بازاریابی و تبلیغاتمقالات بازاریابی و تبلیغات

۱۰ راه استفاده از فناوری برای ارتقای فرآیندهای فروش

لیمو HR

امروزه کل فرآیند کسب و کار حول استفاده از فناوری برای افزایش سرعت و کارآمدی عملکردها، حتی معمولی ترین آن ها، می گردد و فروش هم از این قاعده مستثنی نیست. هرچند که فروش هنوز عمدتا عملیاتی است که مستقیما بین دو شخص صورت می گیرد، اما استفاده از ابزارها یا نرم افزارهای خاص می تواند به افزایش کارآمدی و شخصی سازی تجربه فروش برای تیم فروش و مشتریان بالقوه کمک کند.

در این مطلب، توصیه هایی در خصوص گنجاندن هرچه بیشتر فناوری در فرآیند فروش و فواید این کار برای تمامی افراد درگیر در پروسه، آورده شده است.

راه­های استفاده از فناوری برای ارتقای فرآیندهای فروش

راه ­های استفاده از فناوری برای ارتقای فرآیندهای فروش

  1. استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل
  2. استفاده از ابزار مدیریت ارتباط با مشتری
  3. استفاده از مولد حدود قیمت
  4. نصب متون خودکار و پاسخ های آماده
  5. ایجاد سیستم رتبه بندی مشتریان بالقوه
  6. نصب ربات های چت برای پاسخ به سوالات
  7. جمع آوری داده های بیشتر
  8. خلق ارزش توسط رسانه های اجتماعی
  9. ساخت یک پایگاه داده از محتوای وبلاگ
  10. استفاده از ویدئو و هوش مصنوعی در ارائه محصول

استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل

استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل

پایه و اساس هر فرآیند فروش مدرن و پویا باید بر مبنای ابزارهای تجزیه و تحلیل همچون گوگل آنالیتیکس باشد. با استفاده از شاخص های به دست آمده از تعامل با محتوایتان می توانید در هنگام اصلاح فرآیندهای فروش، تصمیمات آگاهانه بگیرید.

استفاده از ابزار مدیریت ارتباط با مشتری

استفاده از ابزار مدیریت ارتباط با مشتری

یکی از راه های کاربرد فناوری در فروش، استفاده از ایمیل به شیوه قطره ای و نرم افزار پیام رسان متنی در مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) است که به شما امکان می دهد مشتریان بالقوه را در دو دسته واجد شرایط و غیر واجد شرایط دسته بندی کنید.

تیم فروش شما می تواند از طریق سیستم پیگیری خودکار، افراد را پیگیری کرده و ابزار دسته بندی مشتریان به آن ها کمک می کند تا بدانند باید با چه کسی و چه زمانی تماس بگیرند. پیام های قطره ای خودکار باید مرتبا ارسال شوند تا نام شرکتتان در معرض دید مردم بماند.

استفاده از مولد حدود قیمت

استفاده از مولد حدود قیمت

یک راه عالی برای جلب علاقه و کسب اطلاعات از خریداران احتمالی آنلاین، خودکارسازی نرخ قیمت های سفارشی است. مولد حدود قیمت، قیمت گذاری های پویا و سازگار با نیازهای فردی هر مشتری را به شما ارائه می دهد. ارسال مستقیم قیمت نهایی از طریق ایمیل به مشتریان موجب جذب مشتریان بالقوه شده و بازدید مجدد آن ها از وبسایت شما را تضمین می کند.

نصب متون خودکار و پاسخ های آماده

معمولا کسانی که نمی خواهند خرید کنند، دغدغه های مشابهی را مطرح می کنند: باید در موردش فکر کنند، پول ندارند، انتظار نداشتند قیمتش آنقدر باشد، برای خرید باید از کسی اجازه بگیرند یا ضمانت می خواهند. افراد باتجربه برای رسیدگی به این موارد از پیام های متنی خودکار یا پاسخ های آماده استفاده می کنند.

ایجاد سیستم رتبه بندی مشتری های بالقوه

ایجاد سیستم رتبه بندی مشتری های بالقوه

یکی از راه های استفاده از فناوری برای ارتقای فرآیند فروش، ایجاد سیستم رتبه بندی مشتریان بالقوه است. این روش به ارزیابی پتانسیل فرصت ها کمک کرده و شرکت ها را در تصمیم گیری بهتر در مورد زمان و نحوه پیگیری مشتریان بالقوه یاری می دهد. این سیستم، مشتریان بالقوه را بر اساس میزان احتمال تبدیل شدنشان به مشتری واقعی رتبه بندی می کند تا کسب و کارها بتوانند اولویت خود را روی محتمل ترین گزینه ها بگذارند.

نصب ربات های چت برای پاسخ به سوالات

نصب ربات های چت برای پاسخ به سوالات

ربات های چت یکی از راه های مطمئن و نسبتا آسان کاربرد فناوری جهت بهبود فرآیند فروش شماست. استفاده از این ابزارهای مفید برای پاسخ به سوالات و نگرانی های رایج مشتریان کمک بزرگی به شما خواهد کرد. به عنوان مثال، اگر کسی بخواهد بداند که آیا یکی از محصولات شما دارای ویژگی خاصی است یا نه، ربات چت شما می تواند او را به مدل صحیح هدایت کرده و به سوالات متداول پاسخ دهد.

جمع آوری داده های بیشتر

جمع آوری داده های بیشتر

داده ها در همه جا یافت می شوند و تنها کاری که باید بکنید جمع آوری، مقایسه و تجزیه و تحلیل و سپس استفاده از آن ها است. اگر در انجام این کار موفق شوید، خیلی زود با افزایش فروش مواجه خواهید شد.

خلق ارزش توسط رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی فرصتی عالی برای ایجاد روابط با مشتریان هستند و در عین حال نگرشی از رفتارها و نیازهای آن ها به شما می دهند. تولید محتوای به دردبخور و در عین حال سرگرم کننده باعث می شود مشتریان بالقوه به برندتان علاقه مند شده و هنگامی که برای ارتباط با آن ها اقدام می کنید، واکنشی مثبت نشان دهند. از طریق رسانه های اجتماعی می توانید با هزاران یا میلیون ها مشتری بالقوه ارتباط برقرار کنید، که این در نهایت منجر به فروش بیشتر خواهد شد.

ساخت یک پایگاه داده از محتوای وبلاگ

ساخت یک پایگاه داده از محتوای وبلاگ

از دیگر راه های کاربرد فناوری در فرآیند فروش، ساخت یک پایگاه داده قوی از محتوای وبلاگ در وبسایتتان است. این نه تنها راهی عالی برای بهبود SEOی وبسایت است، بلکه گنجینه ای از ابزارهای فروش را نیز برای هر مرحله از خرید خریدار فراهم می کند؛ از کشف مشکل گرفته تا تصمیم گیری برای خرید از کدامین برند.

استفاده از ویدئو و هوش مصنوعی در ارائه محصول

ویدیو از ایمیل جالب تر است. نرم افزارهای جدید به شما امکان گنجاندن ارائه های ویدیویی و توالی های فروش را در بخش های مصرف کنندگان می دهد. با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی، اثربخشی متون بازاریابی خود را بسنجید و سپس پیام های ویدیویی را ضبط کنید. اگر موفق به جلب مشتری های بالقوه بیشتری نشدید، هنوز هم می توانید به عنوان نماینده فروش، روش خودتان را برای آگاهی از برند ایجاد کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *