اخبار استارتاپیاخبار سلامتسلامت

نحوه فعالیت استارت آپ های حوزه سلامت دیجیتال مشخص می شود

پیش‌نویس سند بالادستی نحوه فعالیت استارت‌آپ‌ها در حوزه سلامت دیجیتال تدوین و برای اظهار نظر نهایی برای استارت‌اپ‌های این حوزه ارسال شده است.

لیمو HR

در صورت نهایی شدن این سند دستورالعمل‌های بخشی برای حوزه‌های مختلف از جمله نحوه فعالیت استارت آپ های حوزه دارویی و حوزه سلامت و مشاوره پزشکی تدوین خواهد شد.

در این سند مشخص شده است که هر کدام از استارتاپ ها برای حفاظت از داده‌های کاربران خود باید چه اقداماتی را انجام دهند و داده‌ها را چگونه نزد خود نگهداری کنند. همچنین نحوه تبادل داده را نیز مشخص کرده است.

یکی از چالش‌های اصلی استارت آپ های حوزه سلامت نحوه جمع‌آوری اطلاعات و نیز به اشتراک‌گذاری داده با توجه به محرمانه بودن اطلاعات سلامتی و بهداشتی افراد است. در این سند شرایط اشتراک گذاری داده مشخص شده است. همچنین نحوه نظارت بر اپلیکیشن‌های حوزه سلامت دیجیتال و همچنین میزان پاسخگو بودند آنان و شخص مسئول در این اپلیکیشن مشخص می‌شود. در این پیش‌نویس پیش‌بینی شده است تا فردی به عنون ناظر فنی مسئولیت پاسخگویی در قبال اپلیکیشن‌ها را برعهده خواهد داشت.

پیش از این نیز مرکز توسعه تجارت الکترونیکی مرکز توسعه تجارت با توافق‌هایی که با وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی انجام داده بود امکان احراز صلاحیت ارائه دهندگان خدمات بر بستر پلتفرم‌ها را فراهم کرده بود و با اتصال آنلاین سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت با مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، امکان استعلام افراد دارای صلاحیت در این سامانه‌های حاکمیتی شده بود. طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به زودی امکان اتصال اپلیکیشن‌های حوزه سلامت دیجیتال به امتا فراهم خواهد شد و آنان می‌توانند کاربرانشان را از این طریق احراز صلاحیت کنند.

این اقدام مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بر اساس دستورالعمل ساماندهی فروشگاه‌ها و سکوهای اینترنتی که مرداد ماه سال گذشته (۱۳۹۹) ابلاغ شده بود صورت گرفته است. وزارت بهداشت در نظر دارد هر چه زودتر سند بالادستی نحوه فعالیت استارت آپ ها در حوزه سلامت دیجیتال را نهایی و ابلاغ کند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۱]
منبع
پیوست
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *