اخبار استارتاپی

داوین ، به عنوان سرمایه گذار تخصصی حوزه صنایع خلاق و فرهنگی، دو ساله شد

مروری بر سرمایه گذاری های داوین در رویداد 64

حوزه هنری انقلاب اسلامی، روز دوشنبه ۳۱ مرداد، میزبان رویداد شصت و چهار بود. در این رویداد که با هدف مرور سرمایه­ گذاری­ های ۲ سال اخیر شرکت داوین برگزار شد، جمعی از متخصصان و فعالان حوزه اکوسیستم، علی ­الخصوص فعالان حوزه صنایع خلاق و فرهنگی حضور داشتند.

رویداد با خوش آمدگویی و سخنرانی کوتاه مدیرعامل شرکت دانش ­بنیان ستارگان نوآوری داوین، دکتر سجادی نیری آغاز شد و به دنبال آن، کلیپی با مضمون معرفی صنایع خلاق به نمایش گذاشته شد. در این ویدئو به طور مختصر، مصادیق صنایع خلاق همچون صنعت گردشگری، نشر، سینما، پویانمایی، بازی­ های ویدئویی و… معرفی و به اهمیت و ظرفیت هر یک از این صنایع اشاره شد.

در ادامه برنامه، رییس مرکز بررسی ­های استراتژیک ریاست جمهوری، دکتر خیاطیان به سخنرانی پرداخت. ایشان تصویب قانون جهش تولید دانش­ بنیان که تکمیل کننده قانون دانش ­بنیان است را اتفاق بزرگی خوانده و نشانه رشد سریع فضای نوآوری و دانش ­بنیان کشور برشمردند. همچنین خاطرنشان کردند که صنایع خلاق نیز، در حال پیمایش مسیری مشابه هستند و جایگاه خود را در فضای نوآوری کشور پیدا کرده ­اند.

ایشان در پایان صحبت­های خود، دغدغه پرداختن به حوزه کودک را یکی از مهم­ترین اهداف شرکت­ های صنایع فرهنگی دانستند و این نوید را دادند که دولت از فعالین زیست­ بوم حوزه کودک مبتنی بر صنایع خلاق حمایت خواهد کرد.

بخش بعدی رویداد به سخنرانی دکتر نیری اختصاص داشت و ایشان در ابتدا مروری بر روند توسعه و پیشرفت صنایع خلاق و فرهنگی داشتند و در این راستا، تاسیس پارک­ های علم و فناوری، تاسیس بیش از ۱۳ مرکز نوآوری و همچنین خانه ­های خلاق را امیدواری بزرگی برای صنایع خلاق و توسعه آن دانستند.

دکتر نیری در ادامه سخنان خود، گزارشی از نحوه شکل ­گیری و همچنین فعالیت­های شرکت دانش ­بنیان ستارگان نوآوری داوین ارائه دادند.

همزمان با جشن دو سالگی داوین، در این رویداد از لوگوی جدید این شرکت رونمایی شد و طراح لوگو، آقای رضا فرزانه در رابطه با مفهوم طرح و نحوه طراحی آن، توضیحاتی ارائه دادند.

در انتهای رویداد نیز، ۵ مجموعه از تیم­ های سبد سرمایه ­گذاری داوین، شامل آژانس ادبی دایره مینا، مجموعه مدریک، قصه­ خانه، دیجیتون و اجوتک در قالب ارائه ­های ۱۰ دقیقه ­ای به معرفی خود پرداختند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *