رپرتاژ

ترفندهای موفقیت در پخش مویرگی

پخش مویرگی یکی از مهم ترین انواع فروش است که مدیریت محصولات خارج شده از کسب و کار را تا زمان رسیدن به دست خرده‌فروش ها و مصرف‌کنندگان نهایی بر عهده دارد. هدف اصلی پخش مویرگی مدیریت و جمع آوری کالاهای موردنظر پیش از ارسال به مشتری است. راه اندازی پخش مویرگی به عنوان مهم ترین روش ارائه کالا به مشتریان  در برخی کسب و کارها، می‌تواند روند خدمات‌دهی به مشتریان  را بهبود بخشد و در نتیجه آن باعث افزایش درآمد شود.

در کنار تمام مزایای استفاده از پخش مویرگی، گاهی استفاده از این روش فروش دردسرزا است. در این مطلب شما را با ترفند های موفقیت در پخش مویرگی آشنا خواهیم کرد:

ترفندهای موفقیت

  1. افراد درست را استخدام کنید:

شاید این نکته به نظر ساده بیاید اما بسیاری از کسب و کارها در انجام این کار دچار اشتباه می‌شوند. انتخاب بهترین فرد برای استخدام در سمت ویزیتور یکی از مهمترین تصمیماتی است که باید به عنوان کارفرما بگیرید. پس سعی کنید زمان کافی به انتخاب تیم اجرایی خود اختصاص دهید .

  1. از نوشتن و روش‌های سنتی دست بردارید:

شاید هنوز هم افرادی باشند که برای دریافت سفارش و فروش محصولات خود از فرم‌های PDF و Excel و یا حتی روش‌های سنتی‌تر مانند خودکار و کاغذ استفاده کنند. از طریق سیستم‌های جدید پخش مویرگی مانند نرم افزار حسابداری پخش مویرگی می‌توانید با بالاترین سرعت و کمترین خطا، سفارشات خود را از طریق تبلت‌های سفارش گیر همراه ثبت کنید و فروش خود را افزایش دهید.

  1. انبارها و موجودی خود را مدیریت کنید:

در تجارت‌هایی که به صورت B2B فعالیت می‌کنند، در صورت کنترل انبارها و موجودی های کالا می توان به درآمد بالا رسید. برخی از کسب و کارها برای محصولات خود در انبار، نقطه سفارش کالا در نظر گرفته‌اند و در صورتی که تعداد موجودی به حد موردنظر برسد برای جایگزینی اقدام می‌کنند. در نرم افزارهای پخش مویرگی تخصصی مانند نرم افزار حسابداری پخش مویرگی محک ،این امکان به صورت پیش فرض برای شما فراهم شده است . یعنی در صورت رسیدن موجودی کالا به رقم موردنظر،امکان جایگزینی آنها به انباردار یادآوری خواهد شد.

  1. شرایط موفقیت ویزیتورهای خود را فراهم کنید:

آیا ویریتورهای کسب و کارتان،تمام اطلاعات موردنیاز برای رجوع به مشتریان را در دست دارند؟ تمام کسب و کارهایی که در پخش مویرگی موفق هستند، اطلاعات مشتریان خود را به صورت تمام و کمال در اختیار ویزیتورها  قرار می دهند.

بهتر است تمام اطلاعات مورد نیاز مانند سابقه خرید مشتری، پرفروش‌ترین محصولات و میزان موجودی هر محصول را به ویزیتورها بدهید و اینگونه شرایط رشد آنها را فراهم کنید.

همچنین داشتن یک کاتالوگ دیجیتال از محصولات با امکان قیمت‌گذاری هوشمند بر اساس مشتری مورد‌نظر باعث می‌شود ویزیتور دیگر نیازی به صرف انرژی برای پیدا کردن قیمت و ارائه محصول نداشته باشد. اینکار باعث افزایش تمرکز ویزیتور بر روی فروش می شود.

عمده فروشی و پخش مویرگی

  1. از طریق خدمات رسانی بهتر مشتری را جذب کنید، نه قیمت پایین‌تر:

با توجه به رقابت بالای موجود در دنیای عمده فروشی و پخش مویرگی، بسیاری از کسب و کارها قیمت ها را پایین می آورند و امید به فروش بیشتر دارند.این سیستم در بلندمدت موفق نخواهد بود. به همین دلیل اکثر کسب و کارها تمرکز خود را بر روی خدمات‌رسانی بهتر می گذارند تا به موفقیت بیشتری دست یابند. سعی کنید روی چگونگی ایجاد و افزایش تجربه خوب برای مشتریان تمرکز کنید.

  1. جریان نقدی کسب و کار خود را کنترل کنید:

جریان نقدی یکی از حیاتی‌ترین موضوعات برای هر کسب و کار است. یکی از بزرگترین اشتباهات کسب و کارهای استفاده کننده از پخش مویرگی این است که بیش از حد به صورت اعتباری با طرف‌حساب‌های خود کار می‌کنند. سعی کنید در وصول مطالبات خود کوشا باشید. البته این بدان معنا نیست که مشتریان خود را محدود به یک روش پرداخت کنید.

  1. دسته‌بندی مشتریان را فراموش نکنید:

کسب و کارهای موفق برنامه‌ریزی‌های دقیقی بر اساس دسته‌بندی مشتریان خود و اهداف کلی کسب و کار ایجاد می‌کنند. سعی کنید ویزیتورهای خود را بر اساس دسته‌بندی و نوع مشتریان خود مدیریت نمایید.

  1. سرعت فرآیند دریافت سفارش و تحویل کالا را بالا ببرید:

در دنیای امروز برای موفیت در پخش مویرگی باید سرعت فروش خود را تا حد امکان بالا ببرید. یکی از راه‌های انجام این کار ، استفاده از یک نرم افزار پخش مویرگی کاربردی مانند نرم افزار حسابداری است.

  1. ارتباطات بلندمدت ایجاد نمایید:

در صورتی که تمام اصول موفقیت پخش مویرگی را رعایت نمایید، در آخر مهمترین نکته برای فروش بیشتر مربوط به ایجاد یک ارتباط قوی و پایدار با مشتریانتان می‌باشد. با گسترش خدمات‌رسانی، افزایش ارزش محصولات و سرعت بالا در انجام سفارشات، می‌توانید مشتریان وفاداری را برای کسب و کارتان ایجاد نمایید.

نرم افزار حسابداری پخش مویرگی

چرا استفاده از نرم افزار حسابداری پخش مویرگی ؟

شرکت نرم افزاری محک بیش از ۱۵ سال سابقه طراحی، تولید و پشتیبانی نرم افزارهای حسابداری را در رزومه خود دارا می‌باشد. هدف اصلی گروه نرم افزار حسابداری محک ارائه محصولاتی ساده و در عین حال نوآورانه است، به طوری که هر شخص و یا کسب و کاری، بدون حتی حداقل دانش حسابداری بتواند امور مالی و حسابداری خود را انجام دهد.

به طور خلاصه می‌توان نرم افزار حسابداری محک را این طور معرفی کرد:

  1. نرم افزار حسابداری محک در عین حال که یکی از ساده ترین نرم افزارهای حسابداری ایران می‌باشد، تمام امکانات تخصصی لازم برای حسابداری تمام اصناف را دارا می‌باشد.
  2. کار با این نرم افزار نیاز به تخصص حسابداری ندارد چون تمام اسناد به طور خودکار صادر می‌شوند.
  3. طبق آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا تولید شده است و به طور مداوم بروزرسانی می‌شود.
  4. در صورتی که به هرگونه مشکلی در استفاده از نرم افزارهای حسابداری محک برخوردید می‌توانید از پشتیبانی این شرکت استفاده نمایید.
  5. بیشتر از ۱۶۰ هزار کاربر فعال در طول ۱۵ سال فعالیت تخصصی.
  6. از شبکه گسترده ارائه و فروش (۳۷۰ نماینده در سرتاسر کشور) بهره‌مند است.
  7. دومین شرکت مبتنی بر فناوری اطلاعات (IT) است که در حال ورود به بازار بورس و سرمایه کشور می‌باشد.
  8. بیش از ۸۰ درصد رضایت‌مندی مشتریان جزو افتخارات مجموعه نرم افزار حسابداری محک می‌باشد.
  9. بیش از ۸۰ درصد از مشتریان جدید این نرم افزار توسط مشتریان قدیمی معرفی می‌شوند.

همچنین نرم افزار حسابداری پخش مویرگی محک دارای امکانات تخصصی برای کسب‌و‌کارهایی که در صنف پخش در حال فعالیت هستند ارائه می‌نماید. از امکانات این نرم افزار می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • امکان تعریف ویزیتورها و نام کاربری برای آن ها
  • امکان ارسال اطلاعات اشخاص به همراه گردش هر اشخاص به همراه اطلاعات مکانی هر شخص
  • امکان ایجاد دستور کار برای ویزیتور ها
  • امکان دریافت پیش فاکتورها و فاکتورهای ثبت شده در موبایل و همسان سازی شده
  • امکان تبدیل پیش فاکتورها به فاکتور
  • امکان به روز رسانی اطلاعات کالاها و اشخاص
  • امکان دیدن دستور کار برروی نقشه
  • ثبت پیش فاکتور و فاکتور و پرینت آن
  • بررسی مانده حساب و گردش حساب مشتری و پرینت آن ها
  • ثبت دریافتی ها اعم از وجه نقد حواله و یا چک دریافتی
  • و بسیاری امکانات دیگر
به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *