متفرقه

حمایت از ۹۳ طرح استارت آپی به میزان ۹۱ میلیاردتومان

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی گفت:تاکنون با ۲۷ شتابدهنده از ۹۳ طرح استارت آپی به میزان ۹۱ میلیارد تومان در قالب «هم سرمایه گذاری» حمایت کردیم.

لیمو HR

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی بغدادی امروز در شانزدهمین رویداد پیوند در حوزه برق و الکترونیک که با همکاری جهاد دانشگاهی علم و صنعت در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، گفت: این صندوق براساس ماده ۵ قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تشکیل شده و قصد کمک به تجاری سازی اختراعات و محصولات دانش بنیان را دارد.

وی با بیان اینکه مأموریت و کارکرد اصلی صندوق نوآوری و شکوفایی منوط به تأمین مالی زیست بوم دانش بنیان کشور است، اظهار داشت: البته که این زیست بوم نسبت به دهه ۸۰ تغییر کرده و برای آن قوانین مختلفی تعریف شده است.

به گفته وی ما در صندوق نوآوری و شکوفایی قصد داشتیم که علاوه بر کسب و کارهای دانش بنیان به کسب و کارهای غیر دانش بنیان کمک کنیم. از این رو از صندوق نوآوری و شکوفایی انتظار می‌رفت اقدامات جدیدی را جایگزین روش‌های صنعتی کند.

به گفته بغدادی تا پیش از سال ۱۳۹۷ صندوق نوآوری و شکوفایی با تسهیلات و وام‌ها شناخته می‌شد؛ ارائه این نوع تسهیلات جزو سنتی‌ترین شیوه‌های تأمین مالی کسب و کارهای دانش بنیان است.

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: از این رو در صدد برآمدیم تا با روش‌های جدید از اکوسیستم استارت آپی و هسته‌های فناور، شرکت‌های دانش بنیان و غیره حمایت کنیم. زیرا ارائه تسهیلات به این اکوسیستم فناوری و نوآوری سم مهلک است.

وی با بیان اینکه در میان فعالیت‌های دانش بنیانی کسب و کارهای پرخطرتری وجود دارد، خاطرنشان کرد: اگر از این کسب و کارها با ارائه تسهیلات و وام حمایت کنیم، امکان شکست شرکت‌ها و عدم بازپرداخت وام وجود دارد. از این رو برنامه‌ای در راستای ارائه تسهیلات خطرپذیر در صندوق نوآوری و شکوفایی برنامه ریزی شد.

بغدادی ادامه داد: صندوق نوآوری و شکوفایی در قالب برنامه‌های «هم سرمایه گذاری» از اکوسیستم فناوری و نوآوری حمایت می‌کند؛ در این راستا شتابدهنده هایی را به عنوان واسطه قرار دادیم تا این صندوق به عنوان یک بخش دولتی سهامدار شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپی نشود زیرا یک کسب و کار واقعی از یک شرکت و سهامدار دولتی خوشش نمی‌آید.

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه در این راستا منابع سازمان را خصوصی سازی کردیم و به صورت غیرمستقیم وارد بحث تأمین سرمایه کسب و کارهای دانش بنیان شدیم، تأکید کرد: ما به واسطه شتاب دهنده‌ها در قالب سرمایه گذاری، سرمایه بذری شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپی را تأمین می‌کنیم.

وی با اشاره به آمار طرح «هم سرمایه گذاری» در صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: تاکنون با ۲۷ شتابدهنده از ۹۳ طرح استارت آپی به میزان ۹۱ میلیارد تومان در قالب «هم سرمایه گذاری» حمایت کردیم.

بغدادی خاطرنشان کرد: این یک تعداد خوب و قابل قبولی است که اکنون در حال خروج از آنها هستیم و این طرح‌ها به نتیجه رسیده اند.

وی با بیان اینکه همچنین طرح «هم سرمایه گذاری» را با صندوق‌های پژوهش و سرمایه گذاری در پیش گرفته ایم، گفت: تاکنون با ۲۸ صندوق پژوهش و فناوری به میزان ۹.۵ میلیارد تومان در قالب طرح هم سرمایه گذاری از طرح‌های استارت آپی حمایت کردیم.

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه رویداد دوشنبه‌های استارت آپی و پیوند از جمله برنامه‌هایی هستند که می‌توانند در راستای وصل سرمایه گذاران به طرح‌های فناورانه در صندوق نوآوری و شکوفایی از سال ۹۸ برگزار شده است، گفت: تاکنون ۴۶ رویداد دوشنبه استارت آپی و ۱۶ رویداد پیوند برگزار شده است. این رویدادها سکویی برای به هم رسانی طرح‌های جذاب به سرمایه گذاران است.

وی ادامه داد: ما در صندوق نوآوری و شکوفایی تنها به برگزاری این رویدادها اکتفا نمی‌کنیم و فرآیند دوره آموزشی، منتورینگ در راستای جذب سرمایه برای استارت آپها برگزار می‌شود.

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به رویداد پیوند در حوزه برق و الکترونیک که امروز در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، اظهار داشت: ۹ استارت آپ حاضر در این رویداد نیاز به دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان سرمایه دارند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *