اخبار استارتاپیاخبار نانو فناورینانو فناوری

پنجمین دوره نانو استارتاپ

پنجمین دوره نانو استارتاپ با هدف تبدیل دانشجویان به فناور سطح یک به همت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو آغاز شد.

لیمو HR

عماد احمدوند رییس گروه ترویج ستاد توسعه فناوری نانو روز شنبه در اختتامیه جشنواره دانشجویی بنیاد آموزش فناوری نانو افزود: این رویداد پایان مسابقه ملی فناوری نانو و آغاز رویداد نانو استارتاپ است. گام بعدی مسابقه ملی فناوری نانو حرکت در جهت توسعه فناوری است.

وی با تاکید بر اینکه رویداد مسابقه ملی فناوری نانو متمرکز بر یادگیری در حین اجرا است، بیان کرد: این ستاد در برگزاری برنامه‌های دانشجویی سعی در فراهم کردن فرصت‌هایی متناسب با توانمندی‌های دانشجویان در مسیر یادگیری دارد. آنچه که در آموزش های رسمی از ابتدایی تا پایان تحصیلات تکمیلی مشاهده می شود تمرکز بر آموزش یک طرفه است و فرصت برای یادگیری کمتر در برنامه‌های مراکز آموزشی دیده شده است.

احمدوند گفت: در ستاد نانو سعی شده در حد بضاعت و توان فرصت‌هایی برای یادگیری عملی فراهم کنیم، شاید دانشجویان شرکت کننده در این رویدادها متوجه نباشند، ولی تفاوت جدی میان دانشجویان آموزش دیده عملی با دانشجویان با نمرات بالا فارغ التحصیلی در فضای کسب و کار وجود دارد.

وی تاکید کرد: متاسفانه برخی از فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری قادر به انجام کارهای محول شده به آنها نیستند. حضور آنها در چنین رویدادهایی فرصت کوچک برای بروز توانمندی‌های آنها خواهد بود؛ چرا که صادرات محصولات “های تک” بیشتر از میان کسانی است که کار عملی دانشجویی را تجربه کرده‌اند.

رییس کارگروه ترویج و آموزش ستاد توسعه فناوری نانو ادامه داد: برنامه‌های دانشجویی فرصت جدی برای یادگیری و رشد دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و بالاتر است و بر این اساس در مسابقه ملی فناوری نانو تلاش شده تا دانشجویان را در جهت توسعه فناوری قرار دهیم و رویداد نانو استارتاپ نیز به همین منظور پیش بینی شده است.

احمدوند رویداد نانو استارتاپ را رویدادی برای توسعه فناوری برگزیدگان مسابقه ملی فناوری نانو دانست و افزود: این برنامه حمایتی یک تا دو ساله است تا ایده‌های برتر به محصول تبدیل شوند و راه راهیابی افراد به نانو استارتاپ شرکت در مسابقه ملی فناوری نانو است. امروز پنجمین دوره نانو استارتاپ آغاز می‌شود، حضور در این رویداد مقدمه ای برای تبدیل شدن دانشجویان به فناور سطح یک است.

نانو استارتاپ یکی از برنامه‌های حمایتی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو است که با هدف رشد و پرورش تیم‌های توانمند و رساندن ایده های مبتنی بر فناوری نانو به “پروتوتایپ” (نمونه اولیه) در قالب برنامه‌ای یک ساله اجرا می‌شود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *