بازاریابی و تبلیغات

هزینه تبلیغات گوگل چقدر است؟

لیمو HR

بیشتر دیجیتال مارکترها و مدیران سایت‌ها به دنبال استفاده از تبلیغات گوگل و افزایش فروش با کمترین هزینه هستند. یکی از کلمات پر سرچ در وب فارسی، تبلیغات رایگان در گوگل است. جالب است بدانید که ۹۳ درصد از درآمد گوگل از تبلیغات در آن است. به همین علت امکان تبلیغ رایگان در آن وجود ندارد مگر با استفاده از تجربیات اکانت منیجرهای حرفه‌ای! در این مطلب به بررسی هزینه تبلیغات در گوگل می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

 

تعرفه انواع تبلیغ در گوگل

خصوصیت بسیار خوب گوگل ادز، بهینه سازی تبلغات متناسب با نوع کسب و کار است. در واقع شما می‌توانید مطابق نوع فعالیت و فروش سایتتان کمپین مناسب را انتخاب کنید. شما در گوگل ادز با ۵ نوع تبلیغ روبرو می‌شوید؛

  • تبلیغ سرچ در گوگل: در هر ثانیه نزدیک به ۷۰ هزار جست و جو در گوگل اتفاق می افتد! شانس چند هزارتایی برای کلیک بر روی سایت!
  • تبلیغ فروشگاهی: ابزاری فوق العاده برا افزایش فروش سایت‌های فروشگاهی!
  • تبلیغ ویدیویی: یوتیوب دومین سایت پر بازدید در سطح وب، جایگاه بسیار مناسبی برای تبلیغات شماست.
  • تبلیغ نصب اپلیکیشن: بهترین تبلیغ برای اپلیکیشن ها، پرداخت هزینه تنها به ازای هر نصب!
  • تبلیغ نمایشی: تبلیغ هدفمند در سایت‌هایی که با گوگل قرارداد دارند.

 


امتیاز کیفیت (Quality Score) معیاری است که توسط گوگل برای تعیین مرتبط و مفید بودن تبلیغ برای کاربر استفاده می‌کند و در اصل بر اساس CTR (نسبت کلیک به بازدید) تبلیغ، مرتبط بودن کلمات کلیدی و کیفیت صفحات فرود است.  هر چقدر امتیاز کیفیت شما بالاتر باشد، در هزینه هر کلیک شما صرفه جویی خواهد شد.


 

 


نمایش تبلیغات گوگل، به صورت مزایده ای انجام می‌شود، با پیشنهاد یک قیمت مزایده آغاز می‌شود و بر اساس امتیاز کیفی به تبلیغ رتبه یا به اصطلاح AD RANK داده می‌شود. هر قدر که کلیدواژه ها دارای ارتباط معنایی بیشتری با سایت و متن تبلیغ باشند می‌توانند جایگاه بهتر و با هزینه مناسب‌تر کسب کنند.


سیستم مزایده ای گوگل به چه صورت کار می‌کند؟

جایگاه واقعی تبلیغ شما توسط خودتان و رتبه آن مشخص می‌شود. قاعدتا هر چه رتبه تبلیغ بیشتر باشد، جایگاه تبلیغ شما مناسب تر خواهد بود. پس از مشخص شدن رتبه بندی و جایگاه تبلیغ‌تان، باید هزینه را به ازای هر کلیک پرداخت کنید؛ هزینه آن بر اساس CPC تبلیغی که پس از تبلیغ شما قرار دارد، مشخص می‌شود. فقط در یک صورت این اتفاق نمیوفتد که شما تنها پیشنهاد یا پایین ترین پیشنهاد مزایده را داده باشید؛ در این شرایط بایستی حداکثر مزایده (maximum bid)  که مشخص کرده اید را برای هر کلیک پرداخت کنید.

 

جالب است بدانید سیستم مزایده ای گوگل ادز افرادی را که با امتیاز کیفیت پایین مزایده را انجام می‌دهند به شدت جریمه می‌کند. همچنین افرادی که امتیاز کیفیت بالایی دارند رتبه بالاتر و CPC کمتری دریافت خواهند کرد.

 

هزینه هر نوع از تبلیغات گوگل چگونه محاسبه می‌شود؟

 

  • تبلیغ جستجو

مهمترین بخش در تبلیغات جستجوی گوگل، کلمات کلیدی هستند. شما در کمپین سرچ گوگل تعیین می‌کنید که برای دریافت ورودی برای جستجوی هر کلمه کلیدی چه مبلغی می پردازید. هزینه تبلیغات سرچ گوگل با توجه به حوزه فعالیت و کلمات کلیدی شما، متغیر است.

 

  • تبلیغ ویدیویی

هزینه تبلیغات ویدیویی به ازای هر نمایش محاسبه می شود. حداقل هزینه هر بار دیده‌شدن تبلیغات ویدیویی شما در یوتیوب از یک سنت و حتی یک صدم لیر شروع می‌شود و با توجه به کانال‌هایی که برای نمایش تبلیغات‌تان انتخاب می‌کنید، بیشتر می‌شود. هرچه برای تبلیغاتتان فیلترهای بیشتری اعمال کنید هزینه تبلیغات بیشتر می شود.

 

  • تبلیغ به ازای هر نصب

افرادی که می خواهند تعداد نصب اپلیکیشن خود را افزایش دهند می توانند از کمپین نصب اپلیکیشن استفاده کنند. در بخش تنظیمات کمپین اپ می‌توانید هزینه را به صورت هزینه به ازای هر نصب انتخاب کنید. هزینه تبلیغات اپلیکیشن برای کشورهای مختلف و دسته‌بندی‌های مختلف متفاوت است.

 

  • تبلیغ نمایشی

با ساخت کمپین دیسپلی در گوگل ادز می‌توانید تبلیغاتی از نوع بنری را در میلیون‌ها سایت و اپلیکیشن نمایش دهید. هزینه تبلیغات دیسپلی (نمایشی) به ازای هر کلیک تعیین می‌شود. با توجه به تعداد بالای نمایش دهندگان تبلیغات در شبکه دیسپلی گوگل، رقابت بالایی برای نمایش تبلیغات دیسپلی وجود ندارد. از این رو به طور کلی هزینه تبلیغات در شبکه نمایش بسیار پایین‌تر از شبکه سرچ گوگل است. هزینه تبلیغ در هر سایت متفاوت است.

 

کلام آخر

در این مطلب به بررسی هزینه های تبلیغات در گوگل و انواع آن پرداختیم. جالب است بدانید که افراک یکی از بهترین آژانس های تبلیغ در گوگل است که کمپین های گوگل ادز شما را به بهترین شکل و کاملا رایگان مدیریت می‌کند. شما تا به این لحظه با کدام آژانس گوگل ادز همکاری داشته‌اید؟ نظرات و تجربیات خود را از انجام تبلیغات مناسب با کسب و کارتان با ما و دیگر همراهان به اشتراک بگذارید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *