متفرقه

قراردادهایی با ارزش ۱۵ میلیون دلار در پارک فناوری پردیس امضا شد

لیمو HR

میلاد صدرخانلو؛ در حاشیه نشست رویداد Tim۲۰۲۳ در جمع خبرنگاران گفت: امروز پنجمین نشست سرمایه‌گذاری فناوری را به کمک سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و بخش بین‌المللی شاهد برگزار کردیم و در این دوره تلاش شده است تا راه را برای کلیه کشور‌های مسلمان و کشور‌هایی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در کشور‌های مسلمان هستند باز کنیم و امید داریم تا در این ۲ روز شاهد توسعه همکاری‌های فناورانه به‌ویژه سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری و نوآوری باشیم.

صدرخانلو ادامه داد: مشکلاتی در این راه وجود داشت که از جمله آن‌ها ایجاد مشکل برای یکی از میهمانان ما در جریان رخداد زلزله ترکیه بود. ۲۰ مجموعه سرمایه‌گذار خارجی از کشور‌های ترکیه، مالزی، روسیه، ارمنستان، الجزایر و چین امروز به صورت حضوری میهمان ما هستند.

وی تأکید کرد: ۹۰ استارتاپ ایرانی و ۳ استارتاپ خارجی در این رویداد حضور دارند. از ۲۸ استارتاپ نهایی که قرار است از آن‌ها تقدیر شود ۳ استارتاپ برگزیده خارجی داریم که ۲ استارتاپ از کشور مالزی و یک استارتاپ از کشور ترکیه خواهد بود و سایر استارتاپ‌ها ایرانی هستند.

صدرخانلو گفت: ۴۴ سرمایه‌گذار مجموعه داخلی در این رویداد شرکت می‌کنند که با آن ۲۵ مجموعه سرمایه‌گذار خارجی امیدواریم بتوانیم یک سرمایه‌گذاری مشترکی تعریف کنیم. همچنین ۱۰ نماینده اقتصادی از سفارتخانه‌های کشور‌های خارجی پاکستان، اندونزی، بنگلادش مصر و نیجریه میهمان ما هستند.

وی تصریح کرد: ۲ هیئت رسمی از وزارت علوم مالزی و شورای عالی فناوری ترکیه در این رویداد حضور دارند. ۹۲ میهمان از بخش عمومی اکوسیستم زیست‌بوم کشور وجود دارند که شامل دانشجویان، اساتید و علاقه‌مندان به حوزه فناوری و نوآوری است.

صدرخانلو گفت: امروز چند قرارداد را به نمایندگی از سایر قرارداد‌ها رونمایی خواهیم کرد و قرارداد‌هایی به ارزش مجموعا ۱۵ میلیون دلار را رونمایی خواهیم کرد. حوزه‌های این قرارداد‌ها شامل فناوری اطلاعات و ارتباطات، نرم‌افزار، دارو تجهیزات پزشکی، مهندسی مواد و مواد پیشرفته، صنایع فرهنگی و خلاق، تجهیزات صنعتی و معدنی و انرژی‌های نو است.

وی ادامه داد: استارتاپ‌های برتر حوزه‌های مذکور ظرف امروز و فردا دستاورد‌های خود را ارائه می‌کنند.

صدرخانلو گفت: شاخص‌ترین قراردادی که امضا شده است مربوط به یک شرکت دانش بنیان فعال در حوزه دارویی است که قرارداد آن بین ایران و ترکیه منعقد شده و در حوزه دارویی است و رقم قرارداد آن نیز۲.۶ میلیون دلار است. این قرارداد چندجانبه است که در جریان آن انتقال دانش از ایران به ترکیه انجام می‌شود، به این ترتیب، تولید در ترکیه انجام می‌شود و فروش محصولات نیز در ترکیه و ایران صورت می‌پذیرد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *