صنایع خلاق و فرهنگیمقالات صنایع خلاق و فرهنگی

ثبت یک شرکت خلاق چه مزایایی دارد؟

قسمت دوم مزایای ثبت شرکت خلاق

در مقاله گذشته به اقدامات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای حمایت از شرکت های خلاق اشاره کردیم. در این مقاله سعی کردیم تعدادی از خدمات قابل ارائه از سوی معاونت علمی را جهت آشنایی بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

  1. تسهیلات نظام وظیفه

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان با توافق ستاد کل نیروهای مسلح، به جهت حمایت از دانش ‌آموختگان برتر دانشگاهی که مشغول به فعالیت‌ های فناورانه هستند، تسهیلات نظام وظیفه تخصصی را برای افراد فعال در شرکت ‌های دانش بنیان و خلاق، شرکت های مستقر در مراکز رشد و پارک های علم و فناوری در نظر گرفته است.

افراد مشمول شاغل در شرکت های مذکور با موافقت ستاد کل نیروهای مسلح، در صورت دارا بودن شرایط مندرج در آیین نامه مربوطه، می توانند به جای اعزام به خدمت، در شرکت مورد نظر خدمت نمایند.

مزایای ثبت شرکت خلاق

  1. استقرار در پارک

با توجه به توافقات انجام شده و مطابق با دستورالعمل های موجود، شرکت های خلاق به منظور استقرار و بهره مندی از خدمات می توانند از ظرفیت پارک های علم و فناوری صنایع نرم و فرهنگی، علم و فناوری البرز، علم و فناوری پیام استفاده کنند.

  1. لیزینگ و صدور ضمانت نامه

بر اساس توافق انجام شده با صندوق توسعه همکاری های بین المللی فناورانه ایرانیان و ضوابط و مقررات موجود، شرکت های خلاق می توانند از خدمات لیزینگ و صدور ضمانت نامه این صندوق استفاده کنند.

  1. بیمه تکمیلی

در راستای حمایت از شرکت های خلاق و اعضای شبکه نوآوری تهران، خدمات بیمه تکمیلی با حمایت بیمه دانا به شرکت های خلاق ارائه می شود. این خدمات شامل، پوشش جامع خدمات درمانی، ارائه تخفیف به شرکت ها، عدم محدودیت برای تعداد پرسنل، امکان بیمه والدین و ارائه سطوح مختلف خدمات بیمه، از مزایای این طرح به شمار می رود.

  1. حضور در نمایشگاه های داخلی

دبیرخانه برنامه توسعه زیست بوم شرکت های خلاق به منظور گسترش و توسعه محصولات شرکت های خلاق از حضور این شرکت ها در نمایشگاه های داخلی منتخب حمایت می کند.

  1. آموزش و مشاوره

به منظور توانمند سازی افراد شاغل در شرکت های خلاق، دوره های آموزشی برگزار می شود و در همان راستا خدماتی جهت مشاوره به افراد ارائه می گردد. در ادامه به موضوعات مورد بحث در هنگام ارائه آموزش و مشاوره به افراد پرداخته ایم، این موارد به دو گروه عمومی و تخصصی تقسیم می شوند که عبارتند از:

عمومی: بازاریابی و تحقیقات بازار، امور حقوقی و مالکیت فکری، ایجاد گواهی زمانی محرمانه مالکیت فکری در سامانه «ثبت شد»، امور مالی، مالیاتی و بیمه، گمرک و صادرات، تامین مالی و …

تخصصی: دوره های آموزشی و مشاوره متناسب با حوزه فعالیت خوشه ها

  1. تسهیلات طرح اشتغال پایدار روستایی

بر اساس توافق انجام شده با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، شرکت های خلاق ساکن در روستا در حوزه های صنایع دستی، گردشگری، آموزش، فرهنگ و هنر، فناوری اطلاعات و ارتباطات و شرکت های خلاقی که کسب و کار آنان در بستر ارتباطات و فناوری اطلاعات، باعث افزایش مزیت کسب و کارهای کوچک روستایی می شود، می توانند با مراجعه به سامانه کارا از مزایای طرح اشتغال پایدار روستایی بهره مند شوند.

  1. مشاوره و تامین نیروی انسانی

شرکت های خلاق برای شناسایی و تامین نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز خود می توانند از خدمات سامانه جاب ویژن با ۳۰ درصد تخفیف بهره مند شوند.

  1. تهیه اقلام تبلیغاتی

با توجه به توافق با برخی کارگزاران ارائه خدمات، شرکت های خلاق برای تهیه اقلام تبلیغاتی، از جمله، طراحی کاتالوگ، طراحی سایت، تیزر و مستند تبلیغاتی، موشن گرافیک، اینفوگرافیک، استودیو صدا و تصویر و … از تخفیفات مناسب بهره مند می شوند.

در مقاله آینده به خانه های خلاق و نوآوری و نقش موثر آنها در تکمیل زنجیره ایده تا محصول شرکت های خلاق صحبت خواهیم کرد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *