رپرتاژ

چگونه چاپ دیجیتال بر روندهای بزرگ بسته بندی در سال ۲۰۲۲ تأثیر می گذارد

اجرای چاپ دیجیتال در سراسر صنایع مختلف، روشی را که تولیدکنندگان و سازمان‌های خصوصی برای عرضه کالاها با بسته بندی می‌کنند، متحول کرده است. با رشد سه درصدی بسته‌بندی خرده‌فروشی جهانی در سال ۲۰۲۰ و رسیدن به ۳.۸ تریلیون واحد، به راحتی می‌توان مشاهده کرد که چگونه تأثیرات چاپ دیجیتال در مقیاس وسیع‌تری تجربه شده است .

چگونه چاپ دیجیتال بسته بندی را تغییر داده است؟

اولین ماشین های چاپ دیجیتال در دهه ۱۹۹۰ وارد بازار شدند و از آن زمان، چاپ دیجیتال بسته بندی را متحول کرده است.برخی از راه های کلیدی که چاپ دیجیتال این صنعت را شکل داده است عبارتند از:

  • انعطاف‌پذیری طراحی

با معرفی چاپ دیجیتال، امکانات طراحی تقریباً بی‌پایان است. دور شدن از طرح‌های سنتی که توسط صفحات چاپ سنتی محدود شده‌اند، به سازمان‌ها اجازه می‌دهد خلاقیت خود را منعطف کنند و خلاقیت‌های واقعاً منحصربه‌فرد و کاربردی طراحی کنند.

  • برنامه های کاربردی بیشتر

چاپ دیجیتال به چاپگرها امکان می دهد پروژه های کوتاه مدت بیشتری انجام دهند، کارها را سریع تر انجام دهند و حتی سفارشی سازی ها را در طرح های خود بگنجانند. با برنامه‌ها و قابلیت‌های بیشتر، فرصت‌های بیشتری برای جذب مشاغل جدید ایجاد می‌شود. به عنوان مثال، اکنون می توان اندازه ورق نازک را با فناوری جوهرافشان دیجیتال تطبیق داد و تولید برچسب دیجیتالی امکان پذیر است و فرصت های قابل توجهی برای ارائه دهندگان بسته بندی و چاپگرهای تجاری فراهم می کند.

  • امکان ایجاد

چاپ دیجیتال به صورت محلی همچنین به سازمان‌ها اجازه می‌دهد بسته‌بندی را در داخل خود بدون نیاز به برون‌سپاری تولید کنند. در اوج همه‌گیری COVID-19، این بدان معنا بود که وظایف می‌توانند در مسیر خود باقی بمانند و کار می‌تواند در سراسر مشاغل ایران ادامه یابد. همچنین زمان بسته بندی را کوتاه می کند و به سازمان ها اجازه می دهد سریعتر حرکت کنند.

  • ایجاد شغل

از آنجا که چاپگرها می توانند کارهای محلی بیشتری انجام دهند، می توانند افراد بیشتری را در بازار محلی استخدام کنند. ایجاد مشاغل بیشتر فرصت های اجتماعی بیشتری را فراهم می کند، در حالی که از رشد و گسترش کلی کسب و کار حمایت می کند.

  • مقرون به صرفه بودن

معرفی چاپ دیجیتال هزینه های مربوط به صفحات چاپ سنتی را کاهش داده است و راه حل مقرون به صرفه تری را به خصوص برای چاپ های کوچکتر ارائه می دهد.

ترندهای بزرگ برای تماشا در سال ۲۰۲۲

تاثیر چاپ دیجیتال در جامعه ای که به طور فزاینده ای به هم متصل می شود به رشد خود ادامه خواهد داد و این صنعت به دنبال ایجاد تغییرات اساسی تر در سال های آینده است.برای مثال شما می توانید به چاپ کاتالوگ و بروشور در داخل بسته بندی های کالا و خدمات خود فکر کنید.

اهمیت ایران در صنعت تولید و چاپ در حال افزایش است، با حدود ۶۵۰۰ کسب و کار در حال فعالیت و تقریبا ۲۷۰۰۰ نفر در مشاغل مربوط به چاپ و گرافیک این صنعت هر روزه گشترش بیشتری می یابد در گذشته چاپخانه های سنتی که عمدتا از چاپ افست استفاده کرده اند امروزه برای تطبیق با نیاز مشتریان خود سایت های زیبا طراحی نموده و از طریق شرکتهای سئوکار اقدام به بهینه سازی وب سایت خود با سئو سایت نموده اند تا بتوانند سهم بیشتری از بازار کسب کنند و چاپ دیجیتال آرمانی از این دسته چاپخانه ها است که با سرمایه گذاری و تجهیز و نوسازی اقدام به خرید تجهیزات جدید و مدرن نموده است و شما کافیست برای سفارشات چاپی خود وب سایت آرمانی را باز نموده و سفارش خود را اینترنتی ثبت کنید.

چاپ دیجیتال

برخی از روندهای صنعت بزرگ که در سال ۲۰۲۲ باید به آنها توجه کرد عبارتند از:

  • افزایش تمرکز بر پایداری

صنعت چاپ به کاهش ضایعات، بهبود پایداری و ایجاد اقتصاد زنجیره ای علاقه دارد. ایجاد مواد جدیدتر و پایدارتر مانند پلی اولفین تک ماده، محلول‌های زیست تخریب‌پذیر و کمپوست‌پذیر و بازگشت به محصولات مبتنی بر الیاف طبیعی به صنعت چاپ اجازه می‌دهد تا به خلق خود ادامه دهد و در عین حال گزینه‌های آگاهانه‌تری را برای مصرف‌کنندگان فراهم می‌کند.

بسته بندی تعاملی فناوری

دنیای به هم پیوسته ما فرصت های بی پایانی را برای تعامل با محصول فراهم می کند، و این امر از طریق بسته بندی فیزیکی کالاهای مصرفی همچنان دیده می شود. از پیوندهای رسانه‌های اجتماعی گرفته تا کدهای QR قابل اسکن با اطلاعات اضافی محصول و بازی‌های واقعیت مجازی تعاملی، مصرف‌کنندگان به زودی فروشگاه سوپرمارکت خود را فرصتی برای ارتباط با برندها خواهند دید.

  • طرح‌های «Instagrammable»

قابلیت اشتراک‌گذاری و تبلیغات دهان به دهان همچنان در فروش محصولات مصرفی حیاتی است و طرح‌های بسته‌بندی می‌توانند نقش مهمی در این امر ایفا کنند. از متن مدرن و مینیمالیستی گرفته تا الگوهای پررنگ و سفارشی، کالاهای چاپی همچنان از نشانه‌های بصری جذاب استفاده می‌کنند تا محصول خود را در ذهن خود نگه دارند. به عنوان مثال، قابلیت‌های تزیین می‌تواند به برندها کمک کند تا با افزودن فویل، برجسته‌سازی، و سایر تجربیات لمسی که جعبه‌گشایی محصولات را به بخشی کلیدی از تجربه مشتری تبدیل می‌کند، از سایرین متمایز شوند.

چاپ دیجیتال به تغییر بسته بندی ادامه می دهد و تنها محدودیت ها تخیل شماست. برای اطلاع از اینکه   چگونه می‌تواند به شما در ارائه چاپ بسته‌بندی کمک کند که مردم را وادار به صحبت کند، همین امروز با تیم تماس بگیرید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. همه ما می دانیم که بسته بندی بخش مهمی از برندسازی ما است. عناصر بصری طراحی بسته بندی محصول ما در ایجاد ارتباط با مشتریان بسیار مهم است. این برای هر نوع محصولی صادق است. دستورالعمل های کلی وجود دارد که می تواند در طراحی بسته بندی محصول به شما کمک کند.اما، هنگامی که نوبت به ایجاد بهترین طراحی بسته بندی اسباب بازی می رسد ، عناصر اضافی دیگری وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *