بازاریابی و تبلیغاتمقالات بازاریابی و تبلیغات

استراتژی های بازاریابی به کمک AR/VR

لیمو HR

AR (واقعیت افزوده) ترکیبی از دنیای واقعی و مجازی است. باAR  مردم می­توانند دنیای واقعی را در اطلاعات ادراکی کامپیوتری  شامل تصاویر، صوت و … تجربه کنند و با آن فضا تعامل داشته باشند. VR (واقعیت مجازی) ترکیبی از واقعیت افزوده و واقعیت مخلوط است که به نام واقعیت Asextended (XR) نیز شناخته شده است. این یک تجربه محرک است که می­تواند مشابه با دنیای واقعی یا کاملا متفاوت از آن باشد. واقعیت افزوده و واقعیت مجازی عمدتا در بخش کسب و کار، سرگرمی و به ویژه بازی ­های ویدئویی، آموزش، مراقبت­ های بهداشتی و بسیاری از موارد دیگر به کار می­روند.

AR و VR نقش مهمی در بازاریابی دارند. شرکت­ها در حال حاضر از فناوری­های AR / VR و برنامه ­های کاربردی و استراتژی­های مختلف خود استفاده می­کنند تا درآمد خود را افزایش دهند و توجه مشتریان را جذب کنند. VR و AR در بازاریابی نقش گسترده ­ای دارند.

برای دانستن این که AR و VR چگونه به استراتژی ­های بازاریابی کمک می­کنند، این ۱۰ کاربرد فوق العاده را بخوانید:

VR در بازاریابی

VR در بازاریابی

VR به عنوان یک پل بین تجربه و عمل، فعالیت می­کند.‌ VR را می­توان به منظور ارائه تجربه دیجیتال برای تبلیغ محصولات و خدمات استفاده کرد. VR همچنین می­تواند برای ترویج محصولات موجود استفاده شود که به مشتریان کمک می­کند تا بدانند چه چیزی در دسترس است و چه چیزی به بازار عرضه می­شود.

AR در بازاریابی

AR در بازاریابی

AR تجربیات منحصر به فردی را به مشتریان می­دهد. فناوری AR / VR را می­توان از طریق تلفن همراه استفاده کرد، بنابراین برای مشتریان آسان است تا با آن انطباق پیدا کنند. همچنین برای ترویج کسب و کار، محصولات و افزایش فروش در شرکت­ها مناسب است. AR می­تواند به مشتریان تجربه یک محصول را قبل از خرید آن ارائه دهد.

مشارکت مشتریان

مشارکت مشتریان

AR / VR نقش مهمی در جذب مشتریان دارد، به عنوان مثال، هنگامی که مشتریان یک محصول را انتخاب می­کنند، اما در مورد آن مردد بوده و مطمئن نیستند، به کمک فناوری AR می­توانند قبل از خرید محصول، نحوه استفاده از آن را تجربه کنند.

تبلیغات شخصی

تبلیغات شخصی

فناوری­های AR / VR در را به روی تجربیات تبلیغاتی شخصی که برای هر فرد منحصر به فرد هستند، باز کرده­اند. تبلیغات برنامه­ نویسی، پیام ­رسانی و بازاریابی در سطح فردی یکی از استراتژی­ های بازاریابی است و این به زودی بخشی از زندگی همه خواهد شد.

افزایش رویکرد PR (روابط عمومی)

AR / VR فرصت­های زیادی را برای نزدیک شدن شرکت­ها به مردم یا مشتریان ایجاد می­کنند و به شرکت­ها کمک می­کنند تا پیشنهادات مشتریان را به شیوه­ های جدید دریافت کنند؛ به عنوان مثال، در حال حاضر رویدادها، امکانات، املاک، مقاصد سفر و موارد دیگر می­توانند فرصتی به مشتریان، در راستای کشف خواص منحصر به فرد محصول، بدون حضور فیزیکی را ارائه دهند.

تجربه مجازی

تجربه مجازی

با پیشرفت در تکنولوژی AR / VR، ما می­توانیم این گذر را در صنعت رویداد ببینیم و نیاز به سفر را در حین ارائه فرصت­ های مربوط به مشارکت شخصی و حقیقی، جایگزین کنیم.

هوش مصنوعی در متاورس

هوش مصنوعی در متاورس

با توجه به گفته مارک زاکربرگ، یکی از رهبران کنونی بازار سرمایه­ گذاری در متاورس، متاورس یک نوع “اینترنت تجسم یافته” است. این چیزی است که شما می­توانید به آن (از طریق VR) وارد شوید یا به واقعیت خود (از طریق AR) بیافزایید. دنیاهای مجازی، به طور روزافزون محبوب­ تر می­شوند و متاورس نیز ممکن است آینده واقعیت افزوده باشد و در آینده در همه جا حضور داشته باشد.

VR در متاورس

VR در متاورس

واقعیت مجازی به مشتریان اجازه می­دهد تا وارد متاورس شوند و شکاف درک شده در میان واقعیت ­های دیجیتال و فیزیکی را معین کنند. تفاوت­ های مجازی افراد، اشیاء و مناظر به ما اجازه می­دهد تا محیط­ های جدید را کشف کنیم و گزارش ­هایی را برای همه در دسترس قرار دهیم. به طور خلاصه، این یک دنیای واقعیت مجازی است که در آن شما می­توانید بدون ترک خانه (به طور فیزیکی) از مدرسه و محل کار بازدید کنید، بازی کنید، کنسرت تماشا کنید، و قفسه­ های فروشگاه را مرور کنید.

جلب توجه مشتریان

جلب توجه مشتریان

VR و AR از سریع ­ترین راه­هایی هستند که توجه مشتریان را جلب می­کنند. همان طور که بسیاری از مردم فناوری را دوست دارند و فناوری به آن ها تجربه می­بخشد و محرک آن­هاست، AR و VR نیز می­توانند در جهت جلب توجه مشتریان موثر باشند.

AI با VR و AR

AI با VR و AR

بهبود ارتباط بین دنیای فیزیکی و دنیای دیجیتال نیازمند سطح مثبت هوش از دستگاه ­ها می­شود. هوش مصنوعی برای AR / VR در بهبود کسب و کار، بسیار مهم و ضروری است. هوش مصنوعی می­تواند با پردازش زبان طبیعی ادغام شده و به ما کمک کند تا مطمئن شویم که ماشین­ ها می­توانند ما را درک کنند.

این بهترین زمان ممکن است تا AI برای ساخت دنیای همه جانبه و هوشمندتر، با واقعیت افزوده و مجازی ادغام شود. هوش مصنوعی توانایی تجزیه حجم عظیمی از اطلاعات را برای تولید بینش و راه ­اندازی فعالیت­هایی با سرعت رعد و برق دارد. کاربران می­توانند از هوش مصنوعی برای فرایند تصمیم­ گیری استفاده کنند، یا آن را برای انجام فرایندهایی با تماس کم، با اتوماسیون پیوند دهند. علاوه بر این، هوش مصنوعی به ماشین­ ها کمک می­کند تا محیط فیزیکی ما را بهتر درک کرده و شرایط محیطی را تشخیص دهند.

هوش مصنوعی

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
منبع
TOP 10 WAYS AR/VR IS HELPING MARKETING STRATEGY
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *