اینترنت اشیامقالات اینترنت اشیا

استفاده از اینترنت اشیا در آموزش

مانند بسیاری از بخش‌ های دیگر، اینترنت اشیا (IoT) یک موهبت برای آموزش بوده است.

اینترنت اشیا در مدارس به معنای آینده­ای بهتر و مشارکتی­تر برای آموزش است. دستگاه‌­های اینترنت اشیا به دانش‌ آموزان دسترسی بهتری به همه چیز از موارد آموزشی گرفته تا کانال‌ های ارتباطی می‌ دهند و به معلمان این امکان را می‌ دهند که پیشرفت یادگیری دانش‌ آموز را در زمان واقعی مورد سنجش قرار دهند.

در اینجا موضوع در مورد فناوری نیست. مسئله در مورد به اشتراک گذاری دانش و اطلاعات، برقراری ارتباط موثر، ایجاد جوامع یادگیری و ایجاد فرهنگ حرفه ای در مدارس است که همگی مسئولیت­های کلیدی همه رهبران آموزشی هستند.

در ادامه نمونه­ هایی از تأثیر بسیار زیاد اینترنت اشیا در آموزش آورده شده است.

Promethean

  • Promethean

مکان: سیاتل، واشنگتن

نحوه استفاده از اینترنت اشیا: Promethean نمایشگرهای تعاملی می‌ سازد که فناوری نوشتن چندلمسی، پاک شونده و طبیعی، به‌ علاوه نرم‌ افزار ارائه درس مبتنی بر ابر و آموزش شخصی‌ سازی شده برای مربیان را ترکیب می‌ کنند.

  • Scanmarker

مکان: کانزاس سیتی، میسوری

نحوه استفاده از اینترنت اشیا: کاربران Scanmarker می‌ توانند متن قابل ویرایش را از کتاب‌­ها، کاغذها و سایر اسناد مستقیما در تلفن همراه، رایانه لوحی یا رایانه خود اسکن کنند. سپس آن متن به بیش از ۴۰ زبان قابل ترجمه است. حتی عملکردی وجود دارد که به شما امکان می­دهد در حین اسکن متن، آن را گوش دهید.

خواندن و گوش دادن به متن در حین اسکن روشی عالی برای مطالعه سریع است و در عین حال باعث جذب بهتر اطلاعات امتحانات می‌ شود.

SweetRush

  • SweetRush

مکان: سانفرانسیسکو، کالیفرنیا

نحوه استفاده از اینترنت اشیا: SweetRush راه‌ حل‌ های آموزشی را برای آموزش الکترونیکی، طراحی کرده و ساخت و آزمایش آن­ها را نیز انجام می­دهد. آموزش سفارشی‌ شده توسط مربی بازخورد بلادرنگ ارائه می‌ دهد و ابزارهایی مانند بازی‌ های رقابتی و انیمیشن‌ های صوتی/تصویری به افزایش مشارکت و یادگیری کمک می‌ کنند.

  • Blackboard

مکان: واشنگتن

نحوه استفاده از اینترنت اشیا: Blackboard از طریق فناوری کلاس مجازی، همکاری میان موجودیت­های مرتبط با آموزش را افزایش می دهد و وبسایت­ها، والدین، دانش آموزان و دیگران را در رابطه با آخرین نمرات، حضور، رویدادها و اخبار به روز می­کنند.

پشتیبانی اعتبارنامه Blackboard Mobile این شرکت، به دانشجویان این امکان را می‌ دهد تا شناسه دانشجویی خود را به کیف پول آیفون و اپل واچ اضافه کنند تا بتوانند راحت‌ تر از دسترسی ایمن به ساختمان‌ های دانشگاه لذت ببرند و هزینه های خدماتی مانند خشک‌ شویی و غذا خوری را بپردازند.

LocoRobo

  • LocoRobo

مکان: فیلادلفیا، پنسیلوانیا

نحوه استفاده از اینترنت اشیا: LocoRobo که یک ارائه دهنده آموزش برنامه نویسی و روباتیک است، از ربات ها برای آموزش زبان های برنامه نویسی مانند Python، C، Javascript و MATLAB استفاده می کند. دوره LocoIoT به دانش‌ آموزان آموزش می‌ دهد که چگونه سیستم‌ های IoT را از پایه بسازند، طراحی کنند و به هم متصل کنند.

این شرکت یک ربات هوش مصنوعی کوچک به نام «My Loopy» منتشر کرده است تا به کودکان مهارت‌ های کدنویسی را آموزش دهد. این ربات مجهز به حسگرهایی است که به لمس، نور، صدا و چیزهای دیگر پاسخ می‌ دهند و هم از محیط و هم از تعاملات انسانی یاد می‌ گیرد.

  • Kaltura

مکان: نیویورک، نیویورک

نحوه استفاده از اینترنت اشیا: ابزارهای مدیریت و ایجاد ویدیو Kaltura به دانش‌ آموزان و معلمان در داخل و خارج از کلاس امکان می دهند تا ویدیو های زنده یا با کیفیت بالا را ایجاد و ویرایش کرده و به هر دستگاهی با هدف نهایی افزایش تعامل و خلاقیت برای بهبود تجربه کلی یادگیری، ارائه دهند.

Tynker

  • Tynker

مکان: Mountain View، کالیفرنیا

نحوه استفاده از اینترنت اشیا: در Tynker، بچه‌ ها شروع به یادگیری کد نویسی از طریق استفاده از بلوک‌ های کد تصویری می‌­کنند که مفاهیم واقعی برنامه‌ نویسی را قبل از این که به زبان‌ های محبوبی مانند جاوا اسکریپت و پایتون پیشروی کنند، نشان می‌ دهند. آموزش کد نویسی را می توان در هواپیماهای بدون سرنشین، برنامه ها، بازی ها، ربات ها و موارد دیگر اعمال کرد.

Tynker اخیرا با اسباب‌ بازی ساز Mattel همکاری کرد تا با استفاده از بازگویی های مختلف شخصیت محبوب باربی، برنامه‌ نویسی را به بچه‌ ها آموزش دهند.

  • Magicard

مکان: Weymouth، U.K.

نحوه استفاده از اینترنت اشیا: Magicard انواع کارت‌ های هوشمند دانشجویی می‌ سازد که می‌ توانند به یک خواننده احراز هویت ارائه شوند و از طریق اینترنت اشیا به یک سیستم کنترل دسترسی پیوند داده شوند. انواع کارت‌ ها شامل کارت‌ هایی به منظور دسترسی فیزیکی به امکانات، شناسه عکس (با چاپ هولوگرام یا UV)، زمان و حضور، دسترسی منطقی (برای نظارت بر استفاده از داده های الکترونیکی مانند درس، منابع آموزش الکترونیکی، چاپگرها و اینترنت)، وفاداری و عضویت، پرداخت (برای ماشین های فروش، چاپ، فتوکپی) و داده‌ های سلامت/پزشکی (گروه خونی، مخاطبین اضطراری) هستند.

  • Kajeet

مکان: مک‌لین، ویرجینیا

نحوه استفاده از اینترنت اشیا: Kajeet سیستم‌­های Wi-Fi را برای استفاده در اتوبوس‌ های مدرسه «هوشمند» می‌ سازد. اتوبوس‌ های مدرسه‌ ای مجهز به Wi-Fi به طور فزاینده‌ ای اتصال اینترنت را برای دانش‌ آموزان فراهم می‌ کنند تا بتوانند تکالیف خود را به پایان برسانند و تحویل دهند. رانندگان توانایی نظارت بر رفتار دانش‌ آموزان و بهبود ایمنی داخل وسیله را دارند و والدین دارای ابزار هایی برای ردیابی اتوبوس فرزندشان در زمان واقعی هستند.

همچنین Kajeet اخیرا با Google شریک شد تا «سالن‌ های مطالعه رولینگ» را فعال کنند.

Kajeet

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *