رپرتاژ

تخفیف ویژه خرید هاست ویژه استارتاپ‌های ایرانی

لیمو HR

اکثر استارتاپ‌های ایرانی دغدغه خرید بهترین و پرسرعت ترین هاست با زیرساخت های کاملا مستحکم و امن برای توسعه کسب و کارشان دارند.

وجود امکانات و زیرساخت های دنیای مجازی و اینترنتی به افراد دنیا این امکان را داده است تا بتوانند سریع تر از پیش کسب و کار نوپای خود را آغاز کنند و دغدغه های گذشته مثل تهیه فروشگاه و هزینه های بالای آن را نداشته باشند.

درواقع امروز هر کسی می تواند صرف هزینه ی حداقلی، استارتاپ یا کسب و کار نوپای خود را در اینترنت راه اندازی کند، محصولات خودش را روی وب سایت به اشتراک بگذارد و با یک سئوی بهینه مشتریان خود را نیز تامین کند.

اما این مزیت هایی که فضای مجازی در اختیارمان قرار می دهد نیازمند یک سری زیرساخت ها و پیش نیازها برای راه اندازی می باشد که شامل هاست، سرور و دامنه است. اساسا بدون این ۳ مورد نمی توانیم وب سایت یا اپلیکیشن استارت آپ خود را راه اندازی کنیم.

شتابان هاست، یکی از ارائه دهنده با کیفیت خدمات هاستینگ، سرور و خرید دامنه در ایران، با سیاست هایی در قیمت گذاری هاست و سرور، تخفیف های ویژه ای برای تهیه این سه پیش نیاز ورود به دنیای مجازی کسب و کار در نظر گرفته است که پیشنهاد می کنیم حتما با مراجعه به وب سایت این مجموعه از این تخفیف های ویژه استارتاپ‌های ایرانی برخوردار شوید.

همچنین در این مقاله از اکوموتیو قصد داریم انواع مدل های میزبانی وب سایت را به شما عزیزان توضیح داده و نکاتی که هنگام خرید دامنه باید رعایت کنید را در اختیارتان قرار می دهیم.

تخفیف ویژه خرید هاست ویژه استارتاپ‌های ایرانی

هاست چیست و چه فرقی با سرور می کند؟

همانطور که می دانیم، Host (هاست) به معنای میزبانی است و در دنیای وب سایت ها به معنای فضایی است که اطلاعات شما در آن قرار می گیرد، در واقع این فضا میزبان وب سایت شماست.

برای اینکه بهتر متوجه هاست و عملکرد آن شویم بهتر است ابتدا بدانیم سرور چیست.

 در واقع Server (سرور) به نوعی کامپیوتر قدرتمند اشاره می کند که دارای منابع زیادی از جمله رم، سی پی یو و هارد یا فضای ذخیره سازی است. میزان این منابع به حدی کافیست است که می توان آن را به چند بخش مختلف تقسیم کرد و به هرکدام بخشی از این منابع را اختصاص داد.

به این بخش ها و پارت های مختلف از یک سرور به اصطلاح هاست گفته می شود که فضای میزبانی وب سایت شماست، بنابراین هاست بخشی از یک سرور است که وظیفه میزبانی سایت شما را بر عهده دارد و به شما این امکان را می دهد که بسته به منابعی که از سرور دریافت می کنید دیتا و اطلاعات مختلف مثل فایل ها، ویدیو، عکس و… را روی سایتتان منتشر و مدیریت کنید، لذا قیمت گذاری هاست و سرور با هم فرق دارد و تابع عوامل مختلفی است.

به این نوع از سرویس های میزبانی وب شتابان هاست، هاستینگ اشتراکی گفته می شود که از نظر اقتصادی یکی از گزینه های محبوب استارت آپ ها برای خرید هاست است. در ادامه به این مورد و انواع مختلف هاستینگ اشاره می کنیم.

انواع مختلف هاستینگ

هاستینگ و میزبانی وب سایت بسته به عوامل مختلف، کاربردها و ویژگی های مختلفی هم دارند.

یکی از معیارهای مهم برای دسته بندی انواع سرویس های هاستینگ سیستم عامل است. البته گفتیم که هاست ها بخشی از کامپیوتر قدرتمندی به نام سرور هستند که با روش های مجازی سازی از آن جدا شده اند، بنابراین وقتی کلمه «سیستم عامل هاست» را می شنویم، در واقع منظور سیستم عامل سرور است.

دو نوع سیستم عامل رایج برای سرورها وجود دارد: لینوکس و ویندوز.

جدا از مزایا و ویژگی هایی که هریک از این سیستم عامل ها دارند، انتخاب بین هرکدام بستگی به زبان های برنامه نویسی دارد که از آن برای ساخت وب سایتتان استفاده کرده اید.

درصورتی که از زبان های پی اچ پی و زیرشاخه های آن مثل وردپرس استفاده کرده باشید، هاست لینوکسی می تواند عملکرد بهتری از نظر سرعت، امنیت و پایداری داشته باشد و علاوه بر آن قیمت هاست لینوکسی کمتر است.

اما اگر زبان های ویندوزی مثل ای اس پی را انتخاب کرده باشید هاست ویندوزی گزینه ای است که هنگام خرید هاست باید انتخابش کنید. از آنجایی که سرویس هایی که هاست ویندوزی در اختیارتان قرار می دهد به لایسنس نیاز دارید، برای خرید هاست ویندوزی باید هزینه بیش تری صرف کنید.

با این حال اگر سوالی در خصوص اینکه کدام مدل را انتخاب کنید دارید، می توانید بصورت رایگان از مشاوران حرفه ای شتابان هاست سوال کنید تا بهترین نوع هاست را به شما معرفی کنند.

آنچه باید بدانیم این است که سیستم عامل تنها معیار دسته بندی هاست ها نیست، این سرویس های میزبانی بسته به عملکرد و نوع ارائه شان نیز تقسیم بندی می شوند که در ادامه به سه مورد اصلی آنها می پردازیم.

خرید هاست اشتراکی

هاست اشتراکی محبوب ترین و پراستفاده ترین نوع سرویس های میزبانی است، که علت اصلی محبوبیت بالای آن اقتصادی بودن و قیمت مقرون به صرفه ی آن است. در این نوع هاستینگ، وب سایت و هاست شما به همراه چندین وب سایت دیگر بصورت اشتراکی از منابعی که از سرور تغذیه می شوند استفاده می کنند.

نکته مهم درباره هاست اشتراکی این است که منابعی که در اختیار شماست، در اختیار سایر هاست هایی که روی سرور هستند نیز قرار گرفته است و اگر یک سایت حجم دیتای زیادی منتشر کند می تواند برای سایرین مشکل ساز شود.

با این حال خرید هاست اشتراکی برای استارت آپ ها از شتابان هاست که به تازگی قصد راه اندازی وب سایت و کسب و کار مجازی شان را دارند از نظر اقتصادی یک گزینه ایده آل است که می تواند نیازهای متوسط شما را با هزینه کم برطرف کند.

هاست اشتراکی

خرید هاست اختصاصی

هاست اختصاصی به نوعی می تواند نقطه مقابل هاست اشتراکی باشد. در این نوع سرویس، یک سرور کامل به همراه تمام امکاناتی که دارد در اختیار شما قرار گرفته و می توانید بصورت خصوصی از تمام ظرفیت رم، سی پی یو و هارد آن استفاده کنید.

برخلاف هاست اشتراکی که در آن شما یکی از ده ها و شاید صدها کاربر موجود روی سرور باشید و به وجود آمدن اختلال برای هاست های همسایه می تواند روی عملکرد هاست شما تاثیر بگذارد، با خرید هاست اختصاصی شتابان هاست کل سرور در اختیارتان است و این مسئله امنیت اطلاعات و دیتای شما را افزایش داده و به بهبود عملکرد و سرعت سایتتان نیز کمک می کند.

خرید هاست مجازی

هاست اختصاصی سرویسی مابین هاست اشتراکی و اختصاصی است.

در هاست مجازی شتابان هاست، یک سرور واحد منابع و امکاناتش را با استفاده از مجازی سازها بین کاربران تقسیم می کند، و هر هاست بصورت اختصاصی از منابعی که به آن تعلق گرفته استفاده می کند که این مسئله تفاوت اصلی هاست اشتراکی و مجازی است.

درست است که با خرید هاست مجازی مثل هاست اشتراکی با یک سرور سر و کار داریم، اما ظرفیت و منابعی که در اختیار هر کاربر قرار می گیرد باعث می شود مشکل اساسی هاست اشتراکی برای سرویس های مجازی به وجود نیاید.

دامنه چیست؟

انتخاب و تهیه هاست اگرچه قدم مهمی برای راه اندازی وب سایت است، اما همه ی کار نیست. وب سایت ما در کنار یک هاست با کیفیت به یک دامنه خوب نیاز دارد تا آدرس و هویت خودش را پیدا کند.

همانطور که کسب و کارهای فیزیکی و حضوری مثل فروشگاه ها هریک دارای آدرس مخصوص به خودشان هستند و مشتریان با استفاده از این آدرس آنها پیدا می کنند، کسب و کارهای مجازی و استارت آپ های نوپا که در قالب وب سایت فعالیت می کنند نیز باید یک آدرس و نشانی بخصوص داشته باشند تا کاربران بتوانند آن را در مرورگرشان سرچ کنند و وارد سایت شوند.

راه اندازی وب سایت و فروشگاه اینترنتی شما پس از اینکه هاست و دامنه خود را تهیه کنید به پایان می رسد و رسما می توانید وب سایت خود را در اختیار داشته باشید.

نکته ی بسیار مهمی که برای خرید دامنه باید به آن توجه کنید این است که دامنه یا نام وب سایت شما، هویت و نشانی کسب و کار اینترنتی شماست و می بایست برای انتخاب آن خوب فکر کنید و در آخر یک نام کوتاه و مناسب، که به خوبی ماهیت کار شما را نشان میدهد و در ذهن مخاطب ماندگار می شود را انتخاب کنید.

خرید دامنه چطور انجام می شود؟

زمانی که نام وب سایت و دامنه تان را انتخاب کردید باید از قسمت خرید دامنه در وب سایت شتابان هاست، مطمئن شوید که دامنه انتخابی شما قبلا توسط شخص یا شرکت دیگری خریداری نشده و در دسترس است.

همچنین در این قسمت می توانید ببینید دامنه مدنظر شما در چه زمانی خریداری شده و تا چه تاریخی اعتبار دارد.

درصورتی که دامنه شما در دسترس باشد، یعنی کسی هنوز آن را خریداری نکرده باشد، در این صفحه می توانید قیمت هایی که بسته به پسوندهای مختلف (مثل دات کام، دات نت، دات آی آر و…) وجود دارد را بررسی کرده و اقدام به خرید دامنه خود با تخفیف ویژه از شتابان هاست کنید، که البته برای خرید دامنه های .ir ابتدا می بایست در وب سایت nic.ir ثبت نام کنید.

خرید دامنه

تخفیف ویژه خرید هاست و خرید دامنه ویژه استارتاپ‌های ایرانی در شتابان هاست

  • کد تخفیف ویژه برای خرید دامنه دات کام از شتابان هاست: Dm-com
  • کد تخفیف ویژه برای خرید دامنه دات اینفو از شتابان هاست: Dm-info
  • کد تخفیف ویژه برای خرید هاست سی پنل ایران و خرید هاست سی پنل اروپا از شتابان هاست: takhfife

شتابان هاست یکی از مراکز پرطرفدار و شناخته شده ی خرید دامنه و خرید هاست با کیفیت ایرانی و خارجی است که توانسته با ارائه سرویس های سریع و پشتیبانی حرفه ای جزء محبوب ترین ارائه دهندگان خدمات میزبانی وب بین استارتاپ های ایرانی شود.

در این مقاله چند نوع اصلی و پرکاربرد هاستینگ را به شما عزیزان معرفی کردیم و بعد از آن به مسئله خرید دامنه و چگونگی انجام آن پرداختیم و همچنین با قیمت گذاری هاست و سرور مخصوص حمایت از استارت آپ ها که شتابان هاست انجام داده، تخفیف ویژه خرید هاست و خرید دامنه از شرکت شتابان هاست را یادآوری کردیم به امید اینکه بتوانیم در راه اندازی استارت آپ و کسب و کار مجازی تان کمکی هرچند کوچک کرده باشیم.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۳ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

۳ دیدگاه

  1. سلام وقت بخیر، به نظر شما تا چه مدت میشه از هاست اشتراکی برای یک سایت استفاده کرد

  2. سرورهای اختصاصی واقعا قیمت بالایی دارن، به نظرم حتی برای کسب و کارهای متوسط هم اقتصادی نیستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *