ایده های استارتاپی

۱۸ استارتاپ هنری برای تحقق رویای هنرمندان

صنعت هنر در دنیا، تجارتی بزرگ است. در سال ۲۰۲۱، ارزش بازار جهانی هنر ۶۵.۱ میلیارد دلار بود. با این وجود تعداد استارتاپ ­های موجود برای ایجاد تحول در این عرصه کافی نیست.

هنر همواره راهی برای ابراز وجود، برقراری ارتباط با دیگران و ارتباط با محیط اطرافمان بوده است. امروزه از هنر به عنوان یک رسانه تعاملی استفاده می­شود، نه فقط برای اهداف نمایشگاهی و می­توان هنرمندان را به عنوان یک طبقه دارایی مجزا به شمار آورد.

 استارتاپ هنری

 استارتاپ هنری چیست؟

استارتاپ­های هنری، کسب و کارهایی هستند که از طریق صنعت هنر درآمدزایی می­کنند. این بخش از تجارت، مجموعه ­هایی مانند گالری­ های هنری، حراجی­ ها و حتی بازارهای آنلاین را در بر می­گیرد که خریداران و فروشندگان می­توانند در آن­ها به صورت آنلاین به خرید و فروش بپردازند.

استارتاپ‌­های هنری اغلب بر پایه ایده‌­های نوین راه ­اندازی می­شوند، اما می­توانند با بهره ­گیری از فرصتی که از قبل در بازار وجود داشته نیز ایجاد شوند.

این استارتاپ­ ها به دو دسته تقسیم می­‌شوند: دسته اول در حیطه کمک به هنرمندان برای فروش آنلاین آثارشان فعالیت دارند و دسته دوم برای ایجاد ارتباط عاشقان هنر با هنرمندان ایجاد شده­اند.

با این اوصاف، استارتاپ ­های هنری پدیده جدیدی نیستند، اما در سال­های اخیر شتاب بیشتری گرفته ­اند. با دیجیتالی شدن و ارتباط بیشتر مردم جهان با یکدیگر، کارآفرینان از فناوری نوین برای ایجاد پلتفرم­ های هنرمحور بهره گرفته تا هنرمندان و هنردوستان بتوانند در محیطی مناسب به خرید و فروش بپردازند.

مبتکرانه ­ترین استارتاپ­های هنری جهان

مبتکرانه ­ترین استارتاپ­ های هنری جهان

در لیست زیر تعدادی از آینده­ دارترین استارتاپ­ های هنری را برگزیده ­ایم. مجموع این استارتاپ­ ها با ایجاد فرصتی برای کشف و خلق هنر، ابزاری برای به حقیقت پیوستن آرمان­ های هنرمندان فراهم آورده تا به این وسیله بتوانند به جای صرف وقت خود برای یافتن مخاطب، زمان بیشتری جهت خلق آثار هنری داشته باشند.

ArtWallSt

ArtWallSt

این مجموعه، کسب و کار نوپای در حال رشدی است که ماموریت دارد فناوری­ های Web3 و NFT را برای همگان قابل دسترس کند. این استارتاپ قصد دارد تا برای کمک به تازه ­واردان دنیای متاورس به اولین پلتفرم باز ارائه دهنده تجارب کاربری تبدیل شود تا فرصت آشنایی با جنبه ­های کلیدی معامله به وسیله Web3 و NFT را مهیا سازد.

هچنین این استارتاپ خرید NFT با کارت­‌های اعتباری و نقدی، ایجاد آسان کیف پول، لیست کردن open sea و توکن‌­های قابل انتقال را امکان‌پذیر می ­کند. افزون بر این موارد ArtWallSt یک تجربه تجارت الکترونیک Web2 را برای مخاطبان فعلی شما فراهم می­کند تا بتوانید با NFT ها یا سایر توکن­ های خود معامله انجام دهید و به آسانی وارد Web3 شوید.

Return to Art

Return to Art

این مجموعه با استفاده از پلتفرم خود تحولی در شیوه کشف، تجربه و گردآوری هنر ایجاد می­کند. این برنامه که با هدف تسهیل در دسترسی به آثار هنری طراحی شده، با حمایت از هنرمندان مستعد در سراسر جهان به تحقق این رسالت کمک می­کند.

 ما به احیای سنت گردآوری آثار هنری، شخصی ­سازی آن­ها و قراردادن آن­ها در سبک زندگی خود علاقه­ مندیم و دوست داریم این علاقه به نسل­ های بعد انتقال یابد. این آثار با نشان دادن قدرت هنر به ما جسارت تفکر آزادانه و بیان حس حقیقی خود را می­دهند.

Category41

Category41

یکی دیگر از خلاقانه­ ترین پروژه­ های هنری در سال ۲۰۲۲، Category41 است. تیم این استارتاپ، بازی­هایی تجربه محور تولید می­کند که ترکیبی از فعالیت­های فیزیکی و دیجیتالی است. Category41 با خلق لحظاتی پر هیجان و غافلگیرکننده، انقلابی در نحوه درک و ارتباط افراد با دنیای اطراف خود ایجاد کرده است.

همچنین، این شرکت دارای تیمی از پیشگامان و رهبران صنعت رسانه و سرگرمی است که رویاپردازانی متعهد در زمینه ساخت رسانه­ های جدید هستند.

Entertwine

Entertwine یک بستر اجتماعی و مبتنی بر هوش مصنوعی برای هنرمندان در صنعت فیلم، تلویزیون و تئاتر است. این استارتاپ هنری، پلتفرمی ایجاد کرده که خلاقیت و تولید به وسیله سیستم‌­های هوش مصنوعی را ترویج می­دهد. این شرکت تمام منابع سرگرمی (مشاغل، مصاحبه­ ها، فرصت­ها، مسابقات، اخبار و…) و همچنین اجراهای موسیقی را در یک برنامه جامع فراهم آورده است.

RtistIQ

RtistIQ

RtistIQ یک بازار آنلاین هنری است که از فناوری­ های بلاکچین و NFC استفاده می­کند. این استارتاپ هنری با رشدی پر شتاب، محیطی امن و راحت را برای معاملات هنرمندان و مجموعه ­داران فراهم ساخته است.

به علاوه این بازار هنری با واقعیت افزوده و هوش مصنوعی ترکیب شده است و تجربه هنری را در اقتصاد دیجیتال چندین برابر افزایش می­‌دهد. این مجموعه ارزش­ها و اصول اساسی خود را بر پایه تنوع و مسئولیت اجتماعی و زیست محیطی بنا نهاده. RtistIQ جمعی پرتلاش از مجموعه داران، هنرمندان، متخصصان و علاقه­ مندان به هنر را گرد هم آورده است.

HandyCraft World

HandyCraft World

پلتفرمی است که با قیمت ­گذاری منصفانه بر صنایع هنرمندانی که دسترسی بسیار محدودی به بازار هدف دارند، پلی بین آثار هنری رو به انقراض و هنرمندان مدرن ایجاد کرده است.

این استارتاپ هنری در نظر دارد با آموزش نسل جوان به وسیله هنرمندان ماهر، به حفظ تکنیک ­ها و مهارت­ های باستانی اهتمام بورزد. HandyCraft World از طریق کارگاه­ ها، نمایشگاه­ ها و سمینارها در سطوح محلی و بین­ المللی، در پی افزایش آگاهی در زمینه کمال و زیبایی صنایع دستی است؛ صنایعی که از سنگ، مجسمه ­هایی عظیم و از برگ و چوب، بافته ­هایی ظریف خلق می­کنند.

Knackit

Knackit

Knackit برنامه ­ای برای به اشتراک گذاری استعدادهاست که در آن کاربران می­توانند هنر خود را به نمایش بگذارند و کسب درآمد کنند. هدف اصلی تیم این استارتاپ، شناساندن افراد با استعداد به متخصصان این صنعت است.

این شرکت که در هند مستقر است به حمایت از همه اشکال هنر (اجرایی و بصری) می­پردازد تا به آن­ها به عنوان یک حرفه و تخصص نظاره شود و این واقعیت تلخ که بعضی از برجسته ­ترین هنرمندان هم به انزوا کشیده می­شوند تغییر یابد.

Artflakes

Artflakes یک بازار آنلاین است که کاربران می­توانند آثار جدید را در آن کشف کنند، با هنرمندان ارتباط برقرار کرده و به خرید و فروش آثار هنری بپردازند. این پلتفرم با بیش از ۶۲۰.۰۰۰ عکس، طرح گرافیکی، نقاشی و تصویرسازی، به محیطی مناسب برای هنرمندان و هنردوستان تبدیل شده است.

در این بازار، تصاویر باکیفیت در بسیاری از طرح­ ها عرضه می­شوند و قابلیت سفارش طرح ­های ویژه نیز مهیاست. این استارتاپ برای ارسال پستی خریدها به تمام نقاط جهان آماده خدمت ­رسانی است.

Art Fix

Art Fix

این مجموعه بر این باور است که هر اثر، داستانی در ورای خود دارد که در انتظار بازگو شدن است، لذا اعضای فعال در پروژه به منظور ایجاد علاقه و دسترسی به هنر معاصر، پلتفرمی جذاب تدارک دیده ­اند. دلیل جذابیت این پلتفرم این است که اپیزودهای آن در هر دستگاهی قابل پخش و مشاهده هستند. این برنامه که هر ماه یک قسمت جدید ۳۰ دقیقه­ ای منتشر می­کند، دسترسی نامحدودی را برای مخاطبان ممکن می­سازد.

این راهکار هنری توضیحات پیچیده در موزه­ ها را با ویدیوهای آنلاین ارائه می­کند تا دستیابی به هنر در هر زمان و مکانی به آسانی امکان ­پذیر شود.

Odisei Music

Odisei Music یکی از بهترین استارتاپ­های هنری است که سازهای بادی الکترونیکی را طراحی و تولید می­کند. موسس این استارتاپ هنری به عنوان یک نوازنده، خود از تمام موانعی که نوازندگان سازهای بادی با آن­ها روبه رو شده ­اند، آگاه بود. به همین دلیل توانست یکی از بهترین راهکارها را برای نوازندگان سراسر جهان ایجاد کند.

شروع کار این استارتاپ با تولید اولین ساز بادی الکترونیکی کلیک خورد. حال این شرکت با وسواس زیاد سعی دارد سبک­ترین ساکسیفون الکترونیکی جهان را طراحی کند. به لطف Odisei Music، ساکسیفونیست­ ها اکنون می­‌توانند در هر زمان و مکانی، بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران تمرین کنند و بی­صدا بنوازند.

Connected.ART

Connected.ART

این شرکت، اکوسیستمی برای عموم علاقه­ مندان به روش­ ها و فناوری ­های جدید هنری ایجاد کرده است. این استارتاپ در نظر دارد که فناوری ­های نوین و مطرح را در اختیار هنرمندان، سرمایه ­گذاران، مصرف­ کنندگان و گالری ­های هنری قرار دهد.

علاوه بر این، هدف این مجموعه تضمین ارزش واقعی هنر دیجیتال معاصر به وسیله افزایش کیفیت و شفافیت مبادلات است. اگرچه این تیم ایده ­های روشنی در حیطه نوآوری­ های فنی و مفهومی دارد، چشم­ انداز نهایی آن­ها صرفا تسهیل در رسیدن به هنرهای بدیع و خلاقانه است.

Spoonflower

 یکی دیگر از پروژه­ های هنری است که موجبات الهام بخشی به افراد در ساخت محصولاتی با طرح و رنگ منحصر به فرد و خرید و فروش آن­ها را فراهم آورده است. Spoonflower یک وبسایت تجارت الکترونیک راه ­اندازی کرده‌ که در آن، اشخاص می­توانند پارچه‌، کاغذ دیواری‌ و دکوراسیون را به صورت سفارشی طراحی کرده و به خریدار عرضه کنند. حتی در این وبسایت می­توان وسایلی نظیر رومیزی و ملافه‌ را به صورت ویژه و با طرح دلخواه سفارش داد.

در حال حاضر این مجموعه بزرگ­ترین بازار طراحی ­های سطحی در جهان است که آن را به بهترین مکان برای طراحان و فروش آثار هنری­شان تبدیل می­کند.

Startbahn

Startbahn

این شرکت در حال ایجاد زیرساخت ­های دیجیتالی برای هنر و خلاقیت است و به وسیله بلاک چین از ارزش آثار هنری محافظت می­کند. Startbahn چند محصول جالب از جمله ثبت گواهینامه ­های دیجیتال برای گالری ­ها و هنرمندان و خدماتی در زمینه NFT غیر متمرکز دارد.

نحوه عملکرد این استارتاپ به این گونه است که به هر اثر هنری ثبت شده، یک تگ IC اختصاص داده می­شود تا بتوان آن را به سادگی و به صورت آنلاین مشاهده و مدیریت کرد. از آنجا که هنر معاصر از رسانه ­های مختلف استفاده می­کند و به طور روز افزون در حال چند رشته ­ای شدن است، حفظ شفافیت در ارائه اطلاعات این آثار از ملزومات کار محسوب می­شود.

Singulart

Singulart یکی از آینده­ دارترین استارتاپ‌­های هنری امسال است که مجموعه­ای از آثار هنری اصیل را از سراسر جهان مدیریت می­کند و یکی از سه گالری هنری آنلاین پیشرو در جهان است.

ابداع و آفرینش، دارای قدرت فوق ­العاده­ ای در بیان احساساتی است که در هیچ جمله­ ای نمی­گنجد. این تیم هنری با علم به این قدرت، از هنرمندان معاصر حمایت می­کند چرا که این قشر با خلاقیت خود، ذهن افراد را باز می­کنند و انسان­ها را به هم نزدیک می­سازند. گروه Singulart برای طراحان و هنرمندان، آن گونه که شایسته­ شان است ارزش قائل هستند، زیرا معتقدند هنرمندان دیدگاه ­های خود را به طرز بسیار منحصر به فردی به جامعه انتقال می­دهند.

Displate

Displate

 Displate بازاری مدیریت شده و یک جامعه جهانی از هنرمندان مستقل و پرشور از سراسر جهان است. این کسب و کار، پوسترهای فلزی کلکسیونی با ۱.۵ میلیون طرح متفاوت چاپ می­کند.

شرکت Displate با بزرگ­ترین برندها و خوش ذوق ترین صنعتگران همکاری می­کند. طبق آنچه خود شرکت اظهار می­کند، آثار هنری آن­ها از سه عنصر اصلی تشکیل شده است: ۵۱% هنر فاخر، ۴۶% فناوری پیشرفته و ۳% افسون و جادو.

Rise Art

این استارتاپ یکی دیگر از گالری‌های آنلاین شناخته شده است. با تلاش­های تیمی از متخصصان که در سراسر جهان مشغول جستجو و کشف هنرهای متعالی هستند، می­توانید بهترین­ های هنر را از لپ تاپ خود مشاهده­ گر باشید.

این استارتاپ هنری با ترکیبی از فناوری و فنون سنتی به کسانی که در پی هنرهای نفیس هستند کمک می­کند. چه یک کلکسیونر ماهر باشید یا صرفا از سر کنجکاوی به هنر رو آورده باشید، Rise Art بهترین مکان برای آشنایی با مطرح­ ترین هنرمندان زمان ما است.

Artsper

Artsper

Artsper، یکی از طلایه­ داران جهان در زمینه هنر معاصر است. این استارتاپ با طراحی پلتفرمی، دسترسی به کاتالوگ بزرگی از آثار هنری معاصر از بهترین گالری‌های سراسر جهان را میسر ساخته است. با استفاده از Artsper می‌­توانید آثار هنرمندان نوظهور و مشهور جهان را کشف کنید و رسانه ­های مختلفی از جمله نقاشی، عکاسی، مجسمه­ سازی، چاپ و یا ترکیبی از این­ها را نظاره کنید.

این استارتاپ به دلیل تمایلش برای دسترسی آسان به هنر، مجله­ ای آنلاین با محوریت هنر معاصر عرضه داشته و همچنین یک سرویس مشاوره برای کسانی که در طول فرآیند خرید خود به مشاوره شخصی نیاز دارند ارائه می­دهد.

Mixkit

یکی دیگر از استارتاپ ­هایی است که با منظور آسان ­تر کردن زندگی هنرمندان آغاز به کار کرده است. در واقع Mixkit یک گالری رایگان از کلیپ ­های ویدیویی خام، جلوه ­های صوتی، موسیقی و قالب ­های ویدیویی است و همه محتواها به صورت آزاد و مجاز برای استفاده بارگیری شده ­اند.

این تیم هنری با دقت و وسواس خاصی، آهنگ­ها، کلیپ­ ها و قالب­ های بااستعدادترین سازندگان جهان را به صورت رایگان در یک گالری واحد تنظیم کرده ­اند. آرشیو رایگان Mixkit با افزودن ویدیوهای جدید، هر هفته به سرعت در حال رشد است. بنابراین همواره می­توانید آیتم ­های با کیفیت بالا را برای دانلود و استفاده در پروژه خود پیدا کنید.

استارتاپ­های هنری

وجه اشتراک همه استارتاپ ­های هنری

یکی از ویژگی­‌های مشترک همه کسب و کارهای نوپا در عرصه هنر، ارائه منابع ارزشمند به هنرمندان برای کمک به موفقیت حرفه­ ای آن­هاست. افزون بر آن، همه استارتاپ­‌های هنری با رشد سریع و امیدوارکننده، یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد (USP) دارند. این پیشنهاد در این زمینه می­تواند شامل ارائه مکان مناسب­تر یا خدمات بهتری به مشتریان نسبت به سایرین باشد.

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۳ Average: ۳.۷]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *