اخبار استارتاپیاخبار سلامتاخبار صادراتسلامتصادرات

ایجاد خط تولید تجهیزات پزشکی ایرانی در پاکستان

نائب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی گفت: ایران می تواند با صادرات دانش فنی و قطعات مصرفی، تجهیزات پزشکی ایرانی را به پاکستان صادر کند.

لیمو HR

رضا کمپانی، نایب رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی در نشست آنلاین با تجار پاکستانی که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی به صورت آنلاین برگزار شد، گفت: این اتحادیه صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی های تک را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی به سه طریق انجام می شود، افزود: تولیدات محصولات ایرانی در کشور و صادرات به سایر کشورها، تولید در ایران و صادرات با سایر برندهای اروپایی و صادرات به کشورهای مختلف، صادرات دانش فنی و قطعات مورد نیاز از ایران به منظور راه اندازی خط تولید در آن کشور، از روش های صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی به شمار می روند.

کمپانی با بیان اینکه هر یک از دستاوردهای حوزه تجهیزات پزشکی که صادر می شوند مجوز صادرات و CE دارند، عنوان کرد: تقریبا ۶۰ درصد صادرات تجهیزات پزشکی توسط شرکتهای اتحادیه تجهیزات پزشکی انجام می گیرد و این شرکتها هشتاد درصد از سهم بازار صادراتی را به خود اختصاص داده اند.

نایب رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی در خصوص همکاری با پاکستان تاکید کرد: ما می توانیم از طریق فروش دانش فنی و قطعات مورد نیاز تجهیزات پزشکی روش سوم صادراتی را در قالب همکاری با پاکستان در پیش بگیریم. به گفته کمپانی، این کشور می تواند فضای کاری، سرمایه گذار و نیروی انسانی را در اختیار شریک و تولید کننده ایرانی قرار دهد.

نائب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی گفت: در حال حاضر ایران در ۶ کشور چک، بلاروس، ترکیه، عراق، مالزی و سوئد خط تولید تجهیزات پزشکی را راه اندازی کرده و سالهاست که محصول ایرانی را با همکاری این کشورها به تولید می رساند. وی ادامه داد: اکنون از طریق یکی از کشورها صادرات به پاکستان انجام می گیرد اما ما می توانیم از طریق تهاتر بدون نیاز به نقل و انتقالات مالی با این کشور همکاری داشته باشیم.

کمپانی اضافه کرد: بنابراین لازم است برای پیش بردن اهداف و همکاری دو طرف، برنامه ای با حضور تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی ایرانی و سرمایه گذاران پاکستانی انجام بگیرد.ئوی در خصوص کیفیت و قیمت تجهیزات پزشکی ایرانی گفت: عمدتا این تجهیزات از کیفیت و قیمت مناسبی برخوردارند. امیدواریم که روابط خوبی بین دو کشور ایران و پاکستان انجام بگیرد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *