رپرتاژ

معرفی ۳ برند برتر تلویزیون ایرانی با قابلیت استریم

در گذشته افراد از تلویزیون ها صرفا برای تماشای فیلم و سریال استفاده می کردند . با ورود تلویزیون های هوشمند به دنیای تکنولوژی این رویه با تغییر مواجه شد و توقع کاربران از تلویزیون ها بیشتر شد. از تلویزیون های هوشمند می توان علاوه بر تماشای فیلم و سریال می توان در مواردی همچون: اتصال به اینترنت، وبگردی، اجرای اپ‌ها و بازی‌های مختلف و استفاده از پلتفرم های گوناگون مانند فیلیمو، نتفلیکس و… بهره برد. یکی از محبوب ترین قابلیت هایی که اکثر تلویزیون های هوشمند از آن بهره مند می باشند، قابلیت استریم است. در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی قابلیت استریم در ۳ تا از محبوب ترین برندهای تلویزیون ایرانی بپردازیم.

استریم چیست و در تلویزیون های هوشمند چه کاربردی دارد؟

قطعا یادتان است که در گذشته برای انتقال محتوای چند رسانه‌ای گوشی موبایل خود بر روی صفحه تلویزیون نیازمند به لوازم جانبی همچون: حافظه خارجی و انواع کابل USB و… داشتید؛ اما در حال حاضر این مشکل حل شده است و شما می توانید تنها با برخورداری از قابلیت اسکرین میرورینگ محتوای صفحه نمایش گوشی موبایل خود را صفحه نمایشگر چند اینچی تلویزیون انتقال دهید.

استریم در تلویزیون های هوشمند به معنای انتقال فایل‌ های صوتی یا تصویری از یک سرور به تلویزیون هوشمند است. در حقیقت از قابلیت استریم زمانی استفاده می شود که کاربر قصد انتقال فایل صوتی و یا تصویری خود را از تلفن همراهش به تلویزیون هوشمند داشته باشد.

یکی از سوال هایی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که چه تفاوتی بین استریم و دانلود فایل وجود دارد؟ در جواب به این سوال باید گفت معمولا در زمان دانلود یک فایل باید منتظر بمانید تا فایل به طور کامل دانلود و سپس بتوانید از آن بهره ببرید اما قابلیت استریم به شما امکان می‌دهد تا در هنگام دانلود بتوانید از فایل بهره ببرید.

استریم چیست و در تلویزیون های هوشمند چه کاربردی دارد؟

استریم در تلویزیون های هوشمند در چه پلتفرمی قابل پخش است؟

کاربران تلویزیون های هوشمند می‌توانند از لپ تاپ، تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و یا از طریق سایر دستگاه‌ها به کمک قابلیت استریم به تلویزیون متصل شوند و از امکانات آن بهره مند شوند.

چگونه می توان از قابلیت استریم تلویزیون های هوشمند استفاده کرد؟

برای استفاده از قابلیت استریم ابتدا تنظیمات تلفن همراه خود را با تلویزیون هوشمندتان هماهنگ کنید تا بتوانید تصویری با رزولوشن و رنگ عالی را بر روی نمایشگر تلویزیون خود داشته باشید. حتی اگر شما از کاربران ios هستید می توانید با نصب اپلیکیشن Airscreen از اپ استور که از پروتکل DLNA پشتیبانی می کند،  نمایشگر گوشی خود را بر روی تلویزیون اسمارت استریم کنید.

کدام تلویزیون های هوشمند ایرانی از قابلیت استریم بهره مند هستند؟

  • تلویزیون هوشمند دوو

برند دوو یکی از محبوب ترین برندهای ایرانی است که درچند سال اخیر توانسته با تولید تلویزیون های هوشمند به جایگاه بسیار فوق العاده ای دست پیدا کند. شما می‌توانید با خرید تلویزیون هوشمند دوو به راحتی به اینترنت متصل شوید و اقداماتی های متنوعی از قبیل بازی کردن، فیلم دیدن، جستجو کردن و… را به کمک آن انجام دهید.

یکی از قابلیت های بسیار کاربردی در تلویزیون های هوشمند دوو، سرویس ‌های استریمینگ و پخش زنده آن است که شما به کمک این ویژگی شما می توانید به راحتی از امکانات تلفن های همراه خود در تلویزیون دوو بهره مند شوید.

تلویزیون هوشمند دوو

  • تلویزیون هوشمند اسنوا

یکی از برند های باکیفیت و قدیمی تولید کننده لوازم خانگی داخلی، برند اسنوا است . برند اسنوا از جمله برندهای تولید کننده ی داخلی ‌ست که محصولات زیادی را با کیفیت بالایی تولید و عرضه می کند. با پیشرفت فناوری و ظهور پدیده تلویزیون هوشمند، کمپانی اسنوا نیز تلویزیون های با کیفیتی را وارد بازار کرده است و با تولید این مدل از تلویزیون ها به محبوبیت بالایی دست پیدا کند.

تلویزیون های هوشمند اسنوا مجهز به پردازنده های قدرتمند ۴ هسته و رم و حافظه داخلی برای ذخیره ویدیوها هستند. این مدل از تلویزیون ها دارای مودم و پورت LAN برای اتصال به وای فای و اینترنت بوده و از سیستم عامل اندروید است. ویژگی های ذکر شده به همراه مجهز بودن به دانگل اتصال تلفن همراه به دستگاه جهت استریم محتوای آن موجب افزایش خرید تلویزیون اسنوا هوشمند در بازار لوازم خانگی شده است.

  • تلویزیون هوشمند جی پلاس

به جرات می توان گفت در حال حاضر یکی از انتخاب های افراد برای خرید تلویزیون، خرید تلویزیون هوشمند جی پلاس است. تلویزیون جی پلاس از آن دسته تلویزیون های جدید ایرانی میباشد که شرکت معتبر و پر آوازه ی  گلدیران پشتیبانی و ضمانت آن را بر عهده دارد. برند جی پلاس تلویزیون های هوشمند خود را در سایز های مختلف با توجه به نیاز افراد جامعه و امکانات مناسب عرضه داشته است.  یکی از قابلیت هایی که در تلویزیون های هوشمند جی پلاس نیز کارایی زیادی دارد، استریمینگ آن است که به وسیله ی این قابلیت، تلویزیون هوشمند جی پلاس به یک تلویزیون همه چیز تمام تبدیل می شود.

تلویزیون هوشمند جی پلاس

جمع بندی:

تلویزیون، یکی از ضروری ترین لوازم سرگرمی در بین لوازم های خانگی است که قطعا در هر خانه ‌ای موجود می باشد. همانطور که می دانید برندها و کمپانی های مختلفی انواع تلویزیون را با امکانات متفاوتی به شما ارائه می‌دهند. برای مثال تلویزیون‌ های هوشمند امکان اتصال ‌به اینترنت و موبایل و دیگر قابلیت‌ها را برای شما فراهم می‌کند که در تلویزیون‌های معمولی وجود ندارد. با توجه ‌به تمایل بسیاری از افراد برای خرید تلویزیون‌های هوشمند در این مقاله سعی داشتیم به معرفی بهترین تلویزیون هوشمند ایرانی مجهز به استریمینگ بپردازیم.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *