اخبار استارتاپی

معاونت علمی از انعقاد قراردادهای حوزه صنعت خودرو حمایت می کند

مدیر گروه خودرویی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در رویداد فناورانه خودروهای آینده از شرکت‌های دانش بنیان در راستای انعقاد تفاهم نامه یا قرارداد به میزان یک سوم حمایت می‌کنیم.

دکتر سیدشهریار زینی مدیر گروه خودرویی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امروز در نشست رویداد فناورانه خودروهای آینده که در محل ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی برگزار شد، گفت: پیشرفت در دنیا منتظر افراد و اشخاص نمی‌ماند. همانطور که این اتفاق در صنعت خودرو در حال رخ دادن است.

وی با بیان اینکه یکی از پیشرفت‌های دنیا خودروهای برقی و اتوبوس‌های برقی هستند، گفت: شاید بتوان اینگونه پیش بینی کرد که ۱۰ تا ۲۰ سال دیگر در اتحادیه اروپا درصد کمی از خودروهای احتراقی استفاده شود و بیشتر از خودروهای برقی و هیبریدی بهره می‌برند. به گفته زینی، اکنون چین بزرگترین مهد اتوبوس‌های برقی است و روند شتابانی در توسعه این اتوبوس‌ها دارد.

وی با بیان اینکه ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی نشان از صاحب فناوری بودن کشورهاست، گفت: همه کشورها به سمت استفاده از خودروهای برقی سوق داده شده اند و قوانین حمایتی قوی در این زمینه مدنظر دارند.

زینی افزود: برخی از کشورها جریمه‌های سنگینی را در راستای استفاده از سوخت در نظر گرفته اند و در مقابل امتیازات خوبی در راستای استفاده از خودروهای برقی اختصاص داده اند.

وی با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری طی جلساتی که با گروه‌های خودروسازی و اپراتورهای تلفن همراه داشته در نظر دارد موضوع خودروهای برقی و استفاده از اتصالات در خودروسازی را توسعه دهد، گفت: در این راستا قرار است رویداد فناورانه خودروهای آینده را به مدت دو روز برگزار کنیم و در آن دستاوردهای فناورانه در صنعت خودرو توسط شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌شود. مدیر گروه خودرویی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: در این رویداد ۳۰ شرکت دانش بنیان دستاوردهای خود در صنعت خودرو را به نمایش می‌گذارند.

وی با بیان اینکه مراکز مختلف صنعتی، گروه‌های قطعه سازی، صنایع خودروسازی در این رویداد حضور دارند، گفت: بر اساس برنامه ریزی هایی که شده نشست‌های مختلفی در راستای ارائه نیازهای فناورانه و معرفی محصولات دانش بنیان به گروه‌های خودروسازی انجام می‌گیرد. وی اضافه کرد: امیدوار هستیم که طی این برنامه تفاهم نامه‌ها و قراردادهایی منعقد شود تا صنعت خودروسازی رنگ و بویی فناورانه به خود بگیرد؛ در صدد هستیم یک سوم هزینه‌های تفاهم نامه و قراردادهای منعقد شده در این رویداد را مورد حمایت قرار دهیم.

مدیر گروه خودرویی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به برنامه رونمایی از یک خودرو در این رویداد گفت: بناست با حضور مسئولان گروه خودروسازی و یک اپراتور تلفن همراه خودروی متصل رونمایی شود.

وی با بیان اینکه در این خودرو ۷ فناوری ایرانی به کار گرفته شده است، گفت: ۶۷ درصد وزن فناوری این خودرو تولید داخل بوده که توسط شرکت‌های دانش بنیان به سرانجام رسیده است.

زینی با تاکید بر اینکه این فناوری به عنوان یک آپشن برای خودروها محسوب می‌شود، گفت: طبق رایزنی‌ها قرار است در صورت اعمال این آپشن میزان کمی افزایش قیمت در خودرو ایجاد شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های خودروسازی در کشور بالاست، گفت: بنا داریم که از این توانمندی‌های دانش بنیان‌ها در قالب این رویداد بهره ببریم.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
منبع
مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *