اخبار استارتاپیاخبار سلامت

همکاری شتابدهنده هلثیو با دانشگاه علوم پزشکی ایران

لیمو HR

دانشگاه علوم پزشکی ایران در روز سه‌شنبه، یازدهم بهمن‌ماه ۱۴۰۱ میزبان نشستی با محوریت اعلام برنامه همکاری شتابدهنده هلثیو با دانشگاه علوم پزشکی ایران در حوزه آموزش و همچنین ارائه گزارش «اولین دوره بوتکمپ کارآفرینی در صنعت سلامت» بود.

در این نشست که با حضور دکتر عبدالوهاب برادران (معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران)،  آرش برجی خانی (مدیرعامل هلثیو) و اصحاب رسانه برگزار شد، مهمانان توضیحاتی را در خصوص این همکاری ارائه داده و به پرسش­های خبرنگاران پاسخ دادند.

به گفته دکتر برادران کلاس های بوت‌کمپ با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران با سه هدف اصلی:

  • تربیت کارآفرین در حوزه سلامت
  • آشنایی با فرصت‌ها و چالشهای کارآفرینی در حوزه سلامت
  • تشکیل تیم و مهارت‌افزایی کسب و کار ها فعال در حوزه سلامت

برگزار شد.

این بوت کمپ با تمرکز بر ۴ حوزه داروسازی، سلامت دیجیتال، تجهیزات پزشکی و بیوتکنولوژی با بهره‌گیری از بهترین منتور های فعال در اکوسیستم اقدام به برگزاری کلاس های خود به صورت حضوری و آنلاین کرد.

کسانی که در این کلاس‌ها شرکت کردند پس از اتمام دوره‌ها با فرصت‌ها و چالش‌های کارآفرینی صنعت سلامت و قوانین پیش روی خود کاملا آشنا شدند.

مدیرعامل هلثیو، آرش برجی‌خانی در بخشی از این نشست گفت: هلثیو با توانمندسازی افراد، شبکه‌سازی و ارتباط گرفتن با شرکت‌های دانش بنیان، وارد کردن آن‌ها به صنعت، تامین مالی و سرمایه‌گذاری، در اختیار قرار دادن فضای استقرار و منتورینگ آماده پشتیبانی از صاحبان ایده است.

به گفته برجی خانی، علی‌رغم پتانسیل‌های زیاد حوزه سلامت، متاسفانه کارآفرینی در این حوزه از حوزه‌های دیگر استارتاپی بسیار کم‌رنگ‌تر است و این می‌تواند خود یک فرصت باشد برای کسانی که تمایل به ورود به این حوزه را دارند.

همچنین هلثیو از تمامی دانشگاه‌های دیگر علوم پزشکی کشور و سرمایه‌گذارانی که علاقه‌مند به همکاری هستند دعوت به مشارکت در پروژه‌ها و بوتکمپ‌های بعدی می‌کند؛ چراکه معتقد است کشوری موفق می‌شود که بخش خصوصی آن رشد کند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *