بازاریابی و تبلیغاتمقالات بازاریابی و تبلیغات

آموزش اتصال درگاه به پرداخت ملت به سایت فروشگاهی

لیمو HR

اگر شما می خواهید طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس انجام دهید، حتما به دنبال بهترین قالب وردپرس هستید، قالبی که علاوه بر جذاب بودن کاملا مطابق با سلیقه ایرانی است و امکانات حرفه ای زیادی دارد. قالب نیکی کالا یک قالب بسیار عالی است که دارای فیلتر پیشرفته، سیستم اختصاصی ورود و عضویت پیامکی، سیستم اختصاصی ثبت دیدگاه محصولات، سیستم چندفروشندگی و محصولات موردعلاقه و مقایسه محصولات است. ویژگی های کامل این قالب باعث می شود که شما از داشتن هر گونه افزونه جانبی بی نیاز شوید و تنها با نصب دو افزونه ضروری درگاه پرداخت و افزونه صدور فاکتور یک سایت فروشگاهی با تمام امکانات برای مشتریان خود طراحی کنید.

در ادامه به آموزش اتصال درگاه به پرداخت ملت به سایت فروشگاهی می پردازیم تا بتوانید به آسانی  فروشگاه خود به سیستم پرداخت کشور متصل کنید.

نحوه اتصال درگاه به پرداخت ملت به سایت فروشگاهی

در ابتدا باید یک درگاه پرداخت اینترنتی انتخاب کنید که با توجه به اینکه سامانه پرداخت بانک ملت همیشه بهترین ارایه خدمات را داشته است پیشنهاد ما هم استفاده از این درگاه پرداخت است، پس افزونه درگاه به پرداخت ملت را دانلود کنید و برای نصب افزونه وارد پیشخوان وردپرس شوید، از قسمت افزونه ها> افزودن جدید را انتخاب کنید و فایل افزونه را آپلود و نصب کنید.  با نصب افزونه درگاه به پرداخت ملت شما می توانید انتقال مستقیم به صفحه پرداخت بانک را برای مشتریان فراهم کنید، هم چنین این درگاه پرداخت امکان شخصی سازی متن پرداخت موفق و ناموفق و امکان بازگشت خودکار وجه در صورت بروز خطا را دارد.

برای فعال کردن افزونه وارد قسمت ووکامرس > پیکر بندی شوید و درگاه به پرداخت ملت را فعال کنید و روی دکمه مدیریت کلیک کنید.

اتصال درگاه به پرداخت ملت به سایت فروشگاهی

تنظیمات افزونه درگاه به پرداخت ملت

وقتی وارد قسمت مدیریت افزونه شدید می توانید تنظیمات مورد نظر را اعمال کنید. قسمت اول مربوط به فعال یا غیر فعال سازی درگاه پرداخت است، سپس باید شماره ترمینال که از بانک دریافت کردید و نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. سایر قسمت های فعال سازی افزونه را در ادامه توضیح می دهیم:

غیر فعال سازی پیش فاکتور و هدایت مستقیم: در صورت فعال کردن این بخش کاربر مستقیم وارد درگاه پرداخت میشود، در صورت غیر فعال بودن این گزینه کاربر ابتدا صفحه پیش فاکتور را می بیند و سپس اقدام به پرداخت می کند.

وضعیت سفارش پس از پرداخت موفق: در صورتی که میخواهید وضعیت سفارش بعد از پرداخت موفق را تغییر دهید میتوانید از این گزینه استفاده کنید. سه وضعیت در انتظار بررسی، تکمیل شده و در حال انجام قابل تنظیم هستند.

 فعال سازی خطایابی:  این گزینه را در صورتی فعال می کنید که اگر کاربر پس از زدن دکمه پرداخت به درگاه منتقل نشد و در صفحه پیش فاکتور ماند کد خطا مورد نظر در زیر صفحه پیش فاکتور مشاهده کند.

عنوان درگاه: در این قسمت باید نام درگاه خود را وارد کنید که می توانید به پرداخت ملت را انتخاب کنید.

توضیحات درگاه: در این بخش می توانید کلیه توضیحاتی که در طی عملیات پرداخت به کاربر نمایش داده می شود را بنویسید.

پیام پرداخت موفق؛ در این قسمت متن پیامی که میخواهید بعد از پرداخت موفق به کاربر نمایش دهید را وارد کنید، می توانید از شورت کد {transaction_id} نیز برای نمایش کد رهگیری تراکنش و از شرت کد   {SaleOrderId}  برای شماره درخواست استفاده نمایید.

پیام پرداخت ناموفق؛ اگر می خواهید متن پیامی بعد از پرداخت ناموفق به کاربر نمایش داده شود در این قسمت متن مورد نظر را بنویسید.

پیام انصراف از پرداختی؛ ممکن است کاربری از پرداخت منصرف شود، متن پیامی که میخواهید در این مواقع به کاربران نمایش داده شود در اینجا وارد نمایید. این پیام بعد از بازگشت از صفحه بانک نمایش داده می شود.

و در نهایت ذخیره تغییرات را بزنید.

تبریک! شما موفق به اتصال درگاه به پرداخت ملت به سایت فروشگاهی خود شدید.

آموزش اتصال درگاه به پرداخت ملت به سایت فروشگاهی

اگر طبق آموزش اتصال درگاه به پرداخت ملت به سایت فروشگاهی عمل کنید به راحتی سایت خود را به سامانه درگاه پرداخت مجهز می کنید و مشتریان می توانند با خیالی آسوده از سایت شما خرید کنند، حالا برای اینکه اعتماد بیشتر کاربران سایت را جلب کنید بهتر است برای آن ها  پس از خرید فاکتور صادر کنید، این کار باعث افزایش رضایت کاربران و وفاداری آن ها به سایت شما می شود. شما می توانید  افزونه صدور فاکتور Factori را روی سایت خود نصب کنید. (روند نصب این افزونه هم دقیقا مانند نصب افزونه به پرداخت ملت است).

امکاناتی که افزونه صدور فاکتور به سایت شما اضافه می کند شامل:

  • نمایش پیش فاکتور
  • ارسال لینک پرداخت سریع با پیامک و ایمیل
  • قابلیت نمایش بارکد
  • امکان ارسال نسخه pdf فاکتور
  • هماهنگی با سامانه های ارسال پیامک کشور
  • دسترسی کاربران به فاکتور در هر سفارش است.

بعد از فعال سازی افزونه برای دسترسی به امکانات مورد نظر و تنظیم کردن افزونه وارد قسمت پنل تنظیمات فاکتوری در پیشخوان وردپرس شوید و نقش های کاربری و وضعیت سفارش و فروشگاه و لیست سفارشات و… را تنظیم کنید.

اتصال درگاه به پرداخت ملت به فروشگاه

امیدواریم با آموزش اتصال درگاه به پرداخت ملت به سایت فروشگاهی و نصب افزونه صدور فاکتور بتوانید بهترین خدمات را به مشتریان سایت خود ارایه دهید و تجربه کاربری سایت را بهبود دهید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *