رپرتاژ

توصیه‌های وکیل مهاجرت به کانادا برای روز مصاحبه با افسر مهاجرت

وکیل مهاجرت به کانادا، به خوبی از باید و نبایدهای مصاحبه با افسر مهاجرت، آگاه است. مصاحبه یکی از مراحل مهم و تعیین کننده در اخذ ویزای کانادا است. چنانچه با نحوه مصاحبه و پاسخ گویی به سوالات آشنا نباشید، درخواست ویزای شما رد می‌شود.

یک وکیل مهاجرت توصیه‌های مهمی در مورد نحوه مصاحبه ارائه می‌دهد که با رعایت آنها، می‌توان مصاحبه موفق و ایده آلی را پشت سر گذاشت. اما وکیل مهاجرت به کانادا دراین‌خصوص چه توصیه‌هایی دارد؟ در ادامه به این موضوع می‌پردازیم.

توضیحاتی در مورد مصاحبه و هدف از انجام آن

یکی از مهم‌ترین مراحلی که در زمان اخذ ویزای کانادا با آن مواجه می‌شوید، مصاحبه است. این مصاحبه با افسر مهاجرت و در سفارت کانادا انجام می‌شود. یک دعوت‌نامه از طریق ایمیل به شما ارسال می‌شود تا برای مصاحبه، به سفارت مراجعه کنید.

اما سؤال اینجاست که آیا همه ویزاهای کانادا نیازمند مصاحبه هستند؟ خیر. ویزای اکسپرس انتری نیازمند انجام مصاحبه نیست؛ اما اخذ سایر ویزاهای کانادا مثل ویزای تحصیلی، ازدواج، سرمایه‌گذاری، خانواده و… ملزم به انجام مصاحبه هستند.

شاید بپرسید هدف از مصاحبه و سوالاتی که مطرح می‌شود، چیست؟ هدف از مصاحبه در سفارت، فقط پی بردن به انگیزه واقعی شما برای مهاجرت به کانادا است. افسر مهاجرت با پرسیدن سؤال‌های مختلف و بررسی مدارک شما، سعی می‌کند این انگیزه را پیدا کند. در ادامه، توصیه‌های وکیل مهاجرت به کانادا را در خصوص مصاحبه مشاهده می‌کنید.

تهیه مدارک و تأییدیه‌های لازم

در روز مصاحبه مدارک و فرم‌هایی را باید به افسر مهاجرت تحویل دهید. این مدارک شامل مدارک لازم برای اخذ ویزا است که قبلاً نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام کرده‌اید، مثل مدارک تحصیلی، مدارک هویتی، مدارکی مربوط به سابقه کاری، گردش مالی و…

از کامل بودن این مدارک و صحت اطلاعات درج شده در آنها اطمینان حاصل کنید. افسر مهاجرت تعدادی از جواب‌های شما را با این مدارک، تطبیق می‌دهد. اگر در آنها تناقضی مشاهده کند یا مدارک شما کامل نباشد، درخواست ویزای شما را رد می‌کند. یک وکیل مهاجرت می‌تواند در این مرحله به شما کمک کند.

تسلط بر اطلاعات درج شده در فرم‌ها و مدارک

قبل از روز مصاحبه به‌خوبی مدارک و فرم‌های موجود را بررسی کنید. گاهی افسر مهاجرت بر اساس اطلاعات موجود در این مدارک، از شما سوال می‌پرسد. اگر شخصاً فرم‌ها را پر کرده و مدارک را جمع‌آوری کرده‌اید، پس ازاین‌جهت مشکلی ندارید. اگر شخص دیگری مثل وکیل مهاجرت به کانادا، این کار را انجام داده است، بهتر است مروری بر آنها داشته باشید.

حضور به موقع در سفارت

حداقل نیم ساعت قبل از شروع مصاحبه، در سفارت حضور داشته باشید. با این کار استرس نمی‌شوید و بهتر برای مصاحبه آماده می‌شوید. باتوجه‌به اینکه کانادا در ایران سفارت ندارد، برای مصاحبه باید به شهرهایی مثل دبی، استانبول، آنکارا، تفلیس یا ابوظبی در امارات مراجعه کنید.

سفارت کانادا در دبی خلوت‌تر بوده و سریع‌تر به درخواست‌ها رسیدگی می‌شود. از طرفی هزینه‌های سفر به استانبول کمتر از دبی است. درهرصورت یک یا دو روز قبل از روز مصاحبه در کشور موردنظر حضور داشته باشید.

داشتن ظاهری آراسته و مناسب

داشتن ظاهر آراسته و مناسب، یکی از مهم‌ترین توصیه‌های وکیل مهاجرت به کانادا است. با ظاهر مناسب و رسمی می‌توانید روی دید افسر نسبت به خود، تأثیر مثبت بگذارید و شانس موفقیت در مصاحبه را افزایش دهید.

حفظ آرامش و اعتماد به نفس

بدون داشتن آرامش و اعتماد به نفس، شانس بسیار کمی برای موفقیت در مصاحبه دارید. در صورت وجود استرس و نگرانی، نمی‌توانید به‌خوبی به سوالات پاسخ دهید. ممکن است افسر این حالت شما را به شیوه‌ای دیگر تعبیر کند. به طور مثال هدف و انگیزه شما از مهاجرت به کانادا را نوعی کلاه برداری تلقی کند. برای کاهش استرس و بالا بردن اعتماد به نفس خود می‌توانید برای جلسه مصاحبه از قبل تمرین کنید.

تحقیق در مورد سوالات و نحوه پاسخ‌دهی

یکی از توصیه‌های مهم وکیل مهاجرت به کانادا این است که در مورد سوالات مصاحبه، تحقیق کنید. معمولاً سوالاتی که پرسیده می‌شود، اغلب تکراری و مشابه هستند. به این طریق با نوع سوالات آشنا می‌شوید و از قبل روی جواب‌ها، فکر می‌کنید.

ارائه پاسخ‌هایی کوتاه و مختصر

شاید فکر کنید با توضیحات اضافه بتوانید روی افسر تأثیر بگذارید؛ اما کاملاً نتیجه برعکس دارد. یکی از انتظارات افسر مهاجرت این است که جواب‌هایی مختصر و کوتاه به او تحویل دهید.

همراه داشتن وکیل مهاجرت

اگر از طریق وکیل رسمی، پروسه مهاجرت و اخذ ویزای کانادا را طی کرده‌اید، می‌توانید وکیل را همراه خود به مصاحبه ببرید. با وجود وکیل، حس اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت.

 آیا وجود وکیل مهاجرت به کانادا روی نتیجه مصاحبه تأثیرگذار است؟

می‌دانیم که وجود وکیل مهاجرت، به‌طورکلی روی موفقیت پرونده‌های مهاجرتی، تاثیرگذار است. اما آیا یک وکیل مهاجرت به طور ویژه می‌توانید روی روند مصاحبه و احتمال موفقیت در آن نیز تأثیرگذار باشد؟ بنا به دلایل زیر باید گفت که نقش وکیل مهاجرت به کانادا می‌تواند تعیین‌کننده و مؤثر باشد:

  • وکیل رسمی مهاجرت در مورد نحوه پر کردن فرم‌ها و جمع آوری مدارک مورد نیاز، تخصص دارد. بنابراین هیچ گونه نقصی در پرونده مهاجرتی شما جود ندارد تا باعث شود افسر درخواست ویزای شما را رد کند.
  • وکیل با نوع و مدل سوالاتی که پرسیده می‌شود، کاملاً آشنا است؛ بنابراین شما را از قبل برای روز مصاحبه آماده می‌کند و نکات لازم را یادآور می‌شود.

موسسه مهاجرتی پارسی کانادا

وکلای رسمی مهاجرت را میتوانید در موسسه مهاجرتی پارسی کانادا پیدا کنید. با کمک این وکلای حرفه ای میتوانید به بهترین شکل، خود را برای مصاحبه اماده کنید. موسسه پارسی کانادا تا آخرین قدم مهاجرت، همراه و پشتیبان شما است. این موسسه به واسطه موفقیتهای خود در حوزه مهاجرت، جوایز و افتخارات زیادی کسب کرده است. شما نیز میتوانید با کمک این موسسه، شانس موفقیت در مصاحبه و اخذ ویزای کانادا را افزایش دهید.

سخن آخر

مصاحبه یکی از مهمترین و تعیین کننده ترین مراحل اخذ ویزای کانادا است. افسر مهاجرت ممکن است به هر دلیلی مثل استرس، ناقص بودن مدارک و … درخواست ویزای شما را رد کند. با عمل به توصیه‌های وکیل مهاجرت به کانادا، مصاحبه موفقی را تجربه خواهید کرد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *