اخبار استارتاپی

نیازهای فناورانه به دانشگاه‌ها معرفی می‌شود

بر اساس اعلام ستاد نانو، حوزه «نانوکامپوزیت و پلیمر» بیشترین تقاضای ثبت شده در صنعت نانو برای انجام پایان‌نامه‌های دانشجویی را به خود اختصاص داده است.

ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با توجه به تعامل با صنایع، سازمان‌ها و همچنین انجام فعالیت‌هایی در زمینه رصد و شناسایی فناوری‌ها و نیازهای موجود در بخش صنعت، اقدام به معرفی نیازهای شناسایی شده قابل طرح در سطح دانشگاهی کرده است.

این نیازها در قالب معرفی محصولات از طریق سایت ستاد اعلام می‌شود. پایان‌نامه‌هایی که منطبق بر این عناوین اعلامی از طرف ستاد، تعریف شده باشند، «پایان‌نامه محصول‌محور» نامیده می‌شوند. بر اساس آیین‌نامه این پایان‌نامه‌ها سطح ۳ بوده و مبلغ حمایت آنها ۲ برابر سطح یک است.

بر همین اساس حوزه‌های «ساختمان» با ۲۰ مورد، «نانوکامپوزیت و پلیمر» با ۱۴ مورد و «نفت و گاز و خودرو» هر کدام با ۱۱ مورد نیاز فناورانه در راس موارد اعلامی صنایع است که دانشجویان می توانند پایان‌نامه‌های خود را در قالب «طرح محصول‌محوری» انجام دهند تا حمایت دریافت کنند.

دیگر حوزه‌هایی که نیازهای خود را برای این کار اعلام کرده اند شامل «نساجی»، «تجهیزات»، «نانو مواد»، «کشاورزی»، «صنایع غذایی و بسته بندی»، «رنگ و رزین»، «آب، پساب و محیط زیست»، «سلامت، پزشکی و دارو»، «نانو پوشش»، «علوم انسانی» و «حمل و نقل ریلی، هوایی و دریایی» می‌شوند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *