رپرتاژ

مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا چقدر است؟

ویزای استارت آپ کانادا یکی از بهترین و موفق ترین مسیرهایی است که شما را به اقامت دائم این کشور می رساند . اما گرفتن آن نسبت به سایر ویزاها کانادا طولانی تر است. مدت زمان صدور ویزای استارتاپ کانادا ممکن است ۱۸ الی ۴۸ ماه طول بکشد.

اما چرا صدور این ویزا زیاد طول می کشد؟ پاسخ این سوال را در ادامه این مطلب بخوانید.

چرا صدور ویزای استارتاپ کانادا زمان زیادی می برد؟

پروسه دریافت ویزای استارتاپ کانادا چندین مرحله دارد و هر مرحله دارای بازه زمانی مخصوص به خود است. در اینجا مراحل اصلی اخذ این ویزا را به همراه زمان تخمینی آن آوردیم.

درخواست به انکوباتورها (Incubator) یا مراکز رشد:

اولین مرحله از پروسه برنامه استارتاپ کانادا ، دریافت نامه پشتیبانی (LOS) از یک انکوباتور کانادایی است. از زمان درخواست تا دریافت این نامه می‌تواند چند هفته تا چند ماه طول بکشد. یکی از افرادی که اخیراً از طریق ویزای استارتاپ کانادا مهاجرت کرده است می گوید:

من اولین پیشنهاد برای نامه پشتیبانی (LOS) را در هفته دوم درخواستم دریافت کردم، اما انکوباتوری که در نهایت به آن رفتم، ۳ ماه طول کشید. این ۳ ماه شامل ۴ الی ۵ مصاحبه با من و هم‌بنیان‌گذارم بود. برخی از انکوباتورها زمان بیشتری می‌برند تا به شما پاسخ دهند.  زیرا شما باید یک برنامه را تکمیل کنید پیش از آنکه بتوانید LOS دریافت نمایید.

درخواست مجوز کار (work permit):

با فرض اینکه نامه حمایتی (LOS) خود را دریافت کرده‌اید، می‌توانید بلافاصله برای مجوز کار درخواست دهید و بسته به محلی که در آن پروسه انجام می‌شود، زمان‌های پردازش می‌تواند متفاوت باشد. این متقاضی درباره مرحله درخواست ورک پرمیت گفت:

من مجوز کار خود را در حدود ۵ ماه دریافت کردم. هر کشور زمان رسیدگی به درخواست مجوز کار متفاوتی دارد. شما می‌توانید زمان‌های پردازش یا رسیدگی را برای کشور خود در وبسایت IRCC بررسی کنید. پس از دریافت مجوز کار خود می‌توانید به همراه خانواده‌تان به کانادا مهاجرت کنید و کار بر روی استارتاپ خود را آغاز کنید.

درخواست برای اقامت دائم (PR)

لازم به ذکر است شما باید همزمان با درخواست مجوز کار (work permit) خود، برای اقامت دائم کانادا (PR) نیز درخواست دهید. زمان پردازش PR در حال حاضر بیش از ۳۰ ماه است.

 

چه اشتباهاتی اخذ ویزای استارتاپ کانادا را به تاخیر می اندازد یا ریجکت می کند؟

  • وجود نقص در مدارک

متقاضیان برنامه ویزای استارت آپ کانادا باید تمام مدارک لازم مانند بیزینس پلن، اسناد حقوقی و مدارک مالی را به دقت بررسی و ارائه دهند. بسیاری از درخواست هایی که ریجکت می شوند یا با تاخیر مواجه می شوند علت آن وجود نقص در ارائه مدارک است. همچنین وکیل شما می تواند برای تقویت درخواست شما، مدارک اضافی را نیز بررسی کند.

  • بیزینس پلن ضعیف

هدف ویزای استارت‌آپ کانادا جذب شرکت‌های خلاق است. اگر بیزینس پلن شما ضعیف باشد ممکن است به راحتی رد شود یا در پذیرش آن وقفه طولانی ایجاد شود و برگشت بخورد.

 

  • عدم داشتن سازمان های حامی

برای ویزای استارتاپ، نیاز است که یک سازمان تایید شده در کانادا، پشتیبانی از شما و طرح کسب‌و‌کارتان را تأیید کند. عدم داشتن این حمایت می‌تواند منجر به تاخیر یا رد درخواست شما شود.

  • اشتباه در پر کردن فرم‌ها

خطاهای ساده مانند پر نکردن فیلدهای خاص در فرم‌ها یا ارائه اطلاعات نادرست می‌تواند بر روند بررسی درخواست تاثیر منفی بگذارد.

  • عدم تطابق با استانداردهای مهاجرتی

کانادا معیارهای مشخصی برای پذیرش مهاجران دارد، از جمله سلامت، امنیت و تسلط به زبان.  هر گونه نقض قوانین مرتبط با این موارد می‌تواند منجر به رد یا تاخیر درخواست می  شود.

آیا محل انتخاب شده می تواند بر زمان اخذ ویزای استارت آپ کانادا تاثیر بگذارد؟

 

بله، محل انتخابی شما در کانادا می‌تواند بر زمان و فرآیند اخذ ویزای استارت آپ تأثیر بگذارد. کانادا مناطق مختلفی با سیاست‌ها و اولویت‌های اقتصادی متفاوت دارد. برخی از استان‌ها یا مناطق در کانادا ممکن است برنامه‌های خاصی برای جذب کارآفرینان و شرکت‌های استارتاپ داشته باشند که می‌تواند شامل حمایت‌های مالی، منابع، یا حتی روند سریع‌تر اخذ ویزا باشد.

علاوه بر این، برخی از شهرها یا مناطق ممکن است در صنایع خاصی تخصص داشته باشند که این موضوع می‌تواند بر ارزیابی بیزنس پلن شما و تطابق آن با اولویت‌های محلی تأثیر بگذارد. برای مثال، اگر شرکت شما در زمینه فناوری است، شهرهایی مانند تورنتو، ونکوور، یا واترلو که دارای اکوسیستم‌های قوی فناوری هستند، ممکن است فرصت‌های بهتری را برای شما فراهم کنند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۲]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *