مقالات بازاریابی و تبلیغات

۱۰ فیلم و سریال با موضوع بازاریابی که باید ببینید!

جنایی، علمی تخیلی، هیجانی، ترسناک، اکشن، درام یا رمانتیک از متداول‌ترین ژانرهای فیلم و سریال است که می‌شناسیم. نظرتان درباره موضوع بازاریابی، فروش و کسب و کار در سینما چیست؟ در این مقاله از اکوموتیو درباره بهترین فیلم و سریال‌ها با موضوع بازاریابی با شما حرف زده‌ایم. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

 

بهترین فیلم و سریال‌ها با موضوع بازاریابی

کمدی، علمی تخیلی، جنایی، ترسناک یا رمانتیک؛ ژانر مورد علاقه شما برای تماشای فیلم و سریال چیست؟ اگر کارشناس بازاریابی هستید یا در حوزه تبلیغات و فروش کار می‌کنید و این بخشی از دغدغه‌های شماست، باید شما را با ژانر و موضوع جدیدی در دنیای فیلم و سریال آشنا کنیم که مخصوص خودتان است؛ بازاریابی و فروش! اگر دوست دارید فیلم‌هایی الهام‌بخش و تاثیرگذار در این حوزه تماشا کنید با ما در ادامه همراه باشید. ما برایتان لیستی جذاب و تماشایی از فیلم و سریال‌های مرتبط با بازاریابی آماده کرده‌ایم:

 

بنیان‌گذار (The founder 2016)

فیلم بنیانگذار یکی از آثار جالب و تماشایی با موضوع بازاریابی است که البته می‌توان آن را یکی از بیوگرافی‌های نسبتا معروف سینما دانست. این فیلم داستان زندگی ری کروک، فروشنده‌ای است که با ترکیب جاه‌طلبی، پشتکار و بی‌رحمی، کسب و کار دو برادر را به بزرگترین رستوران زنجیره‌ای دنیا تبدیل می‌کند. احتمالا حدس می‌زنید که از کدام فست فود زنجیره‌ای صحبت می‌کنیم؛ بله! مک دونالدز.

تماشای این فیلم برای نمایندگان فروش شرکت‌ها مهم است چون درس‌هایی جالب از نحوه تنظیم قرارداد به شکل برد-برد به آن‌ها ارائه می‌دهد. اگر دوست دارید فیلمی متفاوت با موضوع فروش و بازاریابی ببینید، فیلم بنیان‌گذار پیشنهاد ما به شماست.

The founder 2016

ممنونم که سیگار می‌کشی (Thank you for smoking 2005)

فیلم ممنونم که سیگار می‌کشی، در ژانر کمدی ساخته شده است و می‌تواند در عین سرگرم‌کنندگی نکات جالبی به شما بیاموزد. این فیلم درباره نیک نیلور، سخنگوی ارشد شرکتی است که در زمینه خرید و فروش تنباکو فعالیت می‌کند. نیک همچنان که دیگران را به مصرف تنباکو ترغیب می‌کند، باید تلاش داشته باشد که الگویی مناسب برای پسر دوازده ساله خود هم بماند.

این فیلم به نظر کارشناسان، کلاسی اساسی برای آموزش مذاکره است و به همین دلیل باید در لیست تماشای هر کارشناس بازاریابی جا بگیرد. این کمدی محصول سال ۲۰۰۵ هم شما را خواهد خنداند و هم به شما نشان خواهد داد که چطور می‌توان در دنیای امروز، با ارائه ارزش به مشتریان آن‌ها را به کسب و کار جلب کرد.

Thank you for smoking

به دنبال خوشبختی (The pursuit of Happiness 2006)

بدون شک به دنبال خوشبختی یکی از معروف‌ترین فیلم‌هایی است که در این لیست جا می‌گیرد. این فیلم حال خوب کن، به شما نشان می‌دهد که چطور خوش‌بینی و فکر کردن به رویا و خواسته‌ها می‌تواند محرک افراد برای حرکت به سمت رسیدن به اهدافشان باشد.

فیلم به دنبال خوشبختی درباره مردی به نام کریس گاردنر است که رویاهای بزرگی برای خود و خانواده‌اش دارد؛ اما احساس می‌کند که هرگز به آن‌ها نخواهد رسید. کریس فرصتی برای کارگزاری در بورس به دست می‌آورد اما اشتغال در این موقعیت مستلزم گذارندن دوره طاقت‌فرسای کارآموزی است و این به معنای گذراندن چند ماه بدون هیچ درآمدی است.

کریس تصمیم می‌گیرد این کار را انجام دهد اما زمانی که همسرش او را ترک می‌کند، مسئولیت مراقبت از پسرش هم به او محول می‌شود. همزمان اتفاقاتی رخ می‌دهند که او بی‌خانمانی را تجربه می‌کند و حالا باید برای گذراندن زندگی رسما تقلا کند؛ اما کریس مصمم است که این وضعیت را به سرانجام برساند.

به دنبال خوشبختی فیلمی با موضوع فروش است که می‌تواند برای هر کسی، چه متخصص بازاریابی و چه هر کسی که رویایی در سر دارد، الهام‌بخش و انگیزشی باشد.

The pursuit of Happiness

گرگ وال استریت (The wolf wall street 2013)

بدون شک گرگ وال استریت حتی از فیلم به دنبال خوشبختی هم معروف‌تر است. احتمالا وقتی از فیلمبازان درباره بهترین فیلم و سریال با موضوع بازاریابی سوال کنید، گرگ وال استریت را به شما پیشنهاد خواهد کرد. این فیلم درباره جردن بلفورت، دلال سهام در لانگ آیلند است که در جریان فساد گسترده دهه نود وال استریت، ۲۲ ماه زندانی شد.

این فیلم درس‌های جالب و عملی از اقناع مخاطب برای فروش دارد و نقل قول معروف آن را اکثر متخصصین بازاریابی شنیده‌اند: اگر به آدم‌ها چرایی به اندازه کافی خوب بدهید، آن‌ها چگونه را کشف خواهند کرد.

The wolf wall street

کارآموزی (The Internship 2013)

بیلی و نیک، دو فروشنده هستند که دنیای دیجیتال و مدرن حرفه آن‌ها را تحت تاثیر قرار داده است و در آستانه ورشکستگی قرار دارند. آن‌ها می‌خواهند اثبات کنند که هنوز تخصصشان منسوخ نشده است و برای به‌روز کردن خودشان وارد دوره کارآموزی گوگل می‌شوند. این تازه ابتدای ماجرای آن‌هاست چون در دوره کارآموزی گوگل با گروهی از دانشجویان و نخبه‌های برجسته هم‌دوره می‌شوند و حالا باید با آن‌ها رقابت کنند.

این فیلم درس‌هایی عملی از کار گروهی و همچنین لزوم تقویت مهارت‌های سخت و نرم مدیران فروش در بر دارد و می‌تواند به هر متخصص بازاریابی بیاموزد که چقدر تقویت مهارت‌های نرم و به‌روز کردن دائمی معلومات فنی مهم است.

The Internship

خانواده جونز (The Joneses 2009)

فیلم خانواده جونز یکی از متفاوت‌ترین آثار در این لیست محسوب می‌شود. این اثر مربوط به خانواده‌ای ظاهرا کامل و بی‌نقص است که به منطقه‌ای مرفه‌نشین در شهرشان نقل مکان کرده و وانمود می‌کنند که خانواده‌ای عادی هستند که به خاطر تغییر شغل والدین، مجبور به تغییر مکان زندگی شده‌اند. اما بعدتر مشخص می‌شود که والدین خانواده رهبری تیمی از بازاریاب‌های مخفی را بر عهده دارند که ماجرای فیلم را شکل می‌دهد.

این فیلم برای هر کارشناس فروش و بازاریابی جذاب و دیدنی خواهد بود و می‌تواند در عین سرگرمی، درس‌های جالبی از مسئله نیازسنجی و فروش به شما بدهد.

The Joneses

جوی (Joy 2015)

جوی داستان زنی جوان، باهوش و پر انرژی است که زندگی شخصی پیچیده‌ای دارد و می‌خواهد سلسله‌ای تجاری در خانواده خود بنیان‌گذاری کند و در این راستا مسیر سختی را می‌پیماید.

فیلم جوی درس‌های مهمی برای متخصصین بازاریابی در بر دارد. در این فیلم خواهید آموخت که برای به دست آوردن مشتری، باید هر روز آماده جنگیدن برای اهدافتان باشید. جوی نشان می‌دهد که افراد طالب موفقیت و فروش بیشتر، گاهی نه در یک جبهه که در ده جبهه می‌جنگند و هیچ کمکی ندارند. شاید مهم‌ترین پیام فیلم جوی این باشد: منتظر کسی نباش! اگر ایده‌ای داری، فوری آن را به عمل تبدیل کن و جلو برو.

Joy

دایره (The circle 2017)

می هالند، دختری است که بالاخره موفق می‌شود شغلی رویایی در شرکت قدرتمند اینترنتی به نام سیرکل پیدا کند. او در این شرکت وارد ماجرایی می‌شود که می‌تواند آینده بشر را تحت تاثیر قرار دهد.

در واقع فیلم دایره، اثری است که در راستای شک و سوء ظن بیش از اندازه به شبکه‌های اجتماعی ساخته شد. در این فیلم که ادای دینی به اولویت‌بخشی به ارتباطات واقعی نسبت به رابطه مجازی است، خواهید آموخت که برای فروش بیشتر باید رابطه‌ای واقعی و خارج از شبکه‌های اجتماعی با مخاطب خود برقرار کنید.

این فیلم نشان می‌دهد که گاهی شبکه‌های اجتماعی چقدر می‌توانند دردسرساز باشند.

The circle

استیو جابز (Steve jobs 2015)

نمی‌توان از دنیای بازاریابی حرف زد و یادی از استیو جابز نکرد؛ همین طور نمی‌شود از بهترین فیلم و سریال با موضوع بازاریابی صحبت کرد و بیوگرافی استیو جابز را از قلم انداخت.

در این فیلم با زندگی استیو جابز، مرد انقلابی دنیای دیجیتال آشنا خواهید شد. نوع نگاه استیو جابز در تحول دنیای فناوری و فداکاری او برای رسیدن به اهدافش، از نکات قابل توجهی است که در این فیلم به نگاه تماشاگر می‌رسد.

فیلم استیو جابز می‌تواند برای هر کسی که رویایی در سر دارد، الهام‌بخش و انگیزشی باشد. خلاصه این که با تماشای این فیلم به صورت عملی خواهید آموخت که برای موفقیت نباید صرفا محصول، بلکه باید رویا بفروشید.

Steve jobs

 

ساخت چین (Made in China 2019)

فیلم ساخت چین اثری جالب با موضوع بازاریابی محسوب می‌شود که با ترکیب هیجان، ریسک‌پذیری و ایده، نشان می‌دهد که در دنیای امروز چطور باید با استراتژی حرکت کرد. همه ما ایده‌های منحصر به فردی داریم که می‌خواهیم آن‌ها را در معرض آزمایش قرار دهیم و این فیلم همه آنچه باید در این زمینه بدانیم را در اختیارمان قرار می‌دهد.

با تماشای فیلم ساخت چین می‌توانید خلاقیت، ریسک‌پذیری و نوآوری را بیاموزید و در عین حال بخندید و سرگرم شوید. فیلم ساخت چین برای هر کارشناس بازاریابی مفید است چون می‌تواند موجب توسعه ترفندهایی شود که در بازاریابی محصول مورد استفاده قرار می‌گیرند.

Made in China

 

سخن پایانی

آیا شما هم سریال یا فیلمی با موضوع بازاریابی تماشا کرده‌اید که قابلیت ارائه در این لیست را داشته باشد؟ تجربیات خود را از تماشای آن با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *