آژانس تبلیغات آنلاین افراک که در سال ۱۳۹۶ به عنوان بخشی از مجموعه ایرانیکارت کار خود را با ۳۰۰ مشتری آغاز نمود، در پنجمین سال از شروع فعالیتش، عدد مشتریانش را به ۴۵ هزار رسانده است و گزارشی از فعالیتهای خود در سال ۱۴۰۱ را منتشر نموده است.
در ادامه بخشهایی از این گزارش را مرور میکنیم:
بسترهای جدید برای تبلیغ
از ابتدای سال ۱۴۰۱ به منظور رشد بیشتر کسبوکارها در تبلیغات، خدمات جدیدی به افراک اضافه شد.
همچنین برای ارائه خدمات به مشتریان بینالمللی، افراکادز راهاندازی شد.
هدف از تبلیغات
طبق نظرسنجیای که از کسبوکارهای همراه افراک بدست آمد، هدف اصلی تبلیغات گوگل در سال ۱۴۰۱ افزایش فروش و تماس بوده است.
بودجه تبلیغاتی کسبوکارها
کسبوکارها در ماههای مرداد و شهریور ۱۴۰۱ بودجه بیشتری برای تبلیغات اختصاص دادند و صنعت، گردشگری و نرمافزار حوزههایی بودند که بیشترین اعتماد را به گوگلادز داشتند.
ماه سخت مارکتینگ
دادهها نشان میدهد که در مهرماه به دلیل شرایط و فیلترینگ موجود، میزان اعتماد کاربران به تبلیغات در گوگل، کاهش ۶۰ درصدی را تجربه کرده و تعداد اکانتهای جدید نیز به یک پنجم رسید.
کلیکخورترین تبلیغات
بر اساس این گزارش به ترتیب ۳ حوزه گردشگری، نرمافزار و آموزش در صدر کلیکخورترین حوزهها در تبلیغات قرار دارند.