رپرتاژ

۳ مرحله که برای ایندکس در گوگل باید طی کنید

لیمو HR

گوگل پادشاه موتورهای جست‌و‌جوی جهان است و بیش از ۹۳‌درصد سرچ‌های دنیا از طریق آن انجام می‌شود. این رقم به‌طور کامل قدرت و  اهمیت Google را نشان می‌دهد؛ بنابراین طبیعی است که بیشتر سایت‌ها و کسب‌و‌کارهای جهان تلاش کنند که در گوگل ایندکس شوند و جایگاه بیاورند. با‌توجه‌به اهمیت این موضوع، در این مقاله قصد داریم ۳ مرحله که برای ایندکس در گوگل باید طی کنید را به‌طور کامل معرفی کنیم. با مطالعه این مطلب کاربردی و یادگیری روش‌های معرفی سایتتان به گوگل، کسب‌و‌کارتان را رونق دهید.

۱.     Crawling؛ اولین مرحله برای ایندکس سایت در گوگل

پس از ساخت سایت به‌وسیله یک فروشگاه ساز حرفه‌ای و معتبر، موتور جست‌و‌جوی گوگل ابتدا سایتتان را کراول می‌کند. در‌واقع Crawling اولین برخورد گوگل با وبسایت خواهد بود که از طریق روش‌های مختلفی انجام می‌شود. به‌عنوان‌مثال، ممکن است شما سایت خود را به‌طور مستقیم در سایت‌مپ قرار داده باشید یا گوگل آن را از طریق یک لینک در سایت‌های دیگر پیدا کند.

به‌محض اولین برخورد با ربات‌های Google، این موتور جست‌و‌جو همه متون و کدهای صفحه را اسکن می‌کند تا با ماهیت سایت آشنا شود. معمولا همه سایت‌ها برای کراول شدن یک Crawl Budget مخصوص دارند. اگر وبسایت شما بهینه و فعال باشد، کراول باجت بیشتری دریافت خواهید کرد.

فروشگاه ساز

۲.     Indexing؛ مهم‌ترین مرحله از ثبت سایت در گوگل

در میان ۳ مرحله که برای ایندکس در گوگل باید طی کنید، ایندکسینگ مهم‌ترین مرحله است. پس از پایان عملیات کراول شدن، مرحله Indexing آغاز خواهد شد. این مرحله حساسیت بالایی دارد و اگر پیش‌فاکتورهای آن را به‌خوبی رعایت نکرده باشید، احتمال اینکه سایتتان ایندکس نشود، بسیار بالاست.

موتور جست‌و‌جوی گوگل معمولا صفحه‌هایی که محتوایی بی‌ارزش داشته باشند را ایندکس نمی‌کند؛ بنابراین باید توجه ویژ‌ه‌ای به کیفیت و محتوای تولیدی سایتتان داشته باشید. یک محتوای کپی‌شده یا بی‌کیفیت می‌تواند آثار منفی فراوانی روی بازاریابی فروشگاه اینترنتی شما داشته باشد. البته دلایل دیگری نیز برای index نشدن سایت وجود دارند که در ادامه مقاله آن‌ها را نیز بررسی می‌کنیم.

۳.   Ranking؛ مرحله آخر برای ایندکس شدن صفحه‌های سایت در گوگل

بعد از گذراندن دو مرحله اول، به غول مرحله آخر فرآیند ایندکسینگ می‌رسید. این ۳ مرحله که برای ایندکس در گوگل باید طی کنید، بدون مرحله Ranking کامل نمی‌شود. در این مرحله ربات‌های گوگل محتوای شما را به‌طور کامل بررسی می‌کنند تا جایگاهی در صفحات google برایتان در نظر بگیرند. هر‌چقدر که محتوای شما ارزش و کیفیت بالاتری داشته باشد، جایگاهتان در صفحه‌های نتایج google نیز بالاتر خواهد بود.

به یاد داشته باشید که کسب جایگاه در گوگل اهمیت بسیار بالایی دارد؛ اگر بتوانید جزء رتبه‌های برتر این موتور جست‌و‌جو باشید، نرخ کلیک و در نهایت فروشتان به‌مراتب افزایش خواهد یافت؛ بنابراین پس از بررسی قیمت سایت فروشگاهی و راه‌اندازی آن، حتما به فکر سئو محتوای آن نیز باشید.

مرحله آخر برای ایندکس شدن

بررسی دلایل ایندکس نشدن سایت در گوگل

بعد از بررسی ۳ مرحله که برای ایندکس در گوگل باید طی کنید، بهتر است با چند دلیل اصلی index نشدن سایت‌ها نیز آشنا شوید. مهم‌ترین دلایل ایندکس نشدن سایت در گوگل عبارت‌اند از:

  •  Noindex: توجه کنید که اگر سایتتان در HTML تگ noindex داشته باشد، وبسایت شما در گوگل ایندکس نخواهد شد. در‌واقع خود شما با این تگ، اجازه indexing را به گوگل نداده‌اید!
  •  محتوا: دیگر همه می‌دانیم که محتوا پادشاه است. این موتور جست‌و‌جو صفحه‌هایی را که محتوایشان کپی یا بی‌ارزش باشد، ایندکس نمی‌کند؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که حساسیت ویژه‌ای روی استخدام کارمندان تولید محتوای خود داشته باشید!
  •  محتوای کپی‌شده: محتوای کپی یا به‌اصطلاح Duplicate Content، معمولا ایندکس نمی‌شوند.
  • Canonicalization: اگر سایت کسب‌و‌کارتان ورژن‌های مختلفی داشته باشد، موتور جست‌و‌جوی گوگل آن ورژنی که تگ  non-canonical دارد را Index نخواهد کرد.
  • Sitemap: برای ایندکس شدن موفقیت‌آمیز، حتما توجه کنید که صفحه مورد‌نظرتان در سایت‌مپ ثبت شده باشد.

اگر همه موارد بالا را رعایت کنید، به‌احتمال بسیار صفحه‌های سایتتان در گوگل ایندکس می‌شوند. اما این تازه اول راه است و شما باید با سئوی سایت و استراتژی‌های مختلف بازاریابی، در رقابت با رقیبانتان پیروز شوید. همچنین، پیشنهاد می‌کنیم که حتما سایت فروشگاهی خود را به‌وسیله یک سایت‌ساز معتبر بسازید تا خیالتان بابت خدمات پس از فروش و کیفیت کاربری سایت راحت باشد.

از صفر تا صد راه‌اندازی سایت فروشگاهی با فروشگاه‌ساز حرفه‌ای شاپفا

در این مقاله کوتاه ۳ مرحله که برای ایندکس در گوگل باید طی کنید را به‌طور کامل معرفی کردیم. پیشنهاد می‌کنیم که حتما پس از ساخت سایت خود این سه مرحله مهم را برای ایندکس صفحه‌های وبسایت رعایت کنید. اگر قصد راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی حرفه‌ای را دارید، روی خدمات حرفه‌ای مجموعه شاپفا حساب ویژه‌ای باز کنید.

فروشگاه‌ساز شاپفا از صفر تا صد ساخت و راه‌اندازی سایت‌های فروشگاهی را با بهترین قیمت بر‌عهده می‌گیرد. برای اطلاع از خدمات شاپفا پیشنهاد می‌کنیم که همین حالا وارد سایت این مجموعه به نشانی shopfa.com شوید. همچنین، برای دریافت مشاوره با شماره ۰۲۱۶۷۹۵۴ تماس بگیرید تا کارشناسان شاپفا راهنماییتان کنند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *