رپرتاژمعرفی استارتاپ

معرفی سامانه پنجره

گفت و گو با بهرنگ دیلمقانی موسس استارت اپ پنجره

ایده خلق کسب و کار الکترونیکی در حوزه صنعت ساختمان با نام تجاری پنجره در سال ۱۳۹۷ توسط موسس آن شکل گرفت. خانواده پنجره به مدت دو سال هست که بعد از شناسایی دغدغه های موجود در حوزه صنعت ساختمان شروع به ایجاد استارت آپی در این خصوص نموده است تا ضمن سرعت بخشیدن به این چرخه میزان دسترسی به خدمات و رضایت مندی از آن را به حداکثر برساند.

صنعت ساختمان به عنوان صنعت مولد می باشد که بعد از صنعت نفت بزرگترین گردش مالی را به خود اختصاص می‌دهد و به عنوان صنایع پیشران و مهم در کشور مطرح می باشد.

نگاه کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت به مشکلات این صنعت از نگاه تولید کنندگان و بهره برداران ساختمان ایجاب می نماید مسیری متفاوت  از شرایط فعلی معرفی شود تا ضمن کاهش ریسک آن در مراحل مختلف ، آرامش، اطمینان، سرعت را به همراه داشته باشد و کرونا نقطه عطف این نگرش بر ضرورت آن تاکیدی دو‌چندان می نماید.

ساختمان به ‌عنوان سرمایه ملی و زمین و املاک به عنوان منابع طبیعی و تجدید ناپذیر یک مملکت می باشد. لذا کلیه عوامل دخیل در این فرآیند اعم از تولید، خرید و فروش ، تهیه مصالح و تجهیزات و نیروهای انسانی  و خدمات مرتبط با آن نیازمند یکپارچه سازی و تجمیع هست تا ضمن ایجاد پایگاه اطلاع رسانی قوی، حباب های موجود در آن را از بین برده و با ایجاد بازاری مبتنی بر واقعیت سرعت دسترسی به نیازها را افزایش داده و شرایط تحلیلی کارآمدی مبتنی بر آمار عرضه و تقاضا ایجاد نماید. هدف اصلی از راه اندازی سامانه پنجره ایجاد بازار متشکل و یکپارچه در این صنعت می باشد.

من  بهرنگ دیلمقانی  موسس  و بنیانگذار سامانه پنجره هستم.  دکترای عمران و هیات علمی دانشگاه که در حدود ۲۵ سال در این حوزه فعالیت می کنم و با تمامی مشکلات این صنعت آگاهی کامل دارم. دو دوره عضو هییت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان غربی و دو دوره ریاست سازمان را در دو سال بر عهده داشته ام. برگزیده صنعت ساختمان در سال ۱۳۹۸ هستم. تیم  پنجره در ادامه راه به منظور تقویت نیازهای حقوقی این صنعت در بخش های مختلف سرکار خانم  یوسفی را به همکاری دعوت و به عنوان مدیر پروژه به مجموعه  ملحق نموده است. ایشان نیز دارای مدرک کارشناسی اقتصاد و کارشناسی ارشد رشته حقوق می باشند.

بهرنگ دیلمقانی موسس  و بنیانگذار سامانه پنجره

در ابتدای کار و عملیاتی کردن ایده، یک اپلیکشنی در حوزه بازار مسکن  طراحی  و تولید کردیم و بعد متوجه شدیم با نیازهایی که مد نظرمون هست همخوانی لازم و کافی  ندارد،  بدون تامل و سریع کنار گذاشته و بعد  از یک ماه با تیم آی تی فعلی قرارداد جدیدی بستیم و الان که به اون روزها فکر میکنم از اینکه اینقدر باعلاقه و باورمندانه جلو می رفتیم  و به کسانی که همیشه بودند و ناامید نمی شدند از ته دلم لذت میبرم و خستگی از تنم می رود.  خیلی ها نمیخواستن، نمی تونستن همراهی کنن  لذا براحتی کنار گذاشتیم و شاید باورتان نشود که شب و روز تیم برای ارتقای پنجره سپری می شود و رشد پنجره یکی از اهداف عالیه تیم فعلی می باشد. ۲۴ ساعت بی وقفه برای معرفی و بهبود عملکرد سامانه برنامه ریزی می کنیم  و درگیر هستیم و مطمئن هستیم در حداکثر یکسال آینده این سامانه به منحصربفردترین سامانه در صنعت ساختمان در ایران و حتی جهان خواهد شد. هر درآمدی که کسب میکنیم همان رو برای بهبود شرایط موجود هزینه میکنیم و ریالی خرج نمیکنیم.

امکانات و خدمات سامانه پنجره:

سامانه دارای سه بخش مجزا:

بخش منابع انسانی

بخش بازار مسکن

بخش مصالح و تجهیزات

می باشد که کلیه نیازهای صنعت ساختمان در آنها تعریف شده و کد نویسی و طراحی گردیده است.

بخش منابع انسانی شامل کلیه متخصصین و مهندسین فعال در حوزه صنعت ساختمان در بخش های مختلف طراحی، اجرا، خدمات آزمایشگاهی، مقاوم سازی، سازه های نگهبان و … در قالب اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از مشاوران، پیمانکاران و سازندگان ذیصلاح می باشد که می توانند خدمات، مهارت ها، توانمندی ها و رزومه و سوابق کاری خود را در پروفایل های مربوطه معرفی و ارائه نمایند تا سازندگان و کارفرمایان و خدمات گیرندگان به راحتی در کل کشور به آنها دسترسی داشته و انتخاب نمایند.

در این بخش هم چنین برای نیروهای ماهر فعال در صنعت ساختمان نیز شرایط لازم برای معرفی و انتخاب فراهم گردیده است.

در بخش منابع انسانی همچنین امکان درج آگهی استخدام برای شرکت ها جهت بیان نیازمندی های آنان و استخدام نیروهای کار مورد نیاز وجود دارد. تا براحتی نیروهای کار مورد نیاز خود را مطابق با شرایط درخواستی جستجو و انتخاب نمایند.

در بخش بازار مسکن امکان ثبت و جستجوی آگهی های مربوط به خرید و فروش مسکن، رهن و اجاره، امکان مشارکت در ساخت برای طرفین، تعریف فرصت های سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران وجود دارد که با تعریف هوشمندانه و تخصصی فیلدها در این بخش و وجود مشاوره‌های فنی و حقوقی و اقتصادی در مراحل مختلف از صفر تاصد امکان معاملات آگاهانه در کل کشور فراهم شده است.

در بخش مصالح و تجهیرات هم فروشگاه آنلاین برای فروشندگان و تولیدکنندگان ایجاد کرده ایم و هم امکان برگزاری مناقصات توسط کارفرمایان را ایجاد کرده ایم. در این بخش بیمه، حمل و نقل و حتی اجاره ماشین آلات هم در نظر گرفته ایم.

سامانه پنجره

قابلیت های منحصر بفرد سامانه( ویژگی های متمایز)

  1. امکان ایجاد بستر لازم برای رواج تکنولوژی های نوین در حوزه سازه، معماری، انرژی و …
  2. آمارگیری و ارزیابی برای سیاست گذاری و برنامه ریزی های محلی و کلان
  3. امکان ایجاد فرصت های معرفی تجهیزات نوین صنعت ساختمان
  4. امکان جذب سرمایه های کوچک برای تامین مسکن در میان مدت
  5. امکان معرفی فرصت های جدید در سرمایه گذاری در کل کشور
  6. افزایش آگاهی مردم و بهره برداران از فرآیند تولید مسکن، ضابطه ها و قوانین حقوقی و فنی حاکم
  7. امکان برگزاری مناقصات و استعلام قیمت آنلاین در بخش مصالح و تجهیزات برای سازندگان و خریداران در کل کشور و حذف محدودیت های مکانی در این خصوص برای اولین بار در کشور و جهام
  8. ایجاد فروشگاه آنلاین فروش مصالح و تجهیزات برای تولیدکنندگان، تامین کنندگان و فروشندگان بصورت شبانه روزی و حذف محدودیت های زمانی و مکانی
  9. اشتراک گذاری آموزش ها،تبلیغات همکاران،خبر های مهم عرصه ساختمان و مطالب مفید و به روز در مجله سامانه پنجره با نام پنجره مگ
  • امکان برگزاری مناقصات خدمات فنی و مهندسی، خدمات نیروی ماهر، حمل و نقل، بیمه توسط خدمات گیرندگان حوزه صنعت ساختمان برای اولین بار در کشور و جهان

اهداف آینده، چشم انداز

گسترش خدمات آنلاین در حوزه های مختلف و به تبع آن در صنعت ساختمان امری اجتناب ناپذیر هست. خدمات آنلاین موفق خدماتی هست که کلیه فرآیندها الکترونیکی و بدون صرف زمان و محدودیت های مکانی انجام گیرد.

جامعه هدفی که از خدمات سامانه استفاده میکنند عبارتند از:

کلیه نیروهای شاغل در صنعت ساختمان، شرکت ها، سازندگان، کارفرمایان، تولیدکنندگان، فروشندگان ، تامین کنندگان که در حدود بیست درصد جامعه کار و اشتغال و تولید را به خودش اختصاص می دهد. در واقع ما آمده ایم که تحولی عظیم در صنعت ساختمان ایجاد کنیم.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱۹ Average: ۳.۸]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *