رپرتاژسفر و گردشگری

لیست هیجان انگیزترین مکان های ایران

لیمو HR

به نظر شما هیجان انگیزترین مکان های ایران کجاست؟ در کشور ما مناطق بسیار زیادی وجود دارد که شاید کمتر کسی تمایل به بازدید از آنها داشته باشد. در این میان می‌توانیم به گورستان‌های قدیمی، قلعه‌های متروکه و کلبه‌هایی اشاره کنیم که داستان‌های واقعی و البته گاهی غیر واقعی زیادی در مورد آنها گفته شده است. در این مطلب می‌خواهیم به معرفی لیستی از هیجان‌انگیزترین اماکن دیدنی ایران بپردازیم که بازدید از آنها جذابیت‌های خاص خود را دارد :

بام تهران

این منطقه یکی از مکان های هیجان انگیز در تهران است که می‌توانید تجربه خوبی را از تفریحات هیجان انگیز مانند سقوط آزاد، بگ جامپینگ، صخره‌نوردی، ترامپولین، سورتمه و … را در آن به دست آورید. برای رفتن به این منطقه بهتر است فصول گرم‌تر سال را انتخاب کنید تا بتوانید از هوای لذت‌بخش آن نهایت استفاده را داشته باشید.

جنگل جیغ

در مشهد جنگلی به نام جیغ قرار گرفته که بسیار ترسناک و پر از رمزهای حل نشده است. از زمان غروب آفتاب تا طلوع خورشید در فضای این جنگل، صدای انواع و اقسام جیغ و نعره‌های مختلف شنیده می‌شود و باعث شده تا اهالی منطقه ترس زیادی از ورود به آن در این ساعات داشته باشند. به جز این کلیه درختانی که در این جنگل رشد کرده‌اند، نیز دارای اشکالی و ابعادی متفاوت نسبت به درختان معمولی هستند و همین موضوع فضا را هیجان‌انگیزتر و مخوف‌تر کرده است.

گردنه حیران

آیا می‌دانید گردنه حیران کجاست؟ به جرات می‌توان گفت که یکی از پرطرفدارترین و هیجان انگیزترین مسیرها در کشور را همین گردنه بدانیم که با پیچ و خم‌های زیادش شما را به سمت جنگل‌های هیرکانی شمال کشور هدایت می‌کند. در طول مسیر این جاده شاهد تعداد زیادی از افراد محلی خواهید بود که به فروش محصولات کشاوری و فرآورده‌های محلی مشغول هستند و باعث افزایش جذابیت این مسیر شده‌اند. این جاده نزدیک به ۳۵ کیلومتر طول دارد و به دلیل شکل جاده‌ای که دارد، جزو یکی از هیجان‌انگیزترین نقاط ایران است.

کلبه وحشت انزلی

اگر به دنبال اجاره ویلا در رشت و پیدا کردن محیطی اسرارآمیز برای اقامت چند روزه خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم یکی از هتل‌های اطراف منطقه هفت دغنان در روستای صومعه‌سرا را انتخاب کنید. به گفته ساکنین نزدیک این منطقه در هنگام شب صداهای عجیبی به گوش می‌رسد و یک کلبه متروکه با هوایی سنگین در اطرافش در دل این جنگل قرار گرفته که اغلب گردشگران پس از رسیدن به آن دیگر بازگشتی نداشته‌اند. این منطقه یکی از هیجان انگیزترین اماکن دیدنی در ایران است که پیشنهاد می‌کنیم آن را از دست ندهید.

کویر ریگ جن

این کویر در سمنان واقع شده و به گفته برخی افراد، هر کس به آنجا می‌رود، با مرگ روبه‌رو خواهد بود. در این منطقه تعداد زیادی تپه‌های شنی و باتلاق نمک وجود دارد که باعث شده به مکانی صعب‌العبور تبدیل شود. در این منطقه هیچ جانوری زندگی نمی‌کند و معمولا مسیری برای ورود افراد معمولی وجود ندارد. با وجود وقایعی که در مورد کویر جن عنوان شده، شاید بتوانیم آن را مثلث برمودای ایران بدانیم.

پل ورسک

آیا می‌دانید ابتدا و انتهای پل ورسک کجاست؟ ورسک یکی از بزرگترین راه‌آهن‌های سراسری ایران بوده و مسیر آن در ارتفاعات روستای ورسک است. مهندسی این پل توسط رضاشاه انجام شده و تهران را به شمال وصل می‌کند. سفر با قطار در ارتفاع ۱۱۰ متری باعث شده تا مسیر طی شده توسط آن هیجان‌انگیزتر شده و آن را در لیست ما قرار دهد. در طول مسیری که قطار شما در ورسک طی می‌کند، مناظر زیبا و دیدنی قرار گرفته که تماشای آنها برایتان لذت‌بخش خواهد بود.

دره اجنه

طبس یکی از شهرهای تهران بوده و دره جذاب، ترسناک و هیجان‌انگیز اجنه را در خود جای داده است. هنگام شب در این مکان صداهای ترسناکی شنیده می‌شود و صخره‌هایی در آن قرار گرفته که با اشکال عجیب و نامتجانس، ظاهری متفاوت را در دره ایجاد کرده‌اند. برخی از اهالی منطقه، دره نام برده را محلی برای زندگی ارواج و اجنه می‌دانند و بر این باورند که دختران زیادی توسط آنها ربوده شده است.

سفر به جاهای هیجان انگیز ایران

در این مطلب به معرفی برخی از هیجان‌انگیزترین اماکن ایران پرداختیم و در مورد داستان‌هایی که برایشان عنوان شده، صحبت کردیم که البته بسیاری از آنها نیز واقعیت ندارند. برای بازدید از مناطق ترسناک و هیجان‌انگیز، باید آمادگی لازم را داشته باشید و گاهی نیز راهنمای ماهری باید شما را همراهی کند. اگر شما هم تجربه بازدید از مناطق هیجان‌انگیز ایران را داشته‌اید، اسامی آنها را به این لیست اضافه کرده و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *