اخبار استارتاپی

نشست خبری دوره سی‌اس‌فیفتی ایران (CS50x Iran) برگزار شد

لیمو HR

دوره سی اس فیفتی دوره مبانی علوم کامپیوتر دانشگاه هاروارد است که در کشور های مختلف از جمله عراق، استرالیا و.. برگزار میشود حال به همت جوانان کوشای ایرانی این دوره در ایران نیز برگزار میشود.

CS50x ایران با ۴ سال تجربه تا کنون ۶ دوره برگزار کرده و بیش از ۷ هزار دانشجو داشته‌است. همچنین سی‌اس‌فیفتی اکس ایران اولین برگزار کننده این دوره در ایران است و تنها برگزار کننده این دوره در کشور است که تماماً بر اساس استانداردهای هاروارد فعالیت می‌کند.

CS50x چیست؟

در آغاز نشست خبری نیما سالارکیا مدیر سی‌اس فیفتی از چالش‌هایی که در برگزاری دوره در ایران با آن مواجه شده است گفتند. مجموعه سی‌اس‌فیفتی اکس ایران فعالیت خود را با برگزاری اولین پازل دی حضوری در فروردین ۹۸ با حضور تنها ۷۰ نفر شرکت کننده برگزار که خروجی آن تنها مدرک نبوده است و تیم سازی که در آن دوره شکل گرفت منجر به شکل گیری دو استارتاپ در کشور شد.

سپس این مجموعه مسیر خود را با اولین دوره سی‌اس‌فیفتی در پاییز ۹۹ ادامه داد. در تابستان و زمستان ۱۴۰۰ دو دوره دیگر با بیش از ۳ هزار دانشجو برگزار کرد. در فروردین ۱۴۰۱ دومین پازل دی حضوری را با بیش از ۲ هزار شرکت کننده و در تابستان همان سال اولین دوره حضوری سی‌اس‌فیفتی را با ۳۲۰۰ دانشجو برگزار کرد. هم‌اکنون در اردیبهشت ۱۴۰۲ ثبت‌نام دوره بهاره مبانی برنامه‌نویسی پایتون و هوش مصنوعی این مجموعه شروع شده‌است.

 

سخنران بعدی آقای امیرحسین فروغی، مدرس دوره و نماینده تیم علمی، از چالش های محتوایی و علمی ای که تیم بر سر راهش با آن روبرو بوده است گفتند. هدف آن‌ها در این دوره یاد دادن مهارت های کلی و چارچوب اساسی برنامه نویسی است به قول معروف به شرکت کنندگان به جای ماهی دادن ماهیگیری یاد می‌دهند.

آن‌ها با به کارگیری ابزارهای مختلف آموزشی باعث شدند مطالب آموزشی خشک و سخت برنامه‌نویسی جذاب جلوه کند.

چالش اصلی سی اس فیفتی بومی سازی سوالات و مسائل دوره بود که در ایران مصداقی نداشتند تا برای دانشجویان ایرانی قابل لمس شود و ارتباط بهتری با آن برقرار کنند.

دومین چالش آن‌ها نحوه آموزش بود چرا که شرکت کنندگان با سطح دانشهای مختلف با سنین متفاوت در این دوره شرکت کرده بودند.

از چالش‌های دیگری که بر سر راه تیم بود تیم سازی و پشتیبانی علمی بود که علیرغم تمام سختی‌ها از آن با سربلندی بیرون آمدند.

 

سخنران بعدی آقای امیرعلی باستانی، مدیر اجرایی و تدارکات، از سختی ها و کمبود امکانات اجرایی برای برگزاری دوره ها در این سطح از کیفیت در کشور گفتند.

نبود سالن مناسب جهت برگزاری دوره، سرعت کم و پهنای باند کم اینترنت برای استریم و استفاده شرکت کنندگان دوره و.. گفتند.

 

این نشست خبری با جلسه ی پرسش و پاسخ خبرنگاران از اعضای تیم سی اس فیفتی به پایان رسید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۵ Average: ۴.۲]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *