اخبار استارتاپی

رویداد گیلان ویکند با رویکرد ترندهای فناوری در پساکرونا برگزار شد

کارخانه نوآوری گیلان در روزهای 26 تا 28 مرداد سال 1401، در قالب رویداد گیلان ویکند، میزبان چهره های موفق کسب و کار آنلاین و علاقه مندان این حوزه بود.

لیمو HR

کارخانه نوآوری گیلان در روزهای ۲۶ تا ۲۸ مرداد سال ۱۴۰۱، در قالب رویداد گیلان ویکند، میزبان چهره های موفق کسب و کار آنلاین و علاقه مندان این حوزه بود. مقدمه رویداد با خوش ­آمدگویی و سخنرانی آرش سروری، دبیر راهبردی و نیما حسن­ زاده، دبیر اجرایی رویداد آغاز شد و روند اجرایی رویداد برای افراد شرکت کننده تشریح شد. همچنین نمایندگان کارخانه نوآوری گیلان و آژانس دیجیتال مارکتینگ B2CFA، به عنوان برگزارکنندگان رویداد، به سخنرانی پرداختند.

در ادامه، منتورهای حاضر در رویداد به معرفی خود و بیان نکاتی آموزنده پرداختند و پس از آن شرکت­ کنندگان، ایده­ های استارتاپی خود را در قالب ارائه ­ای ۱ دقیقه ­ای، معرفی کردند. سپس از ۵۱ ایده ­ای که ارائه شد، ۱۰ ایده با رای داوران و شرکت ­کنندگان انتخاب شد.

در پایان نخستین روز رویداد گیلان ویکند، افراد شرکت­ کننده با محوریت ایده ­های منتخب، با یکدیگر گفتگو کرده و به تیم­ سازی پرداختند.

دومین روز رویداد، به آموزش تیم ­ها و پرورش ایده ­ها به کمک منتورها سپری شد.

در ابتدا کارگاه بوم ناب با ارائه محمدرضا رحمانی، مدیرعامل نی­نی سایت و مجید حصارکی، مدیر توسعه کسب و کار آی­کن برگزار شد و تیم­ ها با بخش ­های مختلف بوم و نحوه استفاده از آن آشنا شدند.

کارگاه دوم به موضوع اعتبارسنجی و MVP اختصاص داشت که ارائه آن توسط بنیان­ گذار ایسمینار، مانوئل اوهانجانیانس، انجام شد.

کارگاه آخر هم با موضوع ارائه موثر برگزار شد و نحوه ارائه ایده ­ها و نکاتی در خصوص چگونگی طراحی فایل ارائه، توسط آرش سروری برای تیم ­ها شرح داده شد.

ناگفته نماند که در طول روز و در فواصل زمانی میان کارگاه­ ها، تیم­ ها آموخته ­های خود را با راهنمایی و مشورت منتورها به کار گرفته و روی ایده ­های خود پیاده ­سازی می­کردند.

روز پایانی

سرانجام روز نهایی رویداد فرا رسید و تیم ­ها با جمع­بندی ایده ­های خود، آماده ارائه نهایی شدند.

در ابتدا یک فرصت ارائه آزمایشی به تیم ­ها داده شد تا در حضور منتورها کار خود را ارائه کنند و با دریافت بازخورد از آن­ها، آخرین اصلاحات را روی ایده ­ها و کار نهایی خود، اعمال کنند.

بعد از ظهر روز جمعه ۲۸ مرداد، موعد ارائه نهایی رسید و داوران رویداد خود را به محل کارخانه نوآوری رساندند. ۶ نفر از فعالان و متخصصان حوزه کسب و کار وظیفه داوری ایده ­ها را بر عهده داشتند. این ۶ نفر شامل افراد زیر می­شدند:

  • اشکان آرمندهی (مدیر عامل سایت دیوار)
  • ساسان عظیمی (مدیر نوآوری مرکز نوآوری هلدینگ بهسازان فردا)
  • محمد خلج (مدیرعامل اسنپ)
  • بهاره شریفیون (مدیرعامل هلدینگ سپاس)
  • دانیال سمیعی (مدیر صندوق پژوهش و فناوری گیلان)
  • طاهره صابری (هم­ بنیان­گذار فرهنگسرای گردشگری بوم­اندیش)

سرانجام تیم­ ها به ترتیب قرعه ­کشی، ایده­ های خود را ارائه دادند و ۳ تیم برتر با رای داوران انتخاب شد:

تیم اول: باجه (ایده طراحی سیستم تفکیک زباله)

تیم دوم: تیوَر ( ایده ایجاد شبکه اجتماعی ورزشی)

تیم­ های سوم:

  • دات لاین (ایده طراحی پل ارتباطی میان فریلنسرها و شرکت­های خارجی)
  • تجربتو (پلتفرم اشتراک گذاری تجربه­های خرید و مقایسه محصولات مختلف)

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۳ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *