اخبار استارتاپی

کارخانه نوآوری البرز ، نمادی از توسعه اکوسیستم نوآوری در کشور است

افتتاح کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز، با استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی، نمادی از توسعه اکوسیستم های نوآوری در استانها است.

لیمو HR

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم افتتاح فاز یک کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز، با تقدیر از فعالیت های شرکت دانش بنیان سیوان در راه اندازی کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز گفت : خوشبختانه‌، می بینیم که جامعه در حال درک و باور اقتصاد دانش‌بنیان و خلاق است و این موضوع، راه را برای رونق زیست بوم فناوری و نوآوری هموار می کند. خوشحالم که مسوولین استان البرز، به مفاهیم این حوزه تسلط دارند و نسبت به تحقق آن دغدغه‌مند هستند. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این مسیر همراه بخش‌هایی است که از ترویج این مفهوم حمایت کنند.

کارخانه نوآوری البرز افتتاح شد

وی با تاکید بر اینکه لازمه به بلوغ رسیدن پژوهش ها، سرمایه گذاری بخش خصوصی است افزود: در حوزه پژوهش، هزینه های قابل توجهی صورت گرفته و می‌شود، اما برای اثربخشی و تجاری سازی آن لازم است که بخش خصوصی نقش آفرینی کند، در پارک های فناوری که بستری برای توسعه فناوری ها هستند، سهم سرمایه گذاری بخش خصوصی چند برابر دولت است. البته در کنار پارک های علم و فناوری، کارخانه‌های نوآوری در حال توسعه است و این رقابت، زمینه ساز رونق زیست بوم نوآوری و فناوری است و لازم است کارخانجات نوآوری در استان ها توسعه پیدا کنند.

افتتاح کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز

در این مراسم که با حضور استاندار، معاونین استانداری، رئیس و اعضای شورای شهرکرج همچنین شهردار و دیگر مقامات ارشد استان برگزار شد، ستاری با بیان این که کارخانه نوآوری و صنایع البرز؛ زایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق است افزود: بر بستر این زیرساخت، ایده‌های نوآورانه و خلاق شکوفا و پس از رشد و توانمندی به بدنه اقتصاد و اشتغال استان و کشور ملحق می‌شوند. اگر بخش های استانی از این ظرفیت حمایت کنند، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز آمادگی دارد تا از این حوزه حمایت کند.

مراسم افتتاح کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز

امیر سرکندی مدیر کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز در این مراسم با اشاره به همکاری گسترده دستگاه های استانی به ویژه شورای شهر و شهرداری کرج در فعال سازی این کارخانه گفت : مجموعه این کارخانه نوآوری و صنایع خلاق، با ۵ ساختمان و ۱۳ هزار متر فضای استقراری طراحی شده که مناسب برای فعالیت حدود ۲۰۰ تیم و شرکت با گنجایش ۱۵۰۰ نفر است. ساختمان فضای کار اشتراکی برای استقرار شرکت‌های خلاق و تیم‌های جوان دفاتر شرکت ها برای استقرار شرکت‌های نوپا و کم‌جمعیت، فضایی برای استقرار شرکت‌های بزرگ و شتابدهنده‌ها، و ساختمان هتل فناوری از بخش‌های اصلی کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز به شمار می‌رود. ظرفیت های فرهنگی آماده شده در کارخانه نیز بخشی از اقدامات طراحی شده برای ارایه خدمات نوآورانه و فرهنگی به عموم مردم البرز است.

کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز

وی افزود: کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز خدماتی چون مشاوره و تامین مالی، خدمات حسابداری، خدمات حقوقی، تبلیغات و برندسازی، آموزش، جذب سرمایه‌گذار، شبکه‌سازی، خدمات نیروی انسانی، بین المللی‌سازی، بازاریابی و بازارسازی و فروش و مشاوره اقتصادی رادبه شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ارائه می‌دهد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *