صنایع خلاق و فرهنگیاخبار استارتاپیاخبار صنایع خلاق و فرهنگی

فراخوان رویداد نوآوری های اربعینی روشنا منتشر شد

فرصت حل مسئله خلاقانه برای چالش‌های کنشگران اربعین

دومین رویداد نوآوری های اربعینی روشنا با شعار «دوباره اربعین، دورباره زندگی»، سه ماه مانده به اربعین ۱۴۰۰ تلاش دارد با فضاسازی فکری و احساسی نسبت به پدیده عظیم اربعین با توجه به وقفه یک ساله، ، ظرفیت مردمی را در ایده پردازی نسبت به آن فعال نماید. این رویداد نوآوری که با محوریت مرکز نوآوری و اندیشکده راهبردی اربعین دانشگاه امام صادق (ع) و با حمایت کمیته آموزش و فرهنگ ستاد اربعین برگزار می‌شود، به دنبال شناسایی، رشد و پروش، رقابت و حمایت از اجرای ایده های خلاقانه اربعینی است.

این رویداد بر اساس چهار محور موضوعی اصلی ۱-اربعین نورانی، ۲-اربعین الهام‌بخش، ۳-اربعین شیرین و ۴-بخش ویژه با عنوان ‌بازگشت به اربعین برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای آشنایی بیشتر با محورهای موضوعی رویداد می‌توانند به فراخوان این رویداد مراجعه نمایند. در بخش ویژه‌ این رویداد با عنوان «بازگشت به اربعین» با توجه به عدم امکان حضور غیرعراقی‌ها در آئین عظیم اربعین سال گذشته و احتمال حضور در مراسم اربعین امسال، به دنبال آن است تاایده های خلاقانه برای هر چه باشکوه‌تر بودن این حضور را دریافت کرده و آن‌ها را در مسیر رشد و اجرا قرار دهد.

دو تفاوت اصلی دومین رویداد روشنا با رویداد برگزار شده در سال گذشته توجه به مسائل و چالش‌های کنشگران و فعالان اربعین و برگزاری آن در سطح بین المللی است. این رویداد در قالب رویداد ریورس پیچ (reverse pitch) تلاش دارد مسائل و مشکلات برگزاری مراسم اربعین توسط دست‌اندرکاران و کنشگران فعال اربعین معرفی شود تا فضای ایده پردازی به میدان واقعیت نزدیک گردد. همچنین با برگزاری این رویداد در سطح بین المللی تلاش می‌شود که ظرفیت‌ایده‌پردازی‌ دغدغه‌مندان و علاقه‌مندان به اربعین در کشورهای مختلف فعال شود.

در پایان این رویداد به تیم اول برگزیده مبلغ ۱۰ میلیون تومان، تیم دوم مبلغ ۵ میلیون تومان و به هر یک از تیم های سوم تا پنجم مبلغ ۲ میلیون تومان اهدا خواهد شد. همچنین سه تیم باانگیزه در مرحله اجراسازی ایده خود، حمایت ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار کسب خواهند کرد.

علاقه مندان می تواننند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارائه ایده و طرح بر اساس مسائل کنشگران اربعین تا ۳۱ تیرماه ۱۴۰۰ با مراجعه به تارنمای رویداد به این نشانی جزئیات ایده و مشخصات تیم خود را ثبت نمایند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *