رباتیکمقالات رباتیکمقالات هوش مصنوعیهوش مصنوعی

ایده‌های استارتاپی با ChatGPT

لیمو HR

اگر تا چند سال قبل تماشای سریال‌هایی مثل Black Mirror و فیلم‌های سینمایی که در آن ربات‌های هوشمند انسان‌نما نقش اولش بودند ما را می‌ترساند و به تامل وا می‌داشت، امروز به لطف پیشرفت تکنولوژی برایمان تبدیل به خاطره شده است. خاطرات جذابی که هر روز یک گوشه جدید از آن کشف می‌شود و ما انسان‌های اشرف مخلوقات را به حیرت می‌اندازد.

چند ماه پیش بود که فضای لینکدین فارسی با ظهور نام یک بات هوشمند زیر و رو شد؛ رباتی مبتنی بر هوش مصنوعی که قادر بود برای هر متنی، عکسی متناسب با آن و بدون کپی‌رایت را خلق کند و همه را به حیرت وا دارد.

چیزی نگذشت که یک بار دیگر جنجالی بزرگ‌تر داخل این شبکه اجتماعی رخ داد و نه‌تنها فارسی‌زبانان فعال در عرصه دیجیتال مارکتینگ را به تکاپو انداخت، بلکه جنجالی در تمام وبسایت‌های حوزه تکنولوژی ایجاد کرد و خبر از انقلابی بزرگ در مسیر فناوری‌های نوین داد.

 ChatGPT نام فناوری جدید شرکت OpenAI است. یک ربات چت با هوش مصنوعی که قادر است با انسان‌ها مکالمه داشته باشد و به هر سوالی که دارند، با لحن محاوره جواب بدهد. تاکنون شائبه‌های زیادی در خصوص این چت‌بات و رویایی آن با غول بزرگ گوگل مطرح شده است، اما با این حال این ربات جدید خوب توانسته جای خود را در میان کاربران پیدا کند تا جایی که در همان ماه اول رونمایی توانست یک میلیون کاربر بگیرد.

از آنجایی که ChatGPT قادر است هر گونه محتوای متنی را به تولید برساند، باید دید فضای استارتاپی و مشاغل آینده چگونه تحت تاثیر این هوش مصنوعی خارق‌العاده قرار می‌گیرند و سرنوشت‌شان به کدام سمت کشیده خواهد شد.

ایده‌های استارتاپی با استفاده از ChatGPT

ایده‌های استارتاپی با استفاده از ChatGPT

کسب‌وکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در حال گسترش هستند و فرصت‌های کارآفرینان برای استفاده از این فناوری بسیار زیاد است. ChatGPT می‌تواند صنایع موجود را متحول کند، صنایع جدید ایجاد کند و خدمات بسیار شخصی‌سازی شده را به مصرف‌کنندگان ارائه دهد.

با این که این فناوری هنوز به‌طور کامل مورد استفاده تمامی کاربران قرار نگرفته است، اما ذهن بسیاری از افراد را مشغول یافتن ایده‌های جدید برای راه‌اندازی استارتاپ با ChatGPT کرده است.

اگر به دنبال راه‌اندازی کسب و کار خود هستید در ادامه برخی از ایده‌های استارتاپی که می‌شود با کمک این چت‌بات راه‌اندازی کرد را معرفی کرده‌ایم:

معلم خصوصی در خانه

معلم خصوصی در خانه

داشتن معلمانی درست و کاربلد همیشه جزء دغدغه‌های اصلی والدین برای تحصیل فرزندان‌شان بوده است. با استفاده از ChatGPT می‌توانید کسب‌وکاری راه‌اندازی کنید که این ربات را در نقش یک معلم همه‌چیز‌دان به خانه‌ها می‌فرستد. با استفاده از این هوش مصنوعی بچه‌ها می‌توانند هر سوالی را کنجکاوانه بپرسند و درباره موضوعات مختلف آموزش ببینند.

آژانس بازاریابی رسانه‌های اجتماعی

آژانس بازاریابی رسانه‌های اجتماعی

با رشد روز افزون رسانه‌های اجتماعی، نیاز کسب‌وکارها نیز برای حضور در این بسترها بیشتر و بیشتر می‌شود؛ در نتیجه تقاضا برای خدمات مدیریت شبکه‌های اجتماعی افزایش می‌یابد. با کمک ChatGPT می‌توانید یک استراتژی محتوای درست و کامل طراحی کنید و از آن بخواهید در نوشتن پست‌های جذاب و ایده‌های شبکه‌های اجتماعی به شما کمک کند؛ البته خاطرتان باشد که وظایفی همچون مدیریت حساب یا پاسخ‌دهی به کامنت‌ها و ویرایش تصاویر را می‌بایست خودتان انجام دهید.

دستیار شخصی هوش مصنوعی

دستیار شخصی هوش مصنوعی

بسیاری از افراد به‌دنبال پیدا کردن دستیارهای شخصی هستند تا کارهایشان را به آن‌ها یادآوری کند؛ در چنین حالتی شما می‌توانید با استفاده از این هوش مصنوعی، پلتفرمی را طرحی کنید که در آن ChatGPT مانند یک دستیار شخصی هوشمند عمل می‌کند. هر چند بیکسبی، سیری و الکسا جزء دستیارهای شخصی معروفی هستند که توسط شرکت‌های بزرگی ارائه شده است؛ اما شما هم می‌توانید با تخصصی‌کردن حوزه فعالیت خود، وارد یکی از بازارهای هدف شده و به سرعت مشتریان خود را پیدا و جذب کنید. مخاطبان هدف این کسب‌وکار افراد و مشاغلی هستند که به دنبال دستیارهای دیجیتالی بوده تا به آن‌ها در مدیریت وظایف روزانه‌شان کمک کند.

چت‌بات خدمات مشتریان

رسیدگی به سوالات مشتریان و ارائه خدمات پس از فروش و پشتیبانی کامل، همیشه برای کسب‌وکارها مهم بوده و برای مشتریان نیز حرف اول را می‌زند؛ اما بسیاری از صاحبان برندها در ابتدای مسیر حرفه‌ای کارشان توانایی استخدام پرسنل برای پشتیبانی و کال‌سنتر را ندارند.

برای پاسخگویی به این نیاز می‌توانید از هوش مصنوعی ChatGPT کمک بگیرید و یک چت بات خدمات مشتریان راه‌اندازی کنید. چت‌بات خدمات مشتریان نوعی چت ربات مبتنی بر هوش مصنوعی است که برای کمک به مشتریان در انجام وظایفی مانند پاسخ به سوالات متداول، ارائه اطلاعات در مورد محصولات یا خدمات و حل مشکلات طراحی شده است.

برای ساختن این چت‌ ربات باید مدل را بر روی مجموعه داده‌ای از سوالات و پاسخ‌های مشتری آموزش دهید. این کار به ربات اجازه می‌دهد تا انواع سوالات و مسائلی که مشتریان ممکن است داشته باشند را درک کند و پاسخ‌های مناسبی به آن‌ها ارائه دهد. این چت‌بات برای کسب‌وکارهای فعال در حوزه تجارت‌الکترونیک، شرکت‌های B2B و مشاغل مبتنی بر ارائه خدمات مناسب است.

دستیار مالی

دستیار مالی

ایده بعدی که می‌توانید با یاری ChatGPT با آن کسب‌وکارتان را راه‌اندازی کنید، طراحی یک اپلیکیشن در زمینه مالی است. از طریق این دستیار هوش مصنوعی می‌توانید به سادگی برنامه‌ریزی‌های مالی خودتان را انجام دهید و دخل‌وخرجتان را کنترل کنید. از آن‌جایی که این چت‌بات هوشمند قادر به حل مسائل ریاضی است، بدون هیچ مشکلی می‌توانید تمام دسته‌بندی‌های لازم را در آن وارد کرده و به مخاطبینتان عرضه کنید.

هوش مصنوعی ChatGPT قادر خواهد بود الگوهای مخارج، حساب‌های بانکی و سرمایه‌گذاری‌های شما را زیر نظر داشته باشد و در مورد کارهایی که باید برای رسیدن به اهداف مالی‌تان انجام دهید، بازخوردهای مثبتی به شما ارائه دهد.

اپلیکیشن سلامت و پزشکی

ردیابی معیارهای سلامت، ارائه نکات سلامتی و پزشکی، ارتباط کاربران و پاسخگویی به سوالات مرتبط با این حوزه و دریافت مشاوره‌های تخصصی از ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی و پزشکان، اقدام دیگری است که می‌توانید توسط ChatGPT انجام دهید.

ایجاد یک برنامه سلامت به کمک هوش مصنوعی می‌تواند نیاز بسیاری از انسان‌ها را برطرف کند. این بات با دسترسی به پرونده‌های پزشکی مخاطبان، سوابق بیمارستانی و نتایج معاینه‌های پزشکی آن‌ها می‌تواند اطلاعات خوبی در اختیارشان قرار دهد.

برنامه‌ای برای سرگرمی

برنامه‌ای برای سرگرمی

پیدا کردن یک فیلم خوب، موسیقی شنیدنی یا بازی با دیگران از نیازهای همه آدم‌هاست. ایده بعدی ایجاد اپلیکیشنی است که توصیه‌ها و اطلاعاتی در مورد فیلم‌ها، نمایش‌های تلویزیونی، موسیقی و سایر اشکال سرگرمی ارائه می‌دهد.

برای آموزش مدلی برای این نوع برنامه، به مجموعه داده بزرگی از اطلاعات سرگرمی، مانند بررسی فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی، توصیه‌های موسیقی، و اطلاعات مربوط به رویدادهای آینده نیاز دارید. هوش مصنوعی ChatGPT می‌تواند به شما بگوید بهترین فیلم‌های سال کدامند، ۱۰ آهنگ برتر کدام‌ها هستند یا نمایش‌هایی که باید به تماشای آن‌ها بروید، چه هستند.

دستیار نویسنده هوشمند

دستیار نویسنده هوشمند

برخی از موقعیت‌ها وجود دارد که لازم است از تمام محتواهای آن رونویسی انجام شود؛ برای مثال نوشتن متن سخنرانی جلسات، رونویسی از پایان‌نامه در چند نسخه، رونویسی از محتوای یک ویدیو یا فایل صوتی و… .

شما می‌توانید با پرورش ایده “نویسش” یا دستیار نویسنده هوشمند با استفاده از ChatGPT این کار طاقت‌فرسا و زمان‌گیر را در کمترین زمان ممکن و با سرعت بالایی انجام دهید. این پلتفرم قطعاً برای افرادی همچون مدیر، مسئول دفتر، خبرنگار، تایپیست و سایر مشاغل مرتبط بسیار مفید خواهد بود.

دستیار برنامه‌ریزی سفر

امروزه دستیارهای مجازی مانند یک یار همیشگی در زندگی ما نقش ایفا می‌کنند و تمام کارهایی که باید انجام دهیم را به ما یادآور می‌شوند.

اگر شما هم زمان کافی برای برنامه‌ریزی سفرهایتان را ندارید، بهتر است همین ایده را تبدیل به محل درآمد خود کنید و با استفاده از ChatGPT اپلیکیشنی راه‌اندازی کنید که به یاری شما بیاید. این چت‌بات هوشمند می‌تواند در قالب یک برنامه، در انجام کارهایی مانند رزرو پرواز و هتل، یافتن هم‌سفر یا بهترین مقصدهای گردشگری، ارائه توصیه‌هایی برای سفر بهتر و مدیریت کارهای مسافرت به شما کمک کند.

اطلاع‌رسانی اخبار و رویدادها

اطلاع‌رسانی اخبار و رویدادها

دسترسی به اخبار روز برای مدیران بسیار مهم و حیاتی است. شما می‌توانید با استفاده هوش مصنوعی ChatGPT مجموعه داده بزرگی از مقالات خبری و سایر اطلاعات مرتبط در این حوزه را جمع‌آوری کنید. همچنین گزارش‌های تحلیلی و تخصصی در رابطه با موضوعات مختلف خبری بنویسید و آن را در اختیار صاحبان کسب‌وکارها قرار دهید یا این چت‌بات را به‌شکلی آموزش دهید که برای درک و پاسخگویی دقیق به سوالات مربوط به اخبار و اطلاعات از جمله پرسش‌هایی مانند «آخرین اخبار در ارتباط با وقوع زلزله در کشور ترکیه چیست»، «امروز در بازار سهام چه اتفاقاتی افتاده است» یا «سهمیه صادرات صنایع دستی به اروپا چه زمانی اهدا می‌شود» و… فعال باشد.

خدمات کپی رایتینگ

کپی‌رایتینگ یا نوشتن متون تجاری و آگهی‌های تبلیغاتی یکی از ساده‌ترین کارهایی است که ChatGPT قادر به انجام آن است؛ البته نباید از نقش خلاقیت انسانی در اثربخشی بیشتر محتواهای تجاری و تبلیغاتی غافل شد؛ اما با این حال این ربات مبتنی بر مکالمه می‌تواند از هوش مصنوعی خود استفاده کند و محتوای خوبی برای صاحبان کسب‌وکار به تولید برساند. مطمئن باشید این ربات برای افرادی که تازه وارد فضای دیجیتال شده‌اند بسیار مفید خواهد بود و می‌تواند در نوشتن بلاگ‌پست، توضیحات محصول، میکرو کپی‌های سایت و تبلیغات، مقاله و… به آن‌ها کمک شایانی کند.

این قابلیت برای فریلنسرها نیز می‌تواند بسیار مفید باشد و به آن‌ها در گرفتن پروژه‌های بیشتر کمک کند. با استفاده از ChatGPT می‌شود در مدت زمان کمتری محتوای متنی تولید کرد؛ در نتیجه می‌توانید ایده اولیه را از این ربات هوش مصنوعی بخواهید و ادامه کار را با خلاقیت خودتان تکمیل کنید.

خدمات کدنویسی و کدگذاری

یکی از قابلیت‌های منحصربه‌فرد ChatGPT ایجاد و اصلاح کدهایی است که خودش یا انسان‌ها نوشته‌اند. با روی کار آمدن فضای دیجیتال، کدنویسی به لیست مشاغل بسیار پر تقاضا وارد شد و صاحبان برندها و کسب‌وکارها حاضرند مبالغ هنگفتی را به کسی که بتواند این خدمات را به آن‌ها ارائه دهد، بپردازند. شما می‌توانید با کمک ربات‌ چت هوش مصنوعی خدمات کدنویسی و کدگذاری سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها را به زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی انجام دهید و در نهایت آن‌ها را به فروش برسانید.

کدنویسی و کدگذاری

خدمات ترجمه متون

اگر مترجم هستید یا دانش شما از زبان‌های خارجی به اندازه کافی است می‌توانید از این تکنولوژی جدیدالورود استفاده کنید و خدمات ترجمه به زبان‌های متعدد را به صاحبان کسب‌وکارها ارائه دهید. تجربه متخصصان این امر ثابت کرده است که ChatGPT می‌تواند به‌خوبی از عهده این کار برآید و شما را به یک ایده تجاری عالی برساند؛ البته شاید در نهایت مطلب خروجی نیاز به کمی ویرایش داشته باشد؛ اما با این حال باز هم این ربات می‌تواند کارش را درست انجام دهد.

ترانه‌سرای اختصاصی نوازندگان

ترانه‌سرای اختصاصی نوازندگان

همان طور که گفته شد این چت‌بات آمده تا نیاز ما به هر گونه محتوای متنی را رفع کند. در این بین می‌توان ایده تازه‌ای به اکوسیستم استارتاپی اضافه کرد و از هوش مصنوعی نام‌آور این روزها خواست تا برای نوازندگان، ترانه‌ای نو بنویسد.

این فناوری جدید قطعاً می‌تواند با استفاده از دیتا و داده‌هایی که در هوش خود جای داده است، یک واژه‌چینی منحصربه‌فرد داشته باشد و ترانه‌ای خوش‌آواز برای نوازندگان و خوانندگان موسیقی ایجاد کند که تمام حق کپی‌رایت آن اختصاصاً متعلق به خودشان باشد.

برگزاری و میزبانی رویداد

برگزاری و میزبانی رویداد

برگزاری رویداد یکی از لذت بخش‌ترین و سخت‌ترین کارهای اجرایی است. این هوش مصنوعی می‌تواند به شما کمک کند تا یک شرکت برنامه‌ریزی و مدیریت رویداد مجازی راه‌اندازی کنید که به کسب‌وکارها و سازمان‌ها کمک می‌کند تا کنفرانس‌ها، جلسات و رویدادهای مجازی را بر بستر اینترنت برنامه‌ریزی، میزبانی و مدیریت کنند.

حتی می‌توانید پای خود را فراتر بگذارید و از ChatGPT به‌عنوان دستیار شخصی خودتان در برگزاری این رویدادها در فضای واقعی استفاده کنید و زمان‌بندی، محتوا و چک‌لیست مربوط به اقدامات و وظایف را به‌روز نگه‌ دارید.

در این نوشتار ۱۵ ایده استارتاپی که می‌توانید به کمک ChatGPT برای راه‌اندازی کسب‌وکار خودتان استفاده کنید، معرفی شد؛ اما به یاد داشته باشید که توانایی‌ها و قابلیت‌های این هوش مصنوعی تازه‌وارد دنیای دیجیتال به هیچ عنوان محدود به این پیشنهادات نیست و شما می‌توانید با خلاقیت خودتان و نیازسنجی بازار به ایده‌های جدیدی دست پیدا کنید.

کارکرد هوش مصنوعی روز به روز گسترده‌تر می‌شود و راه‌یافتن آن به زندگی ما درست مثل انقلاب صنعتی که ماشین‌ها سراسر زندگی انسان‌ها را زیر ‌و رو کردند، عمل خواهد کرد؛ در نتیجه بهتر است از همین اکنون به فکر ایجاد شغلی مبتنی بر هوش مصنوعی باشید تا در آینده همراه با این تکنولوژی بدرخشید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۳ Average: ۲.۳]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *