کسب و کار

۷ مرحله برای دوبرابرکردن مقیاس کسب‌وکارهای نوپا و دورکار

در این مقاله با 7 روش افزایش بهره‌وری کسب‌وکارهای نوپا و دورکار آشنا می شوید.

کار در خانه نیاز به افرادی دارد که می‌توانند خود را برای انجام‌دادن کار به بهترین نحو تشویق کنند. در این‌جا، روش‌های افزایش بهره‌وری کسب‌وکارهای نوپا و دورکار بیان شده است.

به لطف ثابت‌نبودن وضعیت اقتصادی و سلامت عمومی که در دو سال گذشته ما را آزار داده است، بسیاری از شرکت‌‌ها برنامه‌های توسعه خود را با دقت بیشتری دنبال کرده اند. این شرکت‌ها به‌طور آزمایشی کارمندان مهم را فقط در صورت نیاز استخدام کرده‌ و مشتاقانه منتظر بازگشت آن‌ها به دفتر کار بوده‌اند. بااین‌حال، این بازگشت مدت زیادی به طول انجامید و در این شرایط، برخی از کارمندان هرگز پا به دفتر کار نگذاشتند، کاملاً دورکار شده یا به فرصت‌‌های کاری دیگر منتقل شده‌اند.

اما تقاضای مشتریان آن‌قدر زیاد بود که هر تجارتی به جای انتظار برای فروکش‌کردن همه‌‌گیری باید به سرعت رشد می‌‌کرد. با رشد سریع، احتمال شکست ناشی از کاهش ذخایر نقدی و وعده‌‌های محقق‌نشده مشتریان یا گروه خدمات مشتری که بیش‌ازحد کار می‌‌کنند، به‌وجود می‌‎آید. این فرصتی است برای آزمایش برنامه‌‌های کسب‌وکار و راهبری؛ زیرا فشارهای خارجی آن‌‌ها را ناچار به انطباق و گرفتن تصمیم‌‌های عملیاتی می‌‌کنند که ممکن است بر دوام بلند‌مدت تأثیر بگذارند.

در این مقاله، من هفت گامی را که کسب‌وکارها باید در طول همه‌گیری کووید-۱۹ و شرایط مشابه آن به‌کار گیرند، بیان می‌کنم. با مشاهده گروه استعدادیابی در Zscaler آموخته‌‌ام که این هفت گام، شمار کارمندان شرکت را از ۱۵۰۰ به بیش از ۳۰۰۰ در عرض تنها یک‌سال( از بهار ۲۰۲۰ تا بهار ۲۰۲۱) افزایش می‌‌دهند. این مراحل برای هر سازمانی که از نیروی کار راه دور استفاده می‌کند یا گروه‌های خود را برای برآورده‌کردن تقاضای مشتریان در اندازه مناسب نگه می‌دارد، بسیار مفید خواهد بود.

دوبرابرکردن مقیاس کسب‌وکارهای نوپا و دورکار

چگونه کسب‌وکارهای نوپای خود را درحالیکه دورکار هستید، مقیاسبندی کنید:

  1. تجربیات کارجو و کارمند را با عملیات اجرایی قوی ترکیب کنید؛
  2. به شیوه هیجان مستمر[۱] استخدام کنید؛
  3. در آموزش فشرده و از راه دور سرمایه‌گذاری کنید؛
  4. به دنبال کارجویان پرانرژی باشید؛
  5. گروهی توانمند برای استخدام‌شدن در خانه بسازید؛
  6. به دنبال استعدادهایی از زمینه‌های مختلف باشید؛
  7. دامنه استخدامی‌ها را زیاد کنید.

تجربیات کارجو و کارمند را با عملیات اجرایی قوی ترکیب کنید

۱. تجربیات کارجو و کارمند را با عملیات اجرایی قوی ترکیب کنید

نخستین عملکرد فردی که استخدام‌ شده است، زمینه را برای سطح تعامل و مثبت‌بودن آن‌ها فراهم می‌‌کند. فرد شاغل می‌بهتر است که کارمندان بلافاصله احساس کنند که بخشی از گروه هستند، حتی اگر روز اول در خانه باشند و هرگز شخصاً با کسی ملاقات نکرده باشند.

مطمئن شوید که استخدام‌‌شدگان جدید هفته پیش از آغاز کار، با مدیران خود ارتباط برقرار می‌‌کنند. این امر به پرکردن شکاف بین کارکنان جدید و تقویت حس تعلق کمک می‌کند. به استخدام‌شدگان جدید خود تعدادی «نمونه کار» بفرستید تا آن‌ها را آماده کنید که از ابتدا مشتاقانه به کار بپردازند. همچنین، در حوزه فناوری اطلاعات، فعال باشید تا مطمئن شوید که استخدام‌‌شدگان جدید رایانه‌‌های خود را به موقع دریافت می‌‌کنند. مطمئن شوید که آن‌ها می‌توانند یک روز پیش از آغاز کار وارد سیستم شده و رایانه خود را راه‌اندازی کنند. بنابراین، همه چیز برای کار در روز اول آماده است. در هفته اول، جلسات توجیهی از پیش برنامه‌ریزی‌شده برگزار کنید تا مردم بی‌درنگ مشغول و درگیر شوند.

به شیوه هیجان مستمر استخدام کنید

۲.به شیوه هیجان مستمر استخدام کنید

بسیاری از شرکت‌‌ها تا زمانی که شخصی یک قرارداد همکاری را امضا کند، هیجان را ادامه می‌‌دهند، اما سپس تا نخستین روز کاری شخص، سکوت می‌کنند. این‌گونه شخص در خانه احساس تنهایی می‌کند! بنابراین، انرژی را در طول فرآیند استخدام و آغاز مهار حفظ نحد.

از لحظه‌ای که کارمند در مورد شرکت باخبر می‌شود تا ۳۰روز پس از پیوستن به آن، شرکت باید تماس‌های پیوسته داشته باشد تا شور و شوق و هیجان را در کارمند زنده نگه دارد. حتی داشتن برنامه زمان‌بندی ۶۰روزه برای استخدام یا هدایت منابع انسانی می‌تواند به کارمندان کمک کند که احساس مهم‌بودن کنند.

در آموزش فشرده و از راه دور سرمایه‌گذاری کنید

۳.در آموزش فشرده و از راه دور سرمایهگذاری کنید

برای ایجاد مراکز کارمندی عالی، دانش و توانایی‌های بهترین کارمندان خود را که می‌توانند ویدئوهای آنلاین و محتوای تصویری برای استخدام‌های جدید فراهم کنند، بشناسید. این کار رفاقت تجاری را تقویت می‌‌کند و همه را با بهترین شیوه‌‌ها و دانش داخلی آشنا می‌‌کند که به کارمندان جدید کمک می‌کند تا وارد عرصه شوند.

این نوع آموزش همچنین می‌‌تواند به آموزش مهارت‌‌های جدید به کارمندان فعلی کمک کند و مطمئن شود که همه در هنگام عرضه ابزارها یا سیاست‌های جدید احساس حمایت‌شدن می‌‌کنند.

۴.به دنبال کارجوی پرانرژی باشید

کار از خانه نیاز به انرژی متفاوتی برای حفظ انگیزه خود و هم‌گروهی‌ها دارد. افرادی که برای رسیدن به این مأموریت انگیزه و انرژی خستگی‌ناپذیر دارند، می‌‌توانند در شرکت‌‌هایی که به‌سرعت در حال رشد هستند، مشارکت بیشتری داشته باشند، حتی اگر دورکار باشند.

گروهی توانمند برای استخدام‌شدن در خانه بسازید

۵.گروهی توانمند برای استخدام‌شدن در خانه بسازید

این ممکن است بدیهی به‌نظر برسد، اما بسیاری از شرکت‌ها برای انجام‌دادن آن وقت نمی‌گذارند. اگر می‌خواهید سریع مقیاس‌بندی کنید، به نیروی انسانی برای پیشتیبانی از گسترش نیروی کار نیاز دارید.

روی کارشناسان استخدام پرانرژی و بسیار ماهر در سراسر جهان سرمایه گذاری کنید. مطمئن شوید که کارکنان ارتباط نزدیکی با عملکرد تجاری سازمان شما دارند. این ارتباط به آن‌ها کمک می‌کند تا موارد مناسب و سودمند را جذب کنند که بهره‌وری شرکت را بیشتر می‌کند.

۶. به دنبال استعدادهایی از زمینه‌های مختلف باشید؛

استعدادیابی با پس‌زمینه‌های غیرسنتی انجام دهید. هنگامی که برای تنوع در همه سطوح استخدام می‌کنید، به‌طور خودکار مسیر خود را روی مخزن بزرگ‌تری از استعداد باز می‌کنید. به‌عنوان مثال، اگر استخدام خود را به افرادی با مدرک کارشناسی محدود کنید، افراد با استعدادی را که کار خود را به روشی غیراستاندارد آغاز کرده‌اند، از دست می‌دهید.

به‌طور مشابه، اگر استخدام را به کارجوهای «باتجربه» محدود کنید که تنها با تعداد سال‌‌های حضور در این رشته تعیین می‌‌شود، ممکن است افراد جوان‌‌تری را که انرژی بالا و توانایی باورنکردنی برای یادگیری دارند، از دست بدهید. وجود استعدادهای بزرگ حتی می‌تواند خارج از صنعت اصلی شما رخ دهد، بنابراین چشم‌اندازهای محدود را کنار گذاشته و به مجموعه مهارت‌های حیاتی از تجربیات مختلف، توجه نشان دهید.

دامنه استخدامی‌ها را زیاد کنید

۷. دامنه استخدامی‌ها را زیاد کنید

وقتی به خود اجازه می‌‌دهید از همه مناطق جغرافیایی استخدام کنید، خود را در معرض دامنه گسترده‌‌تری از استعداد قرار می‌‌دهید،  با اطمینان از اینکه کارکنان شما با فناوری (دسترسی بدون اعتماد) که برای موفقیت به آن نیاز دارند، آشنا هستند. به این معنی که می‌توانید اتصالی ایمن و بهره‌ور را در هر کجا و در هر زمان تضمین کنید.

البته، مقیاس‌‌بندی از راه دور تنها به استخدام و ورود به سیستم محدود نمی‌‌شود. این بخشی از تلاشی ادامه‌دار برای توانمندسازی استعداد شما در راستای موفق‌شدن است. از کارمندان جدید پشتیبانی کنید و مطمئن ‌‌شوید که کارگران فعلی‌‌تان ابزارهای مورد نیاز برای موفقیت را دارند. مطمئن شوید که برنامه‌‌های توسعه حرفه‌‌ای را طراحی می‌کنید که مشارکت در تمام جوامع نیروی کار شما را ممکن می‌‌سازند. به این‌ترتیب، همه می‌توانند با هم یاد بگیرند و رشد کنند. روی گروه‌های استخدامی کارآمد سرمایه‌‌گذاری کنید که کسب‌وکار را درک می‌‌کنند و مطمئن ‌شوید که کارمندان در همه سطوح در مقوله رشد، یکسان هستند.

هنگامی‌که همه بر دستیابی به هدف‌های یکسان متمرکز شوند، ابتکارات آموزشی و همکاری جدید به شرکت در مسیر درست کمک کرده و استعداد و پشتیبانی لازم برای مقیاس‌بندی در طول یک چرخه رشد فزاینده را فراهم می‌کنند.

کسب‌وکارهای نوپا و دورکار

[۱] Rolling Thunder

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
منبع
seven Steps to Double Your Startup’s Scale While Remote
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *