این پژوهشگاه است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *