اخبار استارتاپی

رتبه نخست آپارات در ارزیابی رسانه های کاربرمحور توسط ساترا

رسانه‌های کاربر محور، در سه بخش اصلی با عناوین «چیستی رسانه کاربرمحور و مداخلات تنظیم‌گری»، «ارزیابی محتوایی و سرویس در رسانه‌های کاربرمحور» و «گزارش رسیدگی به پرونده صدور مجوز نماشا» مورد ارزیابی قرار گرفتند.

لیمو HR

به گزارش روابط عمومی آپارات، در این ارزیابی که توسط سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر(ساترا)، انجام شده است، ۱۳ رسانه کاربرمحور دارای مجوز اعم از: «ام‌پی‌فور»، «ارمغان راه طلایی»، «آپارات»، «تماشا»، «دالفک»، «دیدستان»، «راش تی‌وی»، «آی‌فیلو»، «مهر»، «نمایش»، «نماشا»، «ویدانه» و «یوزیت» ارزیابی شده‌اند و «روبیکا» (بخش روبینو) فقط مورد ارزیابی محتوایی قرار گرفته است.

ساترا با ارزیابی فراوانی تعداد تخلفات محتوایی در رسانه‌های کاربر محور، شش رسانه «آپارات»، «دالفک»، «تماشا»، «نمایش»، «روبیکا» و «نماشا» را مورد بررسی قرار داده و «آپارات» را با کمترین میزان تخلف و «نماشا» با بیشترین میزان تخلف در این بخش، معرفی کرده است. همچنین در بخش امتیاز منفی نهایی رسانه‌های کاربر محور، «آپارات» با کمترین امتیاز منفی و نماشا با بیشترین امتیاز منفی ارزیابی شده‌اند.

در بخشی دیگر، ۱۳ رسانه از منظر سرویس مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند و در نهایت «آپارات» در صدر جدول امتیاز و «ارمغان راه طلایی» با کمترین امیتاز در پایین جدول جای گرفته است. «آپارات» در بخش ارزیابی محتوایی و سرویس نیز حائز رتبه نخست شده و رسانه‌های «دالفک»، «تماشا»، «نمایش» و «نماشا» به ترتیب رتبه‌های بعدی را کسب کرده‌اند.

رســانه کاربرمحــور، مطابق با تعریف ساترا بــه رســانه‌ای اطلاق می‌شود کــه امــکان بارگـــذاری، اشـــتراک گذاری و ارائـــه محتـــوای صوتـــی و تصویـــری توســـط کاربـــران را بـــرای عمـــوم فراهـــم می‌کنـــد و ابـــزار نظارتـــی آن بـــرای ســـاماندهی محتـــوا بـــه صـــورت خـــودکار، دســـتی یـــا الگوریتمـــی اســـت. ایـن رسـانه بـر بسـتر شـبکه‌های ارتباطـات الکترونیـک قـــرار دارد و کارکـــرد اصلـــی آن اشـــتراک گذاری ویدئـــو بـرای عمـوم اسـت.

در این ارزیابی، شاخص‌های متعددی از جمله انواع مسئولیت رسانه‌ها، مدل ارزیابی جامع رسانه‌های کاربرمحور، ارزیابی سیاست‌ها و خط و مشی رسانه، ارزیابی فرآیند رسانه‌های کاربرمحور (فرآیند کشف تخلف و شیوه اعمال مقررات)، ارزیابی خروجی رسانه‌های کاربرمحور و پیشنهادهای سیاستی برای بهبود وضعیت رسانه‌های کاربرمحور مورد بررسی و امتیاز دهی قرار گرفته‌اند.

در بخش مسئولیت رسانه‌ها، حفظ حریــم شــخصی کاربــران، حفاظــت از داده‌هــای آن‌هــا، تعییــن نکــردن شــروط ناعادلانــه و غیرقابــل فهــم در قــرارداد بــا کاربــران عــادی و تجــاری و همچنین مدیریت محتوا و مســئولیت اشــتراکی نســبت بــه محتــوای کاربــران، شاخص‌های ارزیابی بوده است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *