اخبار استارتاپیاینوتکس 2022

رویداد «استیج» در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ برگزار می شود

با هدف آشنایی افراد جامعه با اکوسیستم استارتاپی و فناوری کشور

رویداد «استیج» با هدف فرهنگ ‌سازی کارآفرینی، شنیدن ناشنیده‌ ها و همچنین ایجاد انگیزه کار استارتاپی در جوانان با بیش از ۳۰ ساعت سخنرانی، پنل و گفت ‌و گو درنمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ پارک فناوری پردیس برگزار می شود.

به گزارش ستاد خبری نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲، «استیج» رویدادی در دل اینوتکس است که هرساله میزبان سخنرانان، صاحب‌ نظران و فعالان اکوسیستم کارآفرینی کشور است و این افراد در مدت برگزاری نمایشگاه در یک صحنه آزاد به ایراد سخن می ‌پردازند و بازدیدکنندگان نمایشگاه اینوتکس قادر هستند با حضور در استیج از محتوای آن استفاده کنند. در خصوص برگزاری رویداد اینوتکس استیج، به سراغ امیر نورالدینی، دبیر اجرایی «استیجِ اینوتکس ۲۰۲۲» رفتیم و کم و کیف برگزاری آن شنیدیم.

نورالدینی می گوید بدنه اکوسیستم استارتاپی کشور و افراد علاقمند به حوزه تکنولوژی، مخاطب رویداد استیج هستند. رویداد استیج سطح همگانی تری نسبت به برخی رویدادهای تخصصی اینوتکس مانند نکستیشن دارد. رویکرد اینوتکس استیج جذب توجهات بیشتر از عموم مردم نسبت به رویدادهای مختلف حوزه تکنولوژی است، برای همین موضوعات انتخاب شده برای رویداد استیج، متناسب با نیاز روز مخاطبان صورت گرفته است.

او افزود: استیج امسال از ۷ بخش مختلف تشکیل شده است که در هر کدام از این بخش ها، پنل ها و سخنرانی های مختلفی در نظر گرفته شده است. اولین بخش در روز اول نگاه کلان به اکوسیستم استارتاپی است که با سخنرانی مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس با موضوع نگاه کلی حاکمیت کشور به استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان آغاز می شود.

دبیر اجرایی «استیجِ اینوتکس ۲۰۲۲» ادامه داد: در این بخش، پنلی با موضوع «استارتاپ ها از حباب تا اثربخشی اقتصادی» خواهیم داشت که در آن نظرات مختلف افراد خبره و سطح بالا که جزء بهترین افراد حوزه کاری خودشان در کشور هستند، درباره اثربخشی و بی اثر بودن استارتاپ‌ها در نظام اقتصادی کشور را خواهیم شنید.

نورالدینی گفت: پنل دیگر این بخش «رشد در اکوسیستم ایران» است که مدیران بزرگترین استارتاپ های ایرانی در آن حضور خواهند داشت و در این پنل چند ارائه در زمینه مطالعات کلان دیجیتال مارکتینگ و موضوعات مانند آن خواهیم داشت.

او تصریح کرد: بعد از ارائه تصویر کلان از اکوسیستم استارتاپی بخش دیگری به نام «خروج، مقصد نهایی سرمایه گذار و کارآفرین» را خواهیم داشت. خروج در اصطلاح فنی زمانی است که یک سرمایه‌گذاری تبدیل به پول نقد می شود و کارآفرین یا سهامدار می توانند به درآمد زایی دست یابند. در این بخش درباره نقش وی سی ها در توسعه اکوسیستم استارتاپی و نقش نوآوری باز در توسعه این صنعت خواهیم پرداخت.

او افزود: در این زمینه پنلی با عنوان «نقش نوآوری باز در صنعت نفت» به میزبانی شتابدهنده انرژیک خواهیم داشت. پنل دیگری با موضوع «اینشورتک» با حضور بازیگران بزرگ صنعت بیمه که در فضای استارتاپی و نوآوری فعال هستند نیزخواهیم داشت و پنل دیگری با موضوع «آی پی او» یا «عرضه اولیه به بورس» با حضور مدیران دیجی کالا و تپسی نیز برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی «استیجِ اینوتکس ۲۰۲۲» گفت: یکی دیگر از بخش های رویداد استیج، «سرمایه های انسانی، معنادار تر از همیشه» است که موضوع آن منابع انسانی و چالش های آن در اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور است. در این زمینه به مشکلاتی از نظیر کمبود منابع انسانی در شرکت های فناورانه و چالش مهاجرت نیروهای خبره خواهیم پرداخت.

نورالدینی ادامه داد: یکی دیگر از بخشهای رویداد استیج «اختلافات در حوزه فناوری» می باشد. برای مثال در زمینه طرح صیانت مجلس از آقای تقی پور که یکی از نمایندگان مجلس است دعوت کردیم و در این زمینه موافقان و مخالفان این طرح نیز برای بحث و گفتگو حضور خواهند داشت.
دبیر اجرایی «استیجِ اینوتکس ۲۰۲۲» خاطر نشان کرد: در رویداد استیج امسال، ۳ برنامه ذره بین با موضوع حوزه های خاص فناوری هم خواهیم داشت.

نورالدینی در این زمینه گفت: در دنیا اولین صنعتی که بعد از توسعه اکوسیستم های استارتاپی گسترش پیدا کرد، فین تک بود. ما هم یک ذره بین «اینوتکس استیج، فین تک» خواهیم داشت. یک سخنرانی، یک پنل و یک مصاحبه در زمینه فین تک در این بخش خواهیم داشت. تنظیم گری و فینتک و بررسی اثرات رگولیشن در این زمینه از مهمترین برنامه های این بخش است.

او ادامه داد: یکی دیگر از ذره بین ها «اینوتکس استیج، هلث تک» می باشد که در زمینه تکنولوژی های حوزه سلامت است. در دنیا بعد از توسعه فین تک، هلث تک شروع به رشد و توسعه کرد؛ اما متاسفانه این مرحله در ایران رشد چندانی نداشته و در همان مراحل ابتدایی باقی مانده است. ما در این ذره بین می خواهیم علت این عقب ماندگی را بررسی کنیم.

نورالدینی افزود: ذره بین آخر با موضوع «اینوتکس استیج، بلاک چین» است که یکی از موضوعات روز تکنولوژیکی دنیا است. در این ذره بین هم مهمانانی از بخش خصوصی و بخش دولتی برای بحث و گفتگو در زمینه چالش های این حوزه خواهیم داشت.

دبیر اجرایی «استیجِ اینوتکس ۲۰۲۲» در پایان تاکید کرد: دیدار حاکمیت و بخش خصوص و کارآفرینی کشور در محیطی دوستانه و سازنده یکی از اتفاقات مهم در استیج است که می‌تواند فواید زیادی برای اکوسیستم کارآفرینی کشور به همراه داشته باشد. زیرا هرچقدر این دو همسوتر باشند، جامعه و اقتصاد قدرتمندتر شده و کارآفرینی کشور و اکوسیستم استارتاپی می‌تواند با دغدغه کمتر و قدرت بیشتری فعالیت کند.

گفتنی است اینوتکس استیج ۴ سال است که نمایشگاه اینوتکس برگزار می شود و به یکی از بخش‌های مهم این نمایشگاه تبدیل شده که با اقبال زیادی از جانب مخاطبین همراه شده است و از آن با عنوان قلب تپنده نمایشگاه اینوتکس یاد می‌شود. امسال نیز رویداد اینوتکس استیج از ۲۰ تا ۲۳ اردیبهشت از ساعت ۱۰ الی ۱۸، در جریان برگزاری نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ میزبان مخاطبان خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *