رپرتاژ

ییلد فارمینگ چیست؟

ییلد فارمینگ فرآیندی است که در آن کاربران می توانند ارزهای دیجیتال خود را در یک استخر با دارایی سایر کاربران قرار دهند تا از این سپرده گذاری و وامی که به پلتفرم داده اند، سود دریافت کنند. ییلد فارمینگ یک استراتژی سرمایه گذاری پرریسک است که می تواند سود خوبی نیز به همراه داشته باشد.

لیمو HR

با محبوبیت گسترده ارزهای دیجیتال، امروزه روش های کسب درآمدی متنوعی برای این دارایی های دیجیتال ایجاد شده است و سرمایه گذاران محدود به خرید و فروش و کسب سود از نوسانات قیمتی نیستند. یکی از این روش ها ییلد فارمینگ نام دارد که می تواند برای بسیاری روش سرمایه گذاری مناسبی باشد. اما ییلد فارمینگ چیست؟

با ییلد فارمینگ آشنا شوید

ییلد فارمینگ فرآیندی است که در آن کاربران می توانند ارزهای دیجیتال خود را در یک استخر با دارایی سایر کاربران قرار دهند تا از این سپرده گذاری و وامی که به پلتفرم داده اند، سود دریافت کنند. ییلد فارمینگ یک استراتژی سرمایه گذاری پرریسک است که می تواند سود خوبی نیز به همراه داشته باشد.

پلتفرم های مالی غیرمتمرکز (دیفای) و سازمان های غیرمتمرکز همانطور که از نام آنها مشخص است یک سازمان و شرکت مستقل ندارند و برای فعالیت به جامعه خود وابسته هستند. این پلتفرم ها به همین دلیل این فرصت را برای کاربران فراهم کرده اند تا با ارائه وام و افزایش موجودی ذخایر، به مرور زمان از پلتفرم سود دریافت کنند.

هم اکنون بسیاری از صرافی های غیرمتمرکز از جمله پنکیک سواپ به کاربران خود فرصت های متنوعی را برای ییلد فارمینگ ارائه می دهند. سود سالیانه ییلد فارمینگ معمولا بین ۲ تا بیش از ۱۰۰ درصد است و عوامل مختلفی مانند کارمزد تراکنش، بهره وام، استخر نقدینگی انتخاب شده، توکن ها و ارزهای دیجیتال ارائه شده در این درصد و میزان سود نهایی دخیل هستند.

به صورت کلی فرآیند ییلد فارمینگ با استخر نقدینگی شروع می شود و پلتفرم ها به کمک قراردادهای هوشمند استخرهای نقدینگی خود را ایجاد و عرضه می کنند. سپس سرمایه گذاران با واریز توکن ها و دارایی های دیجیتال خود به این استخرهای نقدینگی، موجودی آن را افزایش می دهند.

به کمک استخر نقدینگی و قراردادهای هوشمند در ادامه وام و وام دهی امکان پذیر می شود و در نهایت پلتفرم برای سرمایه ای که کاربران در اختیار آن قرار داده اند به آنها سود و دیگر جوایز را پاداش می دهد.

اما فراموش نکنید همانند هر روش سرمایه گذاری دیگری، ییلد فارمینگ نیز ریسک های خود را دارد و احتمال از دست رفتن دارایی ها وجود دارد. به عنوان مثال اگر ارزش ارز دیجیتالی که برای ییلد فارمینگ در یک پلتفرم قفل کرده اید به مرور زمان کاهش پیدا کند، شما سود بدست آمده را از دست می دهید و یا حتی ممکن است به محدوده ضرر نیز وارد شوید.

علاوه بر آن پلتفرم های کلاهبرداری بسیاری امروزه فعالیت می کنند و قرار دادن ارزهای دیجیتال در استخرهای نامعتبر می تواند منجر به سرقت و از دست رفتن دارایی ها شود. به همین دلیل حتما قبل از سرمایه گذاری پیرامون پلتفرم و سابقه آن تحقیق کنید.

چگونه سرمایه گذاری ییلد فارمینگ را آغاز کنیم؟

چگونه سرمایه گذاری ییلد فارمینگ را آغاز کنیم؟

پنکیک سواپ، سوشی سواپ، کامپند و آوه از جمله پلتفرم های محبوب جهانی برای فعالیت ییلد فارمینگ هستند که هر کدام درصد های متفاوت و شرایط منحصر به فرد خود را برای سرمایه گذاری دارند و پیشنهاد می کنیم هر کدام را با دقت بررسی کنید تا ریسک سرمایه گذاری خود را به حداقل برسانید. پس از انتخاب پلتفرم، برای شروع سرمایه گذاری نیازمند اتصال کیف پول به استخر نقدینگی و ارسال ارزهای دیجیتال خود هستید.

پس مهم است در ابتدای مسیر، ارزهای دیجیتال مورد نیاز خود را با کمترین کارمزد و بهترین قیمت خریداری کنید تا سود ییلد فارمینگ را به حداکثر برسانید. صرافی ارز دیجیتال سرمایکس می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد و علاوه بر پشتیبانی خرید و فروش بیت کوین و بیش از ۶۳۰ ارز دیجیتال متنوع دیگر، شبکه های انتقال مختلفی از جمله اتریوم و بایننس اسمارت چین را در اختیار شما قرار می دهد تا با کمترین کارمزد موجودی خود را منتقل کنید.

کیف پول امن و غیرقابل تحریم، اپلیکیشن پیشرفته موبایل، تبادل ارز با ارز، باشگاه مشتریان و پشتیبانی ۲۴ ساعته در هفت روز هفته از جمله دیگر خدمات این صرافی بزرگ و قدیمی ایرانی است.

ییلد فارمینگ

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *