رپرتاژ

سرویس رصد شبکه‌های اجتماعی ایرانی؛ آینه راستگوی تصویر برند شما

در داستان‌های قدیمی آینه‌هایی بودند که به جای واقعیت، آنچه دوست داشتید را به شما نشان می‎دادند. اگر کسب و کاری در دنیای رقابتی امروز با این استراتژی تصویر برند خود را ببیند به زودی حذف می‌شود؛ پس باید به دنبال آینه‌ای بود تا بازخورد واقعی از بازار هدف به ما بدهد.

اگر صاحب کسب و کاری یا محصولاتی با برند نسبتاً شناخته شده هستید، دایره مشتریان شما هرچقدر هم که پرآوازه باشید، محدود است؛ اما هم‌اکنون که در حال خواندن این نوشته هستید، هزاران نفر ممکن است در حال صحبت کردن درباره شما و بازخورد دادن باشند!

این قدرت آینه بی‌نقص شبکه‌های اجتماعی است. چه بخواهید چه نخواهید، چه در این رسانه‌ها فعالیت داشته باشید، چه نداشته باشید و کسب و کار یا برندی سنتی باشید، گریزی از این نیست که مخاطبانی حتی خارج از بازار هدف شما، در این شبکه‌ها از شما صحبت کنند.

آنچه درباره شما در فضای مجازی می‌گویند را بشنوید

  • آرزو میکنم پولدار شید مثل من شیرقهوه‌ی ماهشام رو با دو تا پچ پچ بخورید!
  • گزارشی از مامور ارسال دیجی کالا که نه وظیفه شناس است و نه امانتدار …
  • رفتیم فروشگاه سالیان که لباس تولید داخل بخریم ولی قیمت ها جوری بود که بیخیال شدیم!
  • ای کاش تپسی اون گزینه انعام به سفیر رو عوض کنه به «هدیه به سفیر»

این موارد نمونه‌هایی از نظرات کاربران توییتر است. با توجه به قدرت شبکه‌های اجتماعی، شاید صاحبان این کسب و کارها مشتاق باشد از این پتانسیل بازخوردی استفاده کنند و بدانند مردم درباره آن‌ها یا حتی رقبایشان چه می‌گویند.

آیا کسب و کارهای مرتبط بیمه تمایل ندارند بدانند در تابستان و پاییز ۱۴۰۰ سه شرکت بیمه برتری که کاربران مدام از آن‌ها صحبت کرده‌اند پاسارگاد، سامان و ایران بوده‌اند؟ آیا شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت تمایل ندارند بدانند در سال گذشته بیشتر از همه درباره شاتل و خدمات و تبلیغاتش صحبت شده و درباره های وب فقط پیرامون حواشی آن نظرات وجود داشته است؟

به این کار، یعنی دیدن اطلاعاتی که از شما یا حتی رقبایتان در رسانه‌ها موجود است سوشال لیسنینگ یا گوش دادن به شبکه های اجتماعی می‌گویند. در دنیای امروز دسترسی به نظرات مخاطبانی که حتی در گروه بازار هدف یا مشتریان بالقوه شما قرار ندارند بسیار آسان است.

از این اطلاعات، می‌توان تحلیل‌های بسیار سودمندی به دست آورد؛ اما نیازمند آن است که یک نفر مدام نام کسب و کار شما را در اینستاگرام، توییتر، اخبار یا دیگر رسانه‌های مجازی جستجو کند، مشابهات نام شما را جستجو کند، هر وقت از شما یاد (منشن) شد پیگیر شود، پیام‌ها را بخواند، دسته بندی کند، تحلیل کند و … .

تقریباً نشدنی است! خصوصاً اگر همه این کارها را برای رقبایتان نیز انجام دهید.

راهکاری هوشمند برای اینکه نظرات جامعه را رصد کنید

برای شنیدن شبکه‌های اجتماعی، راه حل‌های هوشمندی ایجاد شده است. ابزارهایی که با بهره گیری از هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی (NLP) تمام این کارها را برای شما می‌کند و تحلیل ارائه می‌دهد.

شرکت لایف وب، تمرکز خود را بر داده کاوی و تحلیل اطلاعات مجازی قرار داده است. با سامانه های تحلیل و پایش فضای مجازی لایف وب هر کسب و کاری می‌تواند جایگاه برند خود یا رقبا را در شبکه‌های اجتماعی مختلف و به صورت کلی در فضای مجازی ایران، بررسی کند.

این ابزارهای نظارت بر شبکه‌های اجتماعی، نام برند یا محصولات یا کسب و کارهای مورد نظر شما را در اینستاگرام، تلگرام، توییتر، سایت های خبری و … جستجو کرده، به لطف تکنولوژی‌های پیشرفته هوش مصنوعی و داده‌کاوی، از آن اطلاعاتی با دقت بالا استخراج می‌کند.

محصول شرکت لایف وب

مهمترین محصول شرکت لایف وب که مورد اعتماد برندهای بزرگی مانند همراه اول، بانک مسکن، ابرآروان، بیمه کوثر، بانک رفاه، سازمان بورس، زرماکارون و … قرار گرفته، دیتامی یا ابزار پایش و تحلیل شبکه های اجتماعی است.

این ابزار قدرتمند به شما کمک می‌کند از جهت‌گیری افکار عمومی و رسانه‌ها مطلع شوید. این جریان‌ها برای روابط عمومی حیاتی است و شناخت به موقع آن می‌تواند از طوفان‌هایی علیه جایگاه برند شما جلوگیری کند.

شرکت لایف وب به صورت تخصصی برای کمک به سیاست سوشال لیسنینگ برندها نیز محصولی با نام برندمی طراحی کرده است. با این ابزار به صورت متمرکز بر جایگاه برند، شبکه‌های اجتماعی را رصد می‌کنید و از اطلاعات آن، تصمیمات بازاریابی استخراج خواهید کرد.

سامانه دیتامی

مهمترین امکانات ابزار رصد شبکه‌های اجتماعی، دیتامی

استفاده از سامانه دیتامی مزایای خوبی به کسب و کارها می‌دهد تا بر پایه اطلاعات تحلیلی به دست آمده از آن، استراتژی‌های بازاریابی، فروش و روابط مشتری خود را بهبود بخشند. این تحلیل‌ها به ویژه برای برندهای مطرح ضروری است.

مهمترین امکاناتی که دیتامی در اختیار شما قرار می‌دهد بدین شرح است:

  • بررسی حداقل ۱۵ بستر مختلف اجتماعی به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی و عبری
  • تحلیل بسترهای ویدئویی مانند آپارات و نماشا و بسترهای اندرویدی
  • جستجوی قدرتمند از داده‌های موجود از سال ۱۳۹۴ تاکنون
  • امکان تعریف دسته‌بندی‌های مختلف و تگ زدن به اطلاعات تحلیل شده
  • ارائه انواع گزارشات به خصوص تصویری و نموداری و نیز خروجی‌های اکسل

اکنون که از قدرت آینه راستگو و تمام نمای شبکه‌های اجتماعی برای شناخت بهتر جایگاه برندتان آگاه شدید، برای استفاده از آن نیاز به ابزار دارید. فرصت را از دست ندهید و هرچه زودتر با کمک ابزارهای لایف وب، جریان‌های اجتماعی دنیای مجازی را رصد کنید. کافی است وارد سایت لایف وب شوید و دموی رایگان را انتخاب نمایید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۴ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *