اخبار استارتاپی

رویداد مرکز نوآوری مانا به مناسبت هفته جهانی کودک برگزار شد

رویداد شبکه سازی برای فعالان حوزه کودک روز چهارشنبه 21 مهر ماه 1400 توسط مرکز نوآوری مانا برگزار شد.

لیمو HR

رویداد شبکه سازی برای فعالان حوزه کودک در ساعت ۱۴ تا ۱۶ روز چهارشنبه ۲۱ مهر ماه ۱۴۰۰ توسط مرکز نوآوری مانا با حضور فعالان، کارآفرینان و استارتاپ های حوزه کودک برگزار شد. اهداف این رویداد گفتگو، انتقال تجربه و شبکه سازی میان فعالان حوزه کودک بود. همان طور از تیم های استارتاپی حوزه کودک، نویسندگان، تسهیلگران تربیتی و فعالان فرهنگی حوزه کودک دعوت شده بود تا با خدمات، فرصت های همکاری و تجربیات یکدیگر بیشتر آشنا شوند.

در بخش اول رویداد مرضیه کاشف، مدیرعامل شادمانا و خانه کودک نیلی که سابقه ۱۲ سال کار در حوزه کودک را دارد، از حاضرین درخواست کرد تا با ساختن اوریگامی [یکی از کاردستی های محبوب ژاپنی که هدفش آفریدن طرح های جالب از کاغذ با کمک تا های هندسی است] تیم خلاق خود را معرفی کنند:

در ابتدای بخش اول، منصوره مصطفی زاده که در حوزه کتاب کودک فعالیت می کند، با ساختن اوریگامی کتاب به معرفی حیطه شغلی خود پرداخت و گفت: «من به عنوان ناشر، نویسنده و مترجم تجربه هایی را کسب کردم اما عمدتا به عنوان مروج و کارشناس کتاب در رسانه های مختلف فعالیت داشتم. در کنار آن تلاش کردم تا ارتباطی را میان ادبیات کودک و والدین برقرار کنم».

رویداد مرکز نوآوری مانا

سمیرا مبارکی نیز به عنوان مدرس دروس روانشناسی، نویسنده و طراح بازی در مورد بازی دورهمی و دغدغه اش در حوزه کودکان توضیح داد و اشاره کرد که اوریگامی موشک یا همان موشک کاغذی، نوستالژی کودکی همگی ماست.

راحله تقی زاده از مجموعه راتاکیدز که پلتفرمی برای آموزش زبان انگلیسی کودکان ۳ تا ۱۲ سال است، گفت: «ما از روش های غیر مستقیم و بازی جهت آموزش زبان به کودکان استفاده می کنیم».

پس از آن، حسین شکاری از مجموعه دوزلی بوک در ارتباط با خدمات مجموعه خود صحبت کرد: «در حقیقت مجموعه ما پلتفرمی برای ساخت محصولات اختصاصی کودک است که به تقویت مهارت نویسندگی و تصویرسازی کودک کمک می کند».

برگزاری رویداد مرکز نوآوری مانا به مناسبت هفته جهانی کودک

نیوشا عبدالصمد که از مجموعه چیچی مانی به عنوان بنیانگذار حضور داشت، به معرفی مجموعه خود پرداخت و گفت: «مجموعه ما مرکز آموزش های مالی به کودکان و نوجوانان است که با هدف نقش موثر تصمیم گیری آنها در آینده فعالیت می کند».

در ادامه سایر تیم ها نیز به بیان توضیحاتی درباره مجموعه و حیطه کاری خود پرداختند که از میان آنها می توان به مجموعه هایی نظیر، نورولند، دیاری نو، آبرا، درسهات، مینیا، باس کیت، جعبک، توک توک، انتشارات دیم، مدار مادری، روشنایی نور، مانا، مدرسه نوآوری نوپدید، پارک کودک، اوین تک، خونه دوم، پیچ پیچک، بومزی، باشگاه تفکر و خلاقیت، مجتمع اسباب بازی ایران، مدادچه، درما، نموبال، پروژه های کودک، تولیدی زعیم و ایده سازی فکری اشاره کرد.

در پایان بخش اول مرضیه کاشف پس از بیان توضیحاتی درباره شادمانا به عنوان مجموعه ای که از مادران شاغل و صاحب کسب و کار حمایت می کند، درمورد خانه کودک نیلی صحبت کرد و گفت: «خانه کودک نیلی تلاش می کند تا کودکان فارسی زبانی ساکن خارج کشور را با فرهنگ ایرانی آشنا کند و به بیان ارزش ها و هویت های فرهنگی آنها بپردازد».

او در بخش دوم به چالش های تبلیغات خانه کودک نیلی اشاره کرد و از تیم های حاضر در رویداد پرسید: «بزرگترین چالش کسب و کارتان چیست؟»

در این میان افراد تیم ها به چالش های بسیاری اشاره کردند، از جمله، شناخت درست از نیاز مخاطبین، مشکلات فنی، عدم محتوای خوب، کمبود نیروی انسانی و نداشتن چارچوب در اعضای تیم.

رویداد شبکه سازی برای فعالان حوزه کودک

همچنین یکی از بانوان حاضر در رویداد، در رابطه با چالش های موجود در کسب و کار های حوزه کودک گفت: «شخصیت های کارتونی ایرانی دارای رشد و توسعه بسیار کمی در مقایسه با شخصیت های کارتونی خارجی بوده اند و این نیازمند سرمایه گذاری و اعتماد افراد نسبت به محتوای داخلی است».

در ادامه منصوره مصطفی زاده در ارتباط با چالش های حوزه کتاب کودک صحبت کرد: «در کشور ما در حوزه کتاب کودک چالش های بسیاری در بخش فنی و محتوا وجود دارد، چراکه در بخش فنی کتاب ها از کیفیت و تکنولوژی چاپ بالایی برخوردار نیستند، علاوه بر آن به لحاظ محتوای متنی و گرافیکی در این حوزه ضعف وجود دارد».

حمیده باقرپور نیز از مجموعه پروژه های کودک درباره چالش نیروی انسانی گفت: «کسانی که در این حوزه ورود پیدا می کنند باید نسبت به آن شناخت داشته باشند، زیرا حوزه کودک عقلانیت و عشق را باهم می خواهد».

پس از آن، حسین شکاری با توجه به سابقه ۳ ساله ای که در استارتاپ دوزلی بوک دارد برای کمک و اشتراک گذاری تجربیات خود با سایر افراد در زمینه های مختلف اعلام همکاری کرد.

به دنبال آن، حورا بهرامی از مجموعه نموبال به چالش مدیریت سازمانی نیروهای خود اشاره کرد و اضافه کرد: «از آنجایی که ما کارگاه های بسیاری را در مناطق مختلف برگزار می کنیم، در اغلب مواقع در مورد امنیت محتوای تولیدی خود نگران هستیم».

در پایان هم تیم ها به شبکه سازی و اشتراک گذاری تجربیاتشان جهت حل چالش های خود پرداختند.

مرکز نوآوری مانا

مانا چیست و چه خدماتی را ارائه می دهد؟

مرکز نوآوری مانا بستری برای بانوان خلاق و نوآور است و در ۳ بخش فعالیت می کند که عبارتند از، شتاب دهنده، فضای کار اشتراکی و شادمانا.

شادمانا چیست؟

یکی از دغدغه های مادران مسئله حضور در اجتماع و در عین حال رسیدگی به وظایف مادری و همسری در خانواده است. به همین دلیل شادمانا، فضایی همراه با احساس آرامش و امنیت را برای کودکان ایجاد کرده است تا در کنار آن مادران بدون نگرانی بتوانند فعالیت های خود را انجام دهند.

رویداد مرکز نوآوری مانا برای فعالان حوزه کودک

چه شد که شادمانا در مجموعه مانا متولد شد؟

شادمانا طرح حامی مادران فعالی است که در مرکز نوآوری مانا مشغول به فعالیت هستند، چراکه بسیاری از مادران به دلیل اهمیت به فرزندانشان از انجام فعالیت های مورد علاقه خود گذشتند. از این رو کاربران فضای کار اشتراکی می توانند علاوه بر رسیدگی به فرزندان خود، به فعالیت های اجتماعی و تحقق ایده هایشان بپردازند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *