مجموعه یکتانت که خدمات متنوعی را در زمینه بازاریابی و تبلیغات آنلاین ارائه میکند طی گزارشی، از وضعیت کسبوکار خود آمار و ارقام جالب توجهی ارائه داد.
این مجموعه از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده و شامل زیر مجموعههای مختلفی از جمله جریان، تریبون، نجوا و… میشود که خدمات متنوعی را در حوزه تبلیغات دیجیتال ارائه میدهند.
در ادامه مرور کوتاهی بر گزارش منتشرشده خواهیم داشت:
تبلیغات دیجیتال در جهان
پیشبینیها نشان میدهد که میزان هزینه تبلیغات اینترنتی تا سال ۲۰۲۶ به ۸۳۵ میلیارد دلار برسد که نسبت به سال ۲۰۲۲ رشد ۴۴ درصدی خواهد داشت.
دلایل استفاده از اینترنت در بین کاربران ایرانی
آمارها حاکی از آن است که مسائل ارتباطی، کسب اطلاعات و خرید اینترنتی، از مهمترین دلایل استفاده ایرانیان از اینترنت محسوب میشود.
پراکندگی سنی استفاده از VPN
توزیع سنی و تحصیلی کاربران ایرانی استفادهکننده از VPN نشان میدهد که میزان استفاده از VPN در کاربران میانسال، تقریبا برابر با این مقدار در مورد کاربران جوان است.
همچنین از هر ۳ کاربر ایرانی با تحصیلات ابتدایی ۲ نفر از VPN استفاده میکنند.
پراکندگی موضوعی تبلیغات وب
طبق گزارش یکتانت در سالی که گذشت از هر ۳ تبلیغ نمایشدادهشده در وب، یکی به موضوعات زیبایی یا مالی و سرمایهگذاری مربوط بوده است.
هدف تبلیغات
با توجه به آمار، بیش از ۵۰ درصد کسبوکارهای تبلیغکننده در وب، هدفی به جز فروش آنلاین داشتهاند.