رپرتاژ

همه چیز در مورد اسمارت کانترکت NFT ها

لیمو HR

با توسعه فناوری بلاک‌چین، این امکان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت که علاوه بر ارزهای دیجیتالی مثل بیت‌کوین، توکن‌های غیرمثلی یا همان ان اف تی‌ها را طراحی کنند. جالب است بدانید با استفاده از NFTها می‌توان مالکیت خود بر یک دارایی خاص را مشخص کنید و همین موضوع باعث شده است که بسیاری از سرمایه‌گذاران، هنرمندان و حتی کلکسیونرهای بزرگ، به این دارایی‌ها علاقه‌مند شوند.

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های توکن‌های غیر مثلثی، دارابودن شناسه منحصربه‌فرد است که می‌تواند از تقلب و سرقت دارایی‌ها جلوگیری کند؛ به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم آموزش ساخت NFT را در اختیار شما قرار دهیم تا اگر قصد ایجاد کالکشن خود را دارید یا می‌خواهید یک دارایی فیزیکی را در شبکه بلاک‌چین به ثبت برسانید، به‌راحتی این کار را انجام دهید.

قرارداد هوشمند چیست؟

قبل از اینکه آموزش ساخت NFTرا در اختیار شما قرار دهیم، بهتر است با قراردادهای هوشمند و نحوه عملکرد آن‌ها بیشتر آشنا شوید. یکی از اصلی‌ترین دغدغه خریداران و فروشندگان، اعتمادکردن به‌ طرف مقابل است. فرض کنید قصد فروش یک ملک را داشته باشید؛ برای این کار باید خریدار را پیدا کرده و با او قراردادی منعقد کنید. شاید با خودتان بگویید که این کار بسیار ساده است؛ اما به این موضوع توجه داشته باشید که ثبت و امضای یک قرارداد، ریزه‌کاری‌های بسیار زیادی دارد.

کافی است، اشتباه کوچکی انجام دهید تا ضررهای جبران‌ناپذیری به شما وارد شود؛ به همین دلیل است که بسیاری از افراد به مشاورین املاک مراجعه می‌کنند تا همه مراحل انجام کار، تحت‌نظر آن‌ها انجام شود و از بروز هرگونه مشکل جلوگیری کنند. به این نکته توجه داشته باشید که پس از انجام کار، مشاور بخشی از ثمن معامله را به‌عنوان کمیسیون دریافت می‌کند که باتوجه‌به مبلغ مورد معامله، می‌تواند هزینه بسیار زیادی باشد.

استفاده از ان اف تی‌ها این مشکل را به طور کامل برطرف می‌کند؛ زیرا در این حالت پول و مالکیت در سیستم ذخیره می‌شود و بعد از تأییدشدن توسط گره‌های شبکه به‌حساب افراد در کیف پول‌های آن‌ها منتقل می‌شود؛ به همین دلیل است که قصد داریم در این بخش آموزش ساخت NFT را در اختیار شما قرار دهیم تا با این کار هزینه‌های خود را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهید و واسط‌ها را از معاملات خود حذف کنید.

کاربردهای ان اف تی‌ها

یکی دیگر از دلایلی که تصمیم گرفتیم آموزش ساخت NFT را شما به اشتراک بگذاریم، کاربردهای آن است. جالب است بدانید شما می‌توانید برای هر چیزی که ماهیت فیزیکی دارد، در دنیای ان اف تی‌ها معادلی تعریف کنید که مالکیت شما را ثابت کند. به طور مثال شما می‌توانید اطلاعات مربوط به مالکیت یک ملک را در ان اف تی ثبت کنید. این کار باعث ایجاد یک شناسه منحصربه‌فرد می‌شود و مالکیت شما را بر آن دارایی تأیید می‌کند. برخی از مزایای استفاده از این توکن‌های غیر مثلثی عبارت هستند از:

  • افزایش سرعت مبادلات
  • امنیت بالا
  • غیرمتمرکز بودن و حذف واسطه‌ها
  • کاهش هزینه
  • استفاده از اصل if-then به‌منظور اعتمادسازی

دلایل ساخت ان اف تی

ممکن است این کار کمی زمان‌بر باشد؛ ولی دلایلی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، موجب می‌شود که شما ترغیب شوید تا با مراحل مختلف آموزش ساخت NFT بیشتر آشنا شوید.

  • ارزش‌آفرینی برای یک قطعه هنری یا دارایی دیجیتال
  • کسب شهرت در صورت ساخت ان اف تی‌های جذاب و ایجاد فرصت برای معرفی به سایر هنرمندان
  • امکان کسب درآمد و هیجان‌انگیز بودن این کار
  • امکان آشنایی با متخصصان و فعالان حوزه‌ای که در آن مشغول به فعالیت هستید.

آموزش ساخت NFT

برای اینکه بتوانید ان اف تی موردنظر خود را ایجاد کنید، باید مطابق به دستورالعملی که در مورد آموزش ساخت NFT در اختیار شما قرار می‌دهیم، پیشروی کنید تا با چالش مواجه نشوید. به این نکته توجه داشته باشید که برخلاف تصور بسیاری از افراد، تولید یک کاراکتر جدید کار دشواری نیست، حتی اگر آشنایی زیادی با توکن‌های غیر مثلثی نداشته باشید.

طراحی کاراکتر

اولین و مهم‌ترین مرحله برای ساخت یک ان اف تی، طراحی کاراکتر است. برای این کار شما می‌توانید از برنامه‌های مختلفی مثل فتوشاپ، ایلاستریتور و … استفاده کنید. ابتدا باید لایه اول یا همان پس‌زمینه را ایجاد کنید تا جذابیت‌های بصری محصول نهایی، بیشتر شود.

سپس باید المان اصلی یا همان شخصیت کارتونی موردنظر خود را به‌عنوان لایه دوم اضافه کنید. اگر قصد تولید چندین ان اف تی بر پایه این شخصیت را داشته باشید، باید تغییراتی در آن‌ها ایجاد کنید تا شبیه یکدیگر نشوند؛ زیرا یکی از اصول، منحصربه‌فرد بودن دارایی‌هاست.

مینت ان اف تی‌ها

در مرحله بعدی آموزش ساخت NFT قصد داریم در مورد مینت کردن، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. دو راه‌حل برای این کار وجود دارد؛ راه اول این است که به یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی مسلط باشید یا از کدهای نوشته شده توسط شخص دیگری استفاده کنید. ازآنجایی‌که بسیاری از افراد توانایی کدنویسی را ندارند، در ادامه روشی ساده و کاربردی را به شما معرفی می‌کنیم. کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا وارد مخزن Hashlips در سایت گیت‌هاب شوید و از بخش Code فایل زیپ موجود را دانلود کنید.
  • برای استفاده از آن باید نرم‌افزار Node.js را روی سیستم خود نصب کنید. توجه داشته باشید که پس از مراجعه به سایت سازنده باید فایل مناسب برای دستگاه خود را دانلود کنید، در غیر این صورت امکان نصب آن وجود ندارد.
  • پس از دانلود، فایل را از حالت فشرده خارج کرده و به پوشه Layers مراجعه کنید. باید تمام طرح‌های ساخته شده به این بخش منتقل شود، سپس در فایل Config.js به بخش LatersOrder مراجعه کنید و در قسمت Format اطلاعاتی نظیر اندازه ان اف تی، میزان کمیابی و تعداد کاراکترهای موردنظر را مشخص کنید.
  • در مرحله بعد از آموزش ساخت NFT باید به فایل main.js مراجعه کرده و پیغام‌های ثبت شده را بررسی کنید. اگر با اخطار تکراری بودن روبه‌رو شدید؛ یعنی دو تصویر مشابه یکدیگر هستند. این فایل به طور خودکار یکی را حذف کرده و کاراکتری جدید، طراحی می‌کند.
  • سپس به پوشه Index.js مراجعه کرده و تمام توابع را در آن وارد می‌کنید تا فرایند اجرای اپلیکیشن آغاز شود. در آخر باید با استفاده از NFT Generator لایه‌ها را آماده‌سازی کنید و با مراجعه به فایل config.js پیکربندی نهایی را انجام دهید.

چطور NFT خود را بفروشیم؟

پس از مطالعه بخش آموزش ساخت NFT، ممکن است این سؤال برای شما ایجاد شود که چطور NFT خود را بفروشیم ؟ در ادامه قصد داریم اطلاعاتی را در این مورد با شما به اشتراک بگذاریم.

ابتدا باید قیمتی برای تمام توکن‌های غیر مثلثی تولیدشده در نظر بگیرید تا درصورتی‌که کاربری آن را خریداری کرد، با پرداخت این هزینه آن را مینت کند. در قیمت‌گذاری به این نکته توجه کنید که مشخص‌کردن قیمت بالا موجب فراری‌دادن مشتری می‌شود. جالب است بدانید شما می‌توانید برای تمام آثار ساخته شده، رویالیتی در نظر بگیرید که پس از فروش ثانویه، درصدی از قیمت فروخته شده نهایی به‌حساب شما واریز شود. حال که این موارد را مشخص کرده‌اید، زمان آن فرارسیده تا از آثار خود رونمایی کنید. در ادامه چگونگی انجام این کار را به شما آموزش می‌دهیم؛

  • انتخاب صرافی مناسب برای خریدوفروش توکن‌های به‌دست‌آمده حاصل از فروش
  • انتخاب کیف پول برای انتقال دارایی خود به آن
  • ثبت‌نام در Opensea و بارگذاری ان اف تی‌هایی که با استفاده از بخش آموزش ساخت NFT، ایجاد کرده‌اید.

جمع‌بندی

ان اف تی‌ها یکی از محبوب‌ترین دارایی‌های دیجیتالی هستند که در سال‌های اخیر به علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران معرفی شده‌اند. به‌احتمال فراوان بارها در مورد توکن‌های غیر مثلثی که با قیمت‌های باورنکردنی در بازار به فروش رفته‌اند، مطالبی را شنیده‌اید.

ازآنجایی‌که ممکن است شما نیز جزو آن دسته از افرادی باشید که قصد دارند با تولید این ارزها از بازار کسب در آمد کنند، در این مقاله آموزش ساخت NFT را در اختیار شما قرار دادیم. کافی است بخش‌های مختلف را بادقت مطالعه کرده و ان اف تی اختصاصی خود را تولید کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازار کریپتوکارنسی‌ها می‌توانید به وب‌سایت کریپتوباز مراجعه کرده و از مقالات آموزشی آن‌ها استفاده کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *