اخبار استارتاپی

«دبیرخانه کمیته فنی سازمان استاندارد» به معاونت علمی ریاست جمهوری منتقل شد

دبیرخانه کمیته فنی سازمان بین‌المللی استاندارد (ISO) در زمینه استاندارسازی سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند به ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری منتقل شد.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، در نخستین جلسه هم‌اندیشی دبیرخانه کمیته فنی سازمان بین‌المللی استاندارد که به همت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و با حضور بازیگران و ذی‌نفعان این حوزه و در تعامل دوسویه با دفتر مطالعات تطبیقی برگزار شد، حضار نظرات و پیشنهاداتی برای سرعت بخشیدن به تدوین استانداردهای ملی و همگامی با استانداردهای بین‌المللی در حوزه سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند ارائه کردند.

مدعوین این جلسه بیش از ۳۰ نفر از فعالان، صاحب‌نظران و ذی‌نفعان بخش‌های دولتی، خصوصی و دانشگاهی مانند «صنعت خودروسازی»، «وزارت راه‌وشهرسازی»، «شهرداری‌ها»، «شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات» بودند.

«لزوم اولویت‌بندی بررسی استانداردها و الگوبرداری برای تدوین استانداردهای داخلی و ملی»، «ضرورت توجه به کارگروه فنی حوزه حمل‌ونقل هوشمند در ذیل شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور»، «تمرکز سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند در حوزه برون‌شهری در مرکز مدیریت راه‌های کشور»، «لزوم توسعه استانداردهای به‌کارگیری تجهیزات و بهره‌برداری از سامانه‌ها»، «تشکیل کارگروه‌های تخصصی»، «جلوگیری از اختلافات در تدوین استانداردها و موازی‌کاری» از جمله این پیشنهادات بوده است.

در این جلسه انتقال دبیرخانه کمیته فنی سازمان بین‌المللی استاندارد (ISO) در زمینه استاندارسازی سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند به ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری مصوب شد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *