اخبار استارتاپی

جاب ویژن بازار کارجوها و کارفرماها را نقد میکند

لیمو HR

رویداد جاب ویژن ، تنها پلتفرم استخدام مبتنی بر هوش مصنوعی (AI)با حضور مدیران منابع انسانی شرکتها، روز دوشنبه نهم خرداد به مناسبت هفته کار در سالن همایشهای بین المللی رازی برگزار شد.

در این رویداد که با هدف شبکه سازی و انتقال تجربیات متخصصین این حوزه برگزار شده بود، مقداد ولایی و هادی محمدآبادی، هم بنیانگذاران جاب ویژن به بیان آمارهای جاب ویژن و دیگر رقبا پرداختند.

طبق این آمارها، در یک سال اخیر حدود ۹میلیون رزومه ارسال شده است. این پلتفرم با همکاری با توانیتو، نگاه ویژه ای به استخدام معلولین داشته است و همچنین پر بازدیدترین صفحه شرکتی در لینکدین با ۱۳۲K دنبال کننده از آن این شرکت بوده است.

پس از آن، بنیانگذاران این پلتفرم از سرمایه گذاری بر استارتاپ کندو به عنوان بازوی ATS (نرم افزار مدیریت استخدام) مجموعه خبر دادند. این سرمایه گذاری در راستای خدمات منابع انسانی این پلتفرم صورت گرفته است و قرار است در آینده نیز تکرار شود.

محمدآبادی در خصوص این سرمایه گذاری گفت: «در جاب ویژن به دنبال ساخت یک اکوسیستم جذب و استخدام هستیم و این اولین قدم برای ساخت این اکوسیستم است، البته این سرمایه گذاری صرفا مالی نیست».

وی پس از اشاره بر این موضوع که شاید به حوزه توسعه و آموزش نیز ورود کنند، افزود: «پیدا کردن یک نیروی کار با استعداد بالا کار ساده‌ ای برای سازمان ‌ها و کسب‌وکارها نیست. از همین رو برای حل این نیاز باید راهکار ارائه شود.

ایجاد مارکت پلیسی از خدماتی که بخش HR به آن نیاز دارد، توسعه بخشی که داشبوردها، شاخص ‌ها و ظرفیت ‌های مربوط به HR مثل چراغ راهنما به این حوزه کمک خواهد کرد».

محمدآبادی در خصوص شناخت بازار گفت: «شناخت نیازهای شرکتها و همچنین نیروهای کار، تفکیک نیازهای واقعی و فانتزی سازمانها از یکدیگر، چیزی بود که در این سالها به آن دست یافتیم».

مدیر عامل جاب ‌ویژن با تاکید بر اینکه عمر سازمانی این پلتفرم از پلتفرم ‌های دیگر فعال در این حوزه کمتر است (پنج سال)، گفت: «این در حالی است که جاب ویژن با وجود عمر کمتر اما موقعیت مناسب و رشد قابل توجهی در این بازار داشته که دلیل آن هم تمرکز است».

او در ادامه توضیحات خود تاکید کرد که در حال حاضر تمرکز جاب ویژن بر بازار داخل کشور و توسعه راه کندو است و البته برنامه ای برای راه اندازی مرکز شتابدهی در دستور کار خود ندارند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *