مقالات بازاریابی و تبلیغاتمقالات هوش مصنوعی

نحوه چیدن استراتژی بازاریابی با ChatGPT

لیمو HR

هوش مصنوعی به طرز عجیبی در حال پیشرفت و گسترش است و حتی حالا کسب و کارها هم از آن برای پیشبرد اهداف خود کمک می‌گیرند. پلتفرم‌های در دسترسی که کاربری بسیار ساده‌ای دارند، انقلابی در کسب و کار به پا کرده‌اند و حتی کار تا جایی پیش رفته است که گاه می‌توانند در شرایط ضروری، خلا نیروی متخصص را پر کنند.

ChatGPT یکی از پلتفرم‌های هوش مصنوعی است که به سادگی در دسترس قرار دارد و یکی از معروف‌ترین ربات‌های هوش مصنوعی محسوب می‌شود. در این مقاله با نحوه چیدن استراتژی بازاریابی با ChatGPT آشنا خواهید شد. تا انتهای این مقاله در اکوموتیو با ما همراه باشید.

ChatGPT چیست؟

ChatGPT چیست؟

ChatGPT یک ربات چت است که برای کمک به امور پشتیبانی مشتریان، مکالمه و جمع‌آوری اطلاعات طراحی شده است. این ربات هوشمند از پردازنده زبان بر پایه فناوری GPT-3 کمک می‌گیرد تا پاسخ‌هایی متناسب با ورودی کاربر و سوالات او ارائه دهد.

ChatGPT یکی از هوشمندترین و توسعه‌یافته‌ترین ربات‌های چت هوشمند در دسترس کاربران است که تجربه مکالمه با آن می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. این ربات توان این را دارد که به طیف وسیعی از پرسش‌ها پاسخ دهد و همین قابلیت، آن را به ابزاری ارزشمند برای کسب و کارها تبدیل کرده است.

امروزه بسیاری از کسب و کارها برای توسعه کار خود و بهبود تجربه کاربران از این ربات کمک می‌گیرند و تعداد این شرکت‌ها هرروز رو به افزایش است. ChatGPT می‌تواند برای کارشناسان بازاریابی هم ابزار کاربردی باشد. در ادامه با کارایی جذاب این ربات برای بهبود کسب و کار و نحوه چیدن استراتژی بازاریابی با ChatGPT آشنا خواهیم شد.

بازاریابی با ChatGPT

نحوه چیدن استراتژی بازاریابی با ChatGPT

روش‌های مختلفی برای به کارگیری ChatGPT در بازاریابی وجود دارند. شما می‌توانید با ثبت‌نام در این ربات و ساخت حساب کاربری و تنظیم آن، از این ربات برای پاسخگویی به مشتریان خود بهره بگیرید (نکته قابل توجه این که شماره‌های ایران در این پلتفرم قابلیت ثبت‌نام ندارند).

همچنین بسیاری از کسب و کارها از ChatGPT برای تولید محتوای باکیفیت برای استفاده در کمپین‌های بازاریابی ایمیلی و بازارایابی شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

فهرست زیر به شما کمک می‌کند تا کاربرد ChatGPT در چیدن استراتژی بازاریابی را بهتر درک کنید:

دریافت خلاصه‌ای سریع از اطلاعات موردنیاز مشتریان در مورد موضوعی خاص

ChatGPT می‌تواند درخواست‌های کاربران در مورد موضوعی خاص را به سرعت جستجو و پیدا کند. هر متخصص بازاریابی برای چیدن استراتژی خود نیاز دارد تا بفهمد که مشتریان و مخاطبان بالقوه کسب و کار، چه دغدغه‌هایی دارند و به دنبال جواب چه سوالاتی می‌گردند.

ChatGPT با جستجو در اینترنت می‌تواند خلاصه‌ای از اطلاعاتی که کاربران در مورد موضوعی خاص جستجو می‌کنند را پیدا و به شما ارائه دهد. این قابلیت به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های خود را بهینه‌سازی کنید و تجربیات مشتریان را بهبود دهید.

علاوه بر این، همان طور که می‌دانید ChatGPT یک ربات تعاملی است و با کمک فناوری ماشین لرنینگ، چیزی جدید یاد می‌گیرد. این یعنی تعامل متعدد با ChatGPT می‌تواند زمان و تلاش این ربات برای ارائه خدمات را کاهش دهد و کیفیت پاسخ‌گویی آن را بهتر کند.

پیشنهاد برای هدف‌گذاری کلمات کلیدی

پیشنهاد برای هدف‌گذاری کلمات کلیدی

توسعه استراتژی بازاریابی محتوا و کمک به سئو، یکی دیگر از کاربردهای ChatGPT در بازاریابی و چیدن استراتژی آن است. این ربات می‌تواند با شناسایی مترادف کلمات کلیدی و ریشه آن‌ها، به جستجوی کلمات کلیدی کمک کند.

فرض کنید قرار است درباره کلمه کلیدی آشپزخانه سفارشی محتوا تولید کنید. شما می‌توانید این کلمه کلیدی را به ChatGPT ارائه دهید و این ربات با جستجوی این کلمه کلیدی، کلمات کلیدی مرتبط پرتکرار مانند آشپزخانه منحصر به فرد، آشپزخانه شخصی و… را به شما خواهد داد تا از آن در محتوا استفاده کنید.

این قابلیت برای استفاده در کمپین‌ها و ساخت لندینگ پیج، پست‌های بلاگ، کمپین‌های SEM و هر استراتژی محتوایی دیگر کاربردی است و به بهتر شدن آن کمک خواهد کرد.

تولید محتوای تبلیغاتی

تولید محتوای تبلیغاتی

عجیب اما واقعی! ChatGPT حتی می‌تواند به شما در تولید محتوای تبلیغاتی کمک کند. شما می‌توانید در نحوه چیدن استراتژی بازاریابی با ChatGPT از این قابلیت کمک بگیرید.

گاهی تولید محتوای تبلیغاتی جذاب و منحصر به فرد بعد از اجرای صدها کمپین بازاریابی محتوا، کمی سخت و چالش‌برانگیز خواهد شد.

اما ChatGPT می‌تواند کمک کند تا این چالش را مدیریت کنید. این ربات می‌تواند ایده‌هایی را برای ایجاد تیترهای تبلیغاتی، نوشتن ایمیل‌های قانع‌کننده برای کاربران، کپی‌رایتینگ و هر محتوای تبلیغاتی دیگر به شما ارائه دهد.

امروزه بسیاری از کسب و کارها برای تدوین و توسعه استراتژی بازاریابی محتوای خود از ChatGPT کمک می‌گیرند. هر چند این ربات نمی‌تواند جایگزین نیروی انسانی باشد اما ایده‌های آن به تسریع کار و بهبود کمپین‌ها کمک زیادی خواهد کرد.

الهام‌بخش ایده‌ها برای تست A/B

حتما با تست A/B  آشنا هستید. این تست که به تست تقسیم هم شناخته می‌شود، نوعی آزمایش در بازاریابی است که کمک می‌کند تا با مقایسه اثرات دو کمپین روی مخاطبان در یک زمان، بهترین کمپین را پیدا و عملکرد آن را بهبود ببخشید.

ChatGPT می‌تواند به صورت ویژه کمک کند تا تست A/B را اجرا کنید. این ربات با خودکار کردن تست A/B در کمپین‌های محتوایی و آزمایش آن روی مخاطبان، بینش مناسبی نسبت به کمپین به شما خواهد داد تا بتوانید اثربخش‌ترین کمپین را انتخاب کنید.

کمک به فرایند نام‌گذاری

کمک به فرایند نام‌گذاری

همه ما با نام‌گذاری یا حتی تیترنویسی و اهمیت آن آشنا هستیم. در عین حال می‌دانیم که انتخاب نامی که در عین مرتبط بودن با کسب و کار، خاص و منحصر به فرد باشد و با جستجوی کلمات مرتبط، در موتورهای جستجو نمایش داده شود، به چه میزان اهمیت دارد.

یکی از پتانسیل‌های هوش مصنوعی و ChatGPT این است که می‌تواند به شما در انتخاب تیتر یا نام‌گذاری کمک کند. این ربات کمک می‌کند تا عناوین جذاب و مرتبط را به سادگی پیدا و از آن برای نام‌گذاری پادکست، تیتر بلاگ پست یا کمپین‌های خود استفاده کنید.

تدوین تقویم محتوایی

تدوین تقویم محتوایی یکی دیگر از قابلیت‌هایی است که در نحوه چیدن استراتژی بازاریابی با ChatGPT به کمک شما می‌آید.

شما می‌توانید با کمک این ربات، مقالات، تبلیغات و هر محتوایی که باید به صورت منظم منتشر شود را زمان‌بندی و تقویم محتوا ایجاد کنید.

کمک به توسعه استراتژی سئو

سئو، بخش مهمی از هر فرایند بازاریابی دیجیتال محسوب می‌شود. همان طور که حتما حدس می‌زنید، می‌توانید برای توسعه استراتژی سئو و پیشبرد بهتر آن، از ChatGPT کمک بگیرید.

این ربات می‌تواند تا حدود زیادی وظایف مربوط به بهینه‌سازی موتورهای جستجو را بر عهده بگیرد و مثلا با پیشنهاد توضیحات متا به شما در توسعه محتوای سئو شده، کمک کند.

ارائه ایده برای بهبود تجربه کاربری

ارائه ایده برای بهبود تجربه کاربری

ChatGPT می‌تواند مانند دوستی کارآزموده و باتجربه به شما ایده بدهد. کافیست از این ربات سوال بپرسید تا جواب‌هایی که از او می‌گیرید شما را شگفت‌زده کند.

دقت کنید که سوالتان را تا حد امکان جزئی بپرسید و قبل از آن به صورت کامل همه چیز را توضیح داده باشید. مثلا در نظر بگیرید کسب و کاری در حوزه اسنک‌های سالم و ارگانیک دارید و قرار است کمپین بازاریابی برای نوجوانان بین سنین ۱۴ تا ۱۸ سال اجرا کنید.

برای ایده گرفتن از ChatGPT باید سوال خود را به این شکل مطرح کنید:

“من کارشناس بازاریابی شرکت تولید اسنک‌های سالم و ارگانیک هستم. ما در نظر داریم که برای نوجوانان بین ۱۴ تا ۱۸ سال کمپین بازاریابی اجرا کنیم. هدف ما از این کمپین افزایش آگاهی از برند است و مبلغ ۵۰ میلیون تومان را برای آن در نظر گرفته‌ایم. چه ایده‌ای برای اجرای بهتر کمپین پیشنهاد می‌کنی؟”

مزایای استفاده از ChatGPT در کسب و کار

حالا که با نحوه چیدن استراتژی بازارایابی به وسیله ChatGPT آشنا شدید، بد نیست کمی هم از مزایای استفاده از این ربات در کسب و کارها بدانید.

پاسخگویی سریع

پاسخگویی سریع

ChatGPT توانایی بالایی برای پاسخگویی به سوالات دارد و پردازنده قدرتمند آن با سرعت قابل قبولی، جواب مناسبی برای سوالات شما پیدا خواهد کرد. این مزیت می‌تواند باعث صرفه‌جویی در زمان شود و وقت شما را آزاد کند تا به جای تمرکز بر مسائل حاشیه‌ای، روی مسائل مهم‌تر متمرکز شوید.

کمک به خلق محتوا

ظرفیت ابزار مکالمه ChatGPT برای تولید محتوای مهیج و مرتبط بسیار بالا است و راهی برای افزایش تعامل و همچنین افزایش ترافیک وبسایت کسب و کارها محسوب می‌شود.

شما می‌توانید در کنار تولید محتوای بلاگ، از این ربات برای تولید محتوا و گفتگو با مشتریان استفاده کنید و دررنتیجه تجربه کاربری آن‌ها را بهبود دهید.

تعامل با مشتری

همان طور که قبلا هم اشاره کردیم، ChatGPT می‌تواند به جذب مشتریان در رسانه‌های اجتماعی یا پاسخ به سوالات آن‌ها در وبسایت شرکت شما کمک کند. این یعنی انگار کارشناس جدیدی برای پاسخگویی به سوالات آن‌ها استخدام کرده‌اید!

ChatGPT

و در آخر

ChatGPT یکی از چندین ابزار هوش مصنوعی است که توانسته‌اند در سال‌های اخیر شکل کسب و کارها را تغییر دهند و به آن‌ها در بهبود عملکرد خود کمک کنند.

این ابزارها روز به روز در حال توسعه و بهبود هستند و با هر بار استفاده و با پاسخ به هر سوال، چیز جدیدی می‌آموزند و می‌توانند در دفعات بعد عملکرد بهتری داشته باشند.

به نظر شما آینده کسب و کارها با توسعه هوش مصنوعی به چه صورت خواهد بود؟ آیا این ابزارها می‌توانند جایگزین نیروی انسانی متخصص شوند؟ آیا این ابزارها می‌توانند منجر به حذف بخشی از مشاغل فعلی شوند؟ نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

ابزار هوش مصنوعی

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۱]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *