بلاک چینمقالات تحلیلی بلاک چین

شرکت‌های بلاک چین، تعیین‌کننده‌ی آینده بازی‌های ویدیویی

در اینجا با 7 شرکت بلاکچین در حوزه بازی آشنا می شود.

لیمو HR

از ورزش‌های الکترونیکی گرفته تا پلتفرم‌هایی مانند Twitch؛ تخمین زده می‌شود که ۲.۲ میلیارد نفر در سراسر جهان بازی ویدیویی می‌کنند و یا اگر بازی نمی‌کنند، مشغول تماشای آن هستند. همچنین طبق آمار، پیش‌بینی می‌شود که ۲۱۵ میلیون بیننده، امسال به ورزش های الکترونیکی علاقه‌مند خواهند شد.

هرچند نقش بلاک چین در دنیای بازی، به جذابیت از بین بردن زامبی‌ها نیست! ولی با این وجود، شاهد اقدامات جالبی توسط آن در بازی‌ها هستیم. امنیت بالاتر در برابر حساب‌های هک شده و نظارت بر پیشرفت بازیکنان در یک بازی، برای اطمینان از بازی منصفانه و… چند نمونه از این است که DLT چگونه می‌تواند تجربه بازی را بهبود ببخشد.


بلاک چین چیست و نحوه کار بلاک چین ؛ همراه با ویدئو و مثال

بازی‌های بلاک چین

فناوری بلاک چین اعتماد را در جامعه‌ی بازی تضمین می‌کند. بلاک چین به امن‌تر شدن پرداخت‌های درون برنامه‌ا‌ی کمک می‌کند و حتی به عنوان یک دفتر غیرقابل تغییر، برای خرید ویژگی‌های بازی مانند اسکین و ظاهر، شخصیت و سایر موارد کمیاب، به درستی عمل می‌کند.

این فناوری در حال پیشرفت است. اتحاد بازی‌های بلاک چین که برای تقویت و رشد جهانی شکل گرفته است، دارای فهرستی از بازیکنان مانند Consensys و Ubisoft است. اکنون که بیشتر در مورد بلاک چین در بازی می‌دانید، در مورد هفت شرکت پیشرو در این زمینه بخوانید.

 Mythical Games

مکان: سیاتل، واشنگتن

نحوه استفاده از بلاک چین در بازی: Mythical Games یک استودیوی فناوری مبتنی بر بلاک چین است.

این شرکت از فناوری کل برای کمک به رشد اقتصادی براساس دارایی‌های دیجیتالی، روش‌های معاملاتی قابل تایید و کمبود محصول استفاده می‌کند. این شرکت تریلر اولین بازی خود را با نام Blankos در سال ۲۰۱۹ منتشر کرد.

تاثیر در صنعت: Mythical Games در اوایل سال ۲۰۱۸ پا به عرصه‌ی بازی‌های ویدیویی گذاشت. آن زمان این تیم متشکل از پیشکسوتان شرکت‌های Blizzard،Activision  وYahoo  بود.

در حال حاضر سرمایه‌ی این مجموعه، ۱۶ میلیون دلار برای توسعه بازی‌های مبتنی بر بلاک چین و بازارهای دیجیتال است.

Mythical Games
Mythical Games

UnikoinGold

مکان: سیاتل، واشنگتن

نحوه استفاده از بلاک چین در بازی: UnikoinGold یک پلتفرم شرط‌بندی الکترونیکی ورزشی، مبتنی بر بلاک چین است. این شرکت به هر کاربر یک کیف پول Unikrn می‌دهد تا توکن‌های UKG را ذخیره کند.

این توکن‌ها برای شرط‌بندی در مسابقات الکترونیکی، وارد شدن به قرعه کشی‌های روزانه یا به عنوان هزینه ورودی مسابقات، استفاده می‌شوند. آیا می‌خواهید توکن‌های UKG را در مسابقات الکترونیکی ورزشی شرط‌بندی کنید، اما نمی‌خواهید ارز خود را تبدیل کنید؟ UnikoinGold به کاربران خود این اجازه را می‌دهد تا اقلام غیرقابل‌تعویض‌شان (مانند اسلحه‌های کمیاب و شخصیت‌های بازی) را با UKG مبادله کنند.

تاثیر در صنعت: UnikoinGold راه‌های مختلفی برای شرط‌بندی توکن‌های UKG ارائه می‌کند؛ از جمله در United Masters League و UMode که دارای بازی‌هایی مانند Dota 2، League of Legends و Fortnite است.

UnikoinGold
UnikoinGold

OPSkins

مکان: سانتا مونیکا، کالیفرنیا

نحوه استفاده از بلاک چین در بازی: OPSkins یک بازار آنلاین برای گیمرها، برای خرید و فروش اقلام بازی ویدیویی کلکسیونی، با استفاده از ارز دیجیتال است. این آیتم‌های غیرقابل‌تعویض می‌توانند هر چیزی باشند؛ از ویژگی ظاهری شخصیت بازی و سلاح‌ها گرفته، تا نسخه‌های خاص بازی‌ها. همچنین اخیرا این شرکت به یک بازار آنلاین برای اقلام فیزیکی مانند صفحه کلید، هدفون، روترهای پرقدرت و تلویزیون تبدیل شده است.

تاثیر در صنعت: OPSkins بازار WAX ExpressTrade (بلاک چین) خود را افتتاح کرده است. این پلتفرم فراتر از اقلام دیجیتالی‌ست و پوشاک، کفش، خنک کننده‌ی کیس کامپیوتر و کارت هدیه نیز ارائه می‌دهد. علاوه بر اقلام کمیاب دیجیتالی، کاربران OPSkins می‌توانند از ارز دیجیتال برای خرید کلاه‌های سوپریم یا کیس‌های ایرپاد استفاده کنند.

OPSkins
OPSkins

DreamTeam

مکان: سانتا مونیکا، کالیفرنیا

نحوه استفاده از بلاک چین در بازی: DreamTeam یک پلتفرم الکترونیکی ورزشی ست که از بلاک چین برای کمک به گیمرها برای تشکیل تیم، بهبود بازی و مدیریت قراردادها استفاده می‌کند. توکن‌های این شرکت به عنوان یک روش پرداخت برای گیمرها و همچنین مکانیزم قرارداد هوشمند بین تیم‌ها، مدیران و حامیان مالی استفاده می‌شود.

تاثیر در صنعت: پلتفرم مدیریت الکترونیکی ورزشی DreamTeam از گیمرهایی پشتیبانی می‌کند که تمایل دارند مهارت‌های خود را افزایش دهند، تیم بسازند و یا به دنبال معاملات برای بازی هایی مانندLeague of Legends و Counter-Strike: Global Offensive هستند. این شرکت به زودی پلتفرم منحصربه‌فردی را منتشر خواهد کرد تا از بازیکنان Fortnite و Overwatch هم پشتیبانی کند.

DreamTeam
DreamTeam

Blok Party

مکان: سانفرانسیسکو، کالیفرنیا

نحوه استفاده از بلاک چین در بازی: Blok Party اولین کنسول بازی مبتنی بر بلاک چین و قطعات بازی کلکسیونی را توسعه داده است.

PlayTable یک صفحه بازی دیجیتالی‌ست که برای یک تا هشت بازیکن طراحی شده است و با گوشی‌های هوشمند، قطعات فیزیکی بازی و حتی تاس تعامل دارد. دستگاه تعبیه ‌شده بلاک چین، تاریخ بازی را ثبت می‌‌کند و حتی مالکیت لوازم جانبی کمیاب مانند شخصیت‌‌ها را ثبت خواهد کرد.

تاثیر در صنعت: هرچند PlayTable مجهز به بلاک چین هنوز در حالت آزمایشی‌ست، اما می‌توان آن را سفارش داد. پس از تولید تخته‌های بازی دیجیتالی، بازی های مختلفی مانند Solitaire وSettlers of Catan  پشتیبانی خواهند شد.

KorroBox

مکان: لس آنجلس، کالیفرنیا

نحوه استفاده از بلاک چین در بازی: KorroBox یک بازار دیجیتالی بازی نظیر به نظیر است که توسط بلاک چین طراحی شده است. این بازار دارای مجموعه بزرگی از بازی‌های مختلف از جمله Ash of Gods،Day of Infamy وGoatPunks است که می‌توانید با استفاده از اتر خریداری کنید. بلاک چین همچنین ریزتراکنش‌ها و تجارت دارایی‌ها را در بازی تسهیل می‌کند.

تاثیر در صنعت: KorroBox اولین بازی خود را در پلتفرم اتریوم در آگوست ۲۰۱۸ به فروش رساند. از آن زمان، کتابخانه‌ی خود را گسترش داد و سایت بازی Steam را برای دانلود بازی برای کاربران، یکپارچه کرد.

World of Ether

مکان: نیویورک

نحوه استفاده از بلاک چین در بازی: World of Ether اولین بازی غیرمتمرکز جهان است که از اتریوم برای خرید و ذخیره شخصیت‌های کلکسیونی (اتریان) در بلاک چین استفاده می‌کند. بازی، به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا شخصیت‌های خود را پرورش دهند و هیولاهای افسانه‌ای بسازند، اتریان را در بازار بخرند یا با دیگر بازیکنان بر سر نژادهای کمیاب اتری بجنگند. بلاک چین حرکات هر بازیکن را ردیابی می‌کند تا از تقلب یا هک جلوگیری کند.

تاثیر در صنعت: بازی World of Ether شامل بیش از ۲۰۰ هیولاست که می‌توان آن‌ها را با استفاده از اتر در بازار WoE خریداری کرد، در طول زمان پرورش داد یا با مخالفان گروه دیگر به مبارزه پرداخت.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
منبع
seven blockchain companies shaping the future of gaming
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *