اخبار استارتاپی

راه اندازی ۸۶ شرکت دانش‌بنیان در استان البرز

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد: ۸۶ شرکت دانش‌بنیان در استان البرز راه اندازی می شود.

مجموع اقدامات صورت گرفته برای حمایت از راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور موجب شده تا امروز این روند با رشد همراه باشد. در حال حاضر ۸۶ شرکت دانش‌بنیان در استان البرز جواز تأسیس خود را دریافت و هم‌اکنون در دست ساخت هستند. یکی از محورهای فعالیت سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز در سال جاری احصاء و شناسایی واحدهای دانش‌بنیان است، بر همین اساس با راه‌اندازی این تعداد واحد با سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار میلیارد تومان زمینه اشتغال ۶ هزار نفر فراهم می‌شود.

تعداد زیادی از این واحدهای دانش‌بنیان از اواخر سال گذشته و تا به امروز و با حمایت‌های صورت گرفته از سوی دولت مردمی سیزدهم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جواز کسب خود را دریافت کردند.

همچنین هم‌اکنون از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی البرز ۱۶۶ واحد در بخش دانش‌بنیان با میزان اشتغال ۱۴ هزار نفر در حال فعالیت هستند که بر همین اساس البرز رتبه سوم کشوری را از نظر تعداد واحدهای دانش‌بنیان دارد.

پیش‌ازاین تعداد شرکت‌ها دانش‌بنیان در استان البرز به عدد ۳۴۵ رسیده بود که از حوزه ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته و سخت‌افزارهای برق و الکترونیک، لیزر و فوتونیک بیشترین استقبال صورت گرفت بود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *