اخبار استارتاپی

در سومین رویداد امنیتی CTB باگدشت چه گذشت

اختتامیه رویداد امنیتی CTB توسط شرکت باگدشت برای سال سوم در شانزدهم شهریور ماه برگزار شد. هدف از برگزاری این رویداد آشنایی هر چه بیشتر مدیران سازمانهای کشور با مقوله باگ بانتی و تعامل نزدیکتر متخصصین امنیتی با سازمانها و نهادهای قانونگذار در این حوزه است.

در این روز سالن صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری میزبان سومین رویداد سالانه امنیتی CTB شرکت دانش بنیان باگدشت بود. شرکت کنندگان در این رویداد مدیران امنیت سازمانهای مختلف، نمایندگان نهادهای نظارتی و متخصصین امنیت بودند. رویداد از ساعت ۱۴ تا ۱۸ چهارشنبه شانزدهم شهریور برگزار شد و آقای دکتر نفیسی اصل، اقای مهندس هیبتی و خانم دکتر کشاورز، سه متخصص امنیتی بودند که در این رویداد به ارایه رایتاپ یا نکات امنیتی جدید برای حضار پرداختند. جزییات ارایه این سه متخصص امنیتی از طریق پلتفرم باگدشت در دسترس میباشد.

جناب آقای دکتر طوقانیان، نماینده سازمان پدافند غیرعامل، پتانسیلهای استفاده از پلتفرمهای باگ بانتی را ارایه نمودند و از فرصتهایی همچون ارزشگذاری امنیت سایبری سازمانها و امکان استفاده از فرصت امریه امنیت سایبری برای متخصصین این حوزه با حمایت سازمان پدافند غیرعامل در پلتفرمهای باگ بانتی صحبت کردند. ایشان همچنین به جزییات افزایش سطح آگاهی مدیران سازمانها و شکستن سدها و مقاومتها در برابر اجرای صحیح امنیت سایبری در کشور پرداختند.

از دیگر سخنرانان این رویداد جناب آقای سرگرد غفاری، نماینده پلیس فتای تهران بودند که به حمایت پلیس فتا از روند اجرای باگ بانتی در کشور و لزوم اجرای باگ بانتی همراه با تست نفوذ در سازمانها پرداختند. ایشان به ارایه آماری از پرتکرارترین رخدادهای امنیتی گزارش شده به پلیس فتا و تایم لاین رخدادهای سایبری کشور اشاره داشت و با مقایسه عملکرد پلتفرمهای باگ بانتی، بر اهمیت توسعه این نوع از خدمات اشاره نمودند.

مهندس پوراعظم

پنل تبادل تجربیات در خصوص رخدادهای سایبری اخیر با حضور جناب آقای مهندس حاج مبینی مدیر امنیت سایبری شرکت ایرانسل، جناب آقای مهندس پوراعظم مدیر ریسک بانک خاورمیانه، جناب آقای مهندس قهرود مدیر ریسک شرکت آریاساسول و جناب آقای مهندس کیایی فر مشاور ارشد امنیت سیستمهای صنعتی برگزار شد. بر اساس تجربیات و نظرات این متخصصین مهمترین نکته در ارتقا امنیت کشور تکیه بر نگهداشت نیروی انسانی متخصص، تاکید بر آموزش تخصصی و دیده شدن نیروی متخصص در سازمانها میباشد.

سرکار خانم دکتر دهبسته مدیرعامل مجموعه باگدشت در این رویداد به بررسی عملکرد این شرکت امنیتی در طول ۴ سال گذشته پرداخته و چالشهای روبرو شده این پلتفرم در این مدت را برشمردند تا بتوان تعامل سازنده تری میان سازمانها و متخصصین امنیتی ایجاد نمود. ایشان همچنین به همکاری جدید باگدشت با شرکت ایرانسل اشاره نمودند که در قالب ارایه گستره متنوعی از خدمات امنیتی یا SECaaS در برنامه این شرکت قرار گرفته است. این همکاری در فاز یک خود قرار دارد و به مرور زمان خدمات امنیتی متنوعی را پوشش خواهد داد تا سازمانها و شرکتهای مختلف از آن بهره مند گردند.

سرکار خانم دکتر دهبسته

نمایندگان شرکت سفرهای علی بابا جناب آقای مهندس قیم و شرکت دیجی کالا جناب آقای مهندس کاظمی نیز به بیان تجربیات خود از اجرای باگ بانتی پرداختند و نکاتی جهت بهبود نتایج ارایه گردید. از نکاتی که در این بخش ارایه شد موفقیت تیم علی بابا در چالش امنیتی دوره آموزشی باگدشت با موضوع RedTeam/BlueTeam بود که بصورت تعاملی در روز قبل از اختتامیه رویداد میان شرکتها برگزار شده بود.

در پایان اختتامیه سومین رویداد امینتی CTB باگدشت به سه متخصص امنیتی برتر هدایای نفیسی ارایه شد. متخصصین امنیتی باگدشت در طول یک هفته گذشته بر روی سامانه های شرکتهای حامی رویداد یا شرکتهای دیجی کالا، شرکت سفرهای علی بابا، بانک ملی ایران و شرکت ایرانسل به شناسایی مشکل امنیتی پرداخته بودند.

برای آشنایی با جزییات بیشتر سومین رویداد امنیتی CTB باگدشت میتوانید از لینک زیر استفاده نمایید:

🔗 https://blog.bugdasht.ir/bugdasht-ctb-3rd-event-report/

سومین رویداد امنیتی CTB

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *