کسب و کار

نحوه انواع ساخت منو در وردپرس

لیمو HR

آخرین آمارهای منتشر شده به ما نشان می‌دهند که تقریبا ۴۴ درصد از سایت‌هایی که در اینترنت وجود دارند بااستفاده‌از وردپرس توسعه داده شده‌اند.

اگر به این آمار به‌صورتی دقیق‌تر نگاه کنید، متوجه خواهید شد که این ۴۴ درصد به ما می‌گوید توسعه سایت‌های وردپرسی یکی از پردرآمدترین شغل‌هایی است که هر فردی می‌تواند داشته باشد.

ما در این آموزش قصد داریم که سراغ آموزش ساخت منو در وردرپرس (یکی از اولیه‌ترین چیزهایی که هر توسعه‌دهنده وردپرس باید بلد باشد) برویم و به شما بگوییم که بااستفاده‌از چه روش‌هایی می‌توانید مگامنوهای مورد نیاز خود را بسازید؛ پس با ما همراه باشید.

آموزش ساخت منو ساده در وردپرس

همان‌طور که در بالاتر هم به آن اشاره کردیم، یکی از اولیه‌ترین چیزهایی که یک توسعه‌دهنده سایت وردپرسی باید بلد باشد، ساخت منو است. ساختن منو باعث می‌شود تا کاربران سایت‌ها بتوانند در کمترین زمان ممکن، به چیزهایی که می‌خواهند دسترسی داشته باشند.

برای ساخت منو در وردپرس، شما باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. وارد داشبورد مدیریت سایت وردپرسی خود شوید.
  2. نشان‌گر ماوس خود را روی تب Appearance در نواری کناری نگه دارید و پس از آن روی Menus  کلیک کنید.
  3. در صفحه Menus روی Create a new menu بزنید.
  4. در این صفحه باز شده، شما باید یک نام برای منو انتخاب کنید و روی Create Menu بزنید تا فرایند ساخت منو در وردپرس آغاز شود.
  5. پس از انجام این کار، شما دو بخش Edit Menus و Manage Locations را خواهید دید که اولی برای اضافه کردن صفحات، پست‌ها، دسته‌بندی و لینک‌های سفارشی و دومی هم برای انتقال منو به قسمتی خاص از تم مورد استفاده برای سایت‌تان کاربرد دارد.
  6. برای اضافه کردن آیتم‌ها کافیست که از طریق منو کناری اقدام کنید. این منو به شما اجازه می‌دهد تا صفحات، پست‌ها یا سایر آیتم‌های موردنظرتان را انتخاب و درنهایت با زدن روی گزینه Add to Menu، به منو خود اضافه کنید.
  7. پس از انجام این کار، شما اجازه دارید که با کشیدن و رها کردن آیتم‌ها (Drag and Drop) ترتیبی که می‌خواهید را روی منو پیاده‌سازی کنید.
  8. اگر تمایل دارید که منو‌های فرعی یا همان منوهای کشویی را هم به وب‌سایت خود اضافه کنید، تنها کافیست که یک آیتم منو را کمی به سمت راست و زیر آیتم دیگری بکشید. زمانی که این کار را انجام می‌دهید، آن آیتم به یک زیر منو تبدیل خواهد شد.
  9. پس از آنکه تمام آیتم‌های مورد نظر خود را به منو اضافه کردید و فرایند سازمان‌دهی آن‌ها هم به‌ اتمام رسید، باید روی دکمه Save Menu بزنید.
  10. در پایان هم می‌توانید بااستفاده‌از بخش Manage Locations، می‌توانید تعیین کنید که منو شما در کجای تم سایت نمایش داده شود. بسته‌به تمی که برای سایت خود انتخاب کرده‌اید، مکان نمایش منو می‌توانید متفاوت باشد.
  11. در پایان هم باید روی دکمه Save Changes بزنید تا تمام تغییراتی که لحاظ کرده‌اید، ذخیره شوند.

ساخت مگامنو در وردپرس بااستفاده‌از افزونه

 

ساخت مگامنو در وردپرس بااستفاده‌از افزونه

ساخت مگامنو در وردپرس می‌تواند فرایندی بسیار طاقت‌فرسا باشد و شما آنطور که باید نتوانید منوی مورد نظر خود را پیاده‌سازی کنید؛ بنابراین ما به شما پیشنهاد می‌دهیم که سراغ ساخت مگامنو در وردپرس بااستفاده‌از افزونه بروید. برای این منظور باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. وارد داشبورد مدیریت وردپرس شوید.
  2. اشاره‌‎گر ماوس را روی تب Plugins نگه دارید و روی Add New بزنید.
  3. در کادر جستجو باز شده، نام افزونه مگامنویی که می‌خواهید را سرچ کرده و از بین نتایج نشان داده شده یکی را انتخاب کنید. ما در بخش بعدی به‌صورت مفصل به این افزونه‌ها خواهید پرداخت.
  4. پس از نصب افزونه وردپرس روی سایت شما، معمولا یک آیتم منو یا لخش تنظیمات جدید را خواهید دید. آن را پیدا و سپس روی آن کلیک کنید.
  5. در این بخش شما باید مگامنوی خود را پیکربندی کنید. این قسمت به انتخاب مکان منو، فعال کردن یک‌سری از ویژگی‌های مگا منو و گزینه‌های ظاهری آن اختصاص دارد.
  6. شما باید در تنظیمات افزونه نصب شده امکان ایجاد و مدیریت ساختار مگامنو را داشته باشید. این بخش به شما کمک می‌کند تا با کشیدن و رها کردن آیتم‌ها، تعریف ستون‌ها و سطرها، اضافه کردن محتوا و سفارشی کردن استایل، مگامنو مورد نظر خود را بسازید.
  7. زمانی که پیکربندی مگامنو تمام شد، شما باید آن را ذخیره کنید.

بهترین افزونه‌های ساخت مگامنو در وردپرس

۱.        Max Mega Menu:

Max Mega Menu که یکی از بهترین افزونه های وردپرس به‌حساب می‌آید، ابزاری قدرتمند و کاربرپسند است که به شما کمک می‌کند تا مگامنوهای واکنشگرا را به‌راحتی ایجاد کنید. Max Mega Menu، قابلیت‌هایی مانند کشیدن و رها کردن و گزینه‌های سفارشی‌سازی متعدد و همچنین پشتیبانی از آیکون‌ها و تصاویر مختلف که با تم سایت شما هم‌خوانی دارد را ارائه می‌دهد.

۲.        UberMenu:

UberMenu یکی از بهترین پلاگین‌های ساخت مگامنو است که طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها را برای ایجاد منوهای زیبا فراهم می‌آورد. این افزونه ویژگی‌های پیشرفته‌ زیادی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تولید آیتم‌های پویا اشاره کرد.

۳.        QuadMenu:

این افزونه به شما کمک می‌کند تا منو‌هایی ریسپانسیو را باستفاده‌از کشیدن و رها کردن ایجاد کنید. چندین گزینه برای چینش آیتم‌های منو، پشتیبانی از آیکون‌ها و تصاویر، انیمیشن‌های قابل تنظیم و ادغام با صفحه‌سازهای معروف تنها بخشی از قابلیت‌های این افزونه کاربردی هستند.

جمع‌بندی

ساخت منو در وردپرس یکی از آسان‌ترین و مهم‌ترین کارهایی است که هر توسعه‌دهنده سایت وردپرسی باید به‌خوبی از پس آن بربیاید. ساختن منویی خوب باعث می‌شود تا کاربران در زمان کار کردن با وب‌سایت شما به‌هیچ‌عنوان گیج نشوند و بتوانند در کمترین زمان ممکن به هدف خود برسند.

ازطرفی‌دیگر هم مگامنوها به شما کمک می‌کنند تا منوهای بزرگ‌تری را برای سایت خود ایجاد کنید و میانبری میان کاربران‌تان و محتوای موجود در سایت خود ایجاد کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *