اخبار استارتاپی

اولین رویداد جذب سرمایه در حوزه نوآوری‌های حقوقی و قضایی برگزار شد

لیمو HR

به گزارش روابط عمومی کارن کراد، اولین رویداد جذب سرمایه حوزه نوآوری‌های حقوقی و قضایی با هدف ارتباط با سرمایه‌گذاران و جذب سرمایه، سه‌شنبه ۳۰ فروردین ماه توسط پردیس نوآوری حقوقی و قضایی و گروه پیشگامان کارآفرینی کارن، در سالن سلام برگزار شد.

این رویداد میزبان ۷ استارتاپ و شرکت دانش‌بنیان در حوزه نوآوری‌های حقوقی قضایی بوده است. در روند برگزاری این رویداد، استارتاپ‌ها، به ارائه طرح و خدمات خود پرداختند و در ادامه به سوالات سرمایه‌گذاران پاسخ دادند.

هدف از برگزاری این رویداد، معرفی استارت‌آپ‌های حوزه‌ حقوقی و قضایی به سرمایه‌گذاران و بهره ‌برداران بالقوه این طرح‌ها، ، تسهیل روند جذب سرمایه و به ‌هم ‌رسانی صاحبان کسب ‌و کارهای نوپا و سرمایه‌گذاران خطرپذیر بود.

در شروع این رویداد  سجاد نیری، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری داوین، ضمن خیرمقدم به حضار و شرکت‌کنندگان در فضای مجازی و تشکر از افرادی که در این مسیر از ابتدا تا حال همکاری کرده‌اند، گفت: «تلاشمان این است که این رویداد، شروع مناسبی برای منجر شدن به تکرار چنین اتفاقاتی شود. نزدیک به دو سال است که از شروع سرمایه‌گذاری‌های مجموعه داوین می‌گذرد. حرکت به سمت چنین رویکردی که بتوان از نوآوری و فناوری در ارائه سرویس و سایر سازمان‌ها استفاده کرد، بدون حضور سازمان مسئول بی معنی است و اقدامِ قوه قضائیه با توجه به ساختارهایش همت بلندی بوده است. امیدوارم تیم‌های خوبی برای‌ سرمایه‌گذاری انتخاب شوند و بتوانیم سرمایه ‌های بزرگی را برای زیست بوم نوآوری ‌های حقوقی و قضایی، فراهم آوریم».

جذب سرمایه در حوزه نوآوری‌های حقوقی و قضایی

در ادامه‌ی این رویداد وحید حافظی، مدیر عامل پردیس نوآوری حقوقی و قضایی، با اشاره به این‌که در سال ۱۳۹۹ پردیس نوآوری با مشارکت معاونت علمی، صندوق نوآوری و قوه قضائیه شکل گرفته است، گفت: «با توجه به این‌که حدود ۴۰۰ نفر را استخدام کردیم، توانستیم با حضور مسئولین قوه قضائیه و معاونت راهبردی چندین نشست برگزار نماییم تا با بیش از ۲۰ شرکت گفت‌و‌گو کرده و برای برخی مشکلات حقوقی راه حل پیدا کنیم».

وی افزود: «این رویداد اولین رویداد سرمایه‌گذاری حقوقی است که جهت رونق بخشیدن به اکوسیستم نوآوری حقوقی و قضایی، برگزار کردیم.  مرکز آمار متولی اصلی نوآوری است. نهادها و بخش‌های دیگر قوه قضائیه هم باید همراهی کنند تا بتوان با ابزارهای فناوری در سال جاری خدمات بسیار خوبی را به مردم ارائه بدهیم».

همچنین در ادامه‌ی مراسم ارائه به سرمایه‌گذار، دکتر کاظمی‌فرد، ریاست مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه حقوقی و قضایی، گفت: «سال جدید که توسط مقام معظم رهبری به اقتصاد دانش بنیان و اشتغال آفرینی اختصاص داده شد، یک دلگرمی برای زیست بوم فناوری و نوآوری و مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه بود. برخط بودن، حفظ حریم خصوصی و احراز هویت افراد، تعامل درست بین حاکمیت و شرکت‌ها و کاهش هزینه‌های حقوقی مردم مدل مبتنی بر پلتفرمی است که باعث ایجاد یک مجموعه صحیح می‌شود».

وی با بیان این‌که دورنمای امسال توسعه و ارتقای مواردی چون گفتار متنی دادنامه، سرور سایت، فیشینگ، پابند زندانیان، داده‌یابی، شکوائیه، دستیار هوشمند و پردازش امور قضائیه است، افزود: «به عنوان یک مجموعه که وظیفه تنظیم‌گری فضای حقوقی را دارد باید کمک کنیم تا نیازهای واقعی حقوقی مردم را به استارتاپ‌ها اطلاع دهیم تا آن‌ها این مشکلات را رفع کنند، باید در سریع‌ترین زمان بحث عدالت را ایجاد کنیم و دسترسی مردم را به خدمات حقوقی آسان کنیم».

نوآوری‌های حقوقی و قضایی

دکتر حسین ملازاده، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی، در انتهای سخنرانی میهمان‌ها، با تاکید بر پررنگ‌تر شدن عدالت اجتماعی در این شرایط اقتصادی، نیز اضافه کرد: «برای امسال یک بسته‌ی هوشمندسازی خدماتِ حقوقی را فراهم کردیم. پیشنهاد بنده به استارتاپ‌ها این است که در حال حاضر که سند تحول قضائی آماده شده است، تحلیل محتوا داشته باشند و ایده بدهند تا ما بتوانیم هر ایده‌ی امکان‌پذیری را حمایت کنیم و نیازهای مردم و قوه قضائیه برطرف شود».

در این رویداد هفت تیم امضانو، رومند، دادیاب، پرونده، ایداد، تکداد و عدلینو به ارائه طرح خود پرداختند.

در انتهای رویداد نیز مراسم امضای توافق‌نامه سرمایه‌گذاری میان مجموعه داوین با دو استارتاپ امضانو و دادیاب صورت گرفت .  شرکت سرمایه‌گذاری داوین با تکیه بر ظرفیت قابل توجه اکوسیستم صنایع فرهنگی کشور در تلاش است تا با تامین و تزریق سرمایه مورد نیاز کسب و کارهای فعال در این عرصه به تحقق روز افزون اقتصاد مقاومتی کمک نماید. مجموعه داوین از ابتدای سال ۹۹ فعالیت خود را آغاز نموده و در حال حاضر تسریع فرآیند شناسایی مجموعه‌های توانمند و فعال در عرصه‌های مختلف صنایع خلاق را در اولویت کاری خود قرار داده است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *